به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، افشین حراجی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه دانشجویان باید به تولید علم کمک کنند گفت: دانشجویان با شرکت در کلاسهای روش تحقیق و انتخاب صحیح موضوع پایاننامه، همراهی اساتید مجرب و همکاری مراکز تحقیقاتی میتوانند اولویتهای پژوهشی رشته دندانپزشکی را مرتفع کرده، با چاپ مقالات و افزایش استنادات به تولید علم کمک کرده و این علم را به عمل تبدیل کنند.
وی درباره برگزاری آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی افزود: این آزمون در اسفندماه ۹۹ در حالی برگزار شد که با پاندمی کرونا روبهرو بودیم و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران موفق شدند، در لیست ۲.۵ درصد برتر کشور در آزمون جامع قرار بگیرند.
رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی طی سالهای گذشته نیز شاهد موفقیتهای مختلفی در آزمونها و... بوده است. در واقع آزمون علوم پایه به صورت کشوری برگزار شده و ارزیابی توانمندی علمی دانشجویان دندانپزشکی سراسر کشور از دانشگاه دولتی تا آزاد برای ورود به دوره بالینی به این روش انجام میشود و در این دوره از سطح بالایی نسبت به دورههای قبل برخوردار بود.
حراجی با اشاره به ضرورت تشویق دانشجویان به سمت شرکت در جشنوارههای علمی و پژوهشی در سطح ملی و بینالمللی تصریح کرد: اساتید و مراکز تحقیقاتی در این امر نقش مهمی دارند. در واقع اساتید میتوانند در نقش الگو، راهبر و مشوق دانشجویان باشند و مراکز تحقیقاتی نیز با تأمین سختافزار مورد نیاز میتوانند راه را برای حرکتهای پژوهشی دانشجویان آماده کنند و در این بین استقلال مراکز تحقیقاتی میتواند نقش آنها را پررنگتر کند.
وی درباره رویکرد وزارت بهداشت در خصوص حمایت از دانشجویان نمونه کشوری اظهار کرد: آییننامههای خاصی در وزارت بهداشت برای دانشجویان نمونه کشوری وجود دارد. دانشجویان برتر ۲.۵ درصد کشوری در گروه استعدادهای درخشان قرار میگیرند و یکی از مزایای آنها شرکت بهصورت مستقیم (استریت) در آزمون تخصص است.
حراجی خاطرنشان کرد: دیجیتالی کردن دانشکده دندانپزشکی و استفاده از فناوریهای نوین در اولویت برنامه دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ است.