به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شیروان در بیانیهای، ضمن دعوت مردم به حضور پای صندوقهای رأی، برنامه محوری، رعایت اخلاق انتخاباتی و سلامت مالی در تبلیغات را از موارد شناخت نامزد اصلح عنوان کرد.
در این بیانیه آمده است:
«مستحضر هستیدکه انتخابات؛ شب قدر نظام جمهوری اسلامی و عرصه تجلی اراده و عزم ملّت ایران جهت تحقق اهداف و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی است. در گام اول انقلاب، حضور حماسی مردم در مقاطع مختلف، زینت بخش تاریخ گشته و مقوم حرکتهای تحولی انقلاب اسلامی بوده است. در گام دوم انقلاب اسلامی به سنخیت گام اول، مردم و ملّت رکن اساسی و اصلی حرکت تکاملی و تحولی انقلاب هستند و هر زمان که مردم میدان دار تحولات و حوادث بوده اند، نتیجه مطلوب حاصل شده و نظام حرکت صعودی خود را با شتاب بیشتری طی نموده است؛ بنابراین با استناد به علّت پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی، یعنی «اتکا به مردم» در ایجاد و تحقق تحولات، بسیج دانشجویی شهرستان شیروان متناسب با شرایط سیاسی- اجتماعی ایام معاصر؛ نکاتی را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سمع و نظر ملّت غیور و حماسه ساز شیروان میرساند؛
۱. علم و پژوهش؛ برنامه محوری
دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است؛ روی دیگر دانایی، توانایی است. نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده است و این عامل تمدن ساز باید با شتاب بیشتر طی شود. مطالبه این است که این راه با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد مد نظر قرار بگیرد؛ لذا یکی از مسائل مهم مورد توجه کاندیداها، باید ارتقاء سطح علمی و ترویج پژوهش محوری در جامعه باشد. شهرستان شیروان با وجود کمیت مناسب دانشگاههای آن، ظرفیت لازم جهت شتاب بخشی به حرکت علمی کشور را دارا است، ولی این «قوّه» باید به «فعل» و عمل تبدیل شود. کاندیداهای شورای شهر در ایام تبلیغات با برنامهای مبتنی بر علم و پژوهش به جهت رفع مشکلات و نیازهای شهرستان توجه خود را به مسئله مذکور نشان دهند.
۲. معنویت و اخلاق؛ اخلاق انتخاباتی
یکی از عوامل مهم در ساخت تمدن نوین اسلامی، معنویت و اخلاق است که نبود آن حتی با برخورداری مادّی، جهنم میآفریند. اخلاق به معنای رعایت فضیلت هایی، چون خیرخواهی، گذشت، راستگویی، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو است. شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هر چه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار میآورد؛ این، بیگمان محتاج جهاد و تلاش است. بنابراین هر شخصی که مدعی مسئولیت و مدیریت در عرصههای مختلف است، باید به معنویت و اخلاق به عنوان عامل ساخت تمدن، توجه و با میدان دادن به نهادهای اجتماعی به جهت ارتقاء فرهنگ عمومی اهتمام و جهاد داشته باشد. گام نخست توجه به معنویت و اخلاق این است که منش و رفتارکاندیداها آراسته به اخلاق اسلامی و در تعامل و تبادل نظر با یک دیگر، مظهر رعایت اخلاق اسلامی باشند.
۳. اقتصاد؛ سلامت مالی در تبلیغات
اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است. اقتصاد قوی، نقطهی قوّت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است. اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست، امّا وسیلهای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید. جوانان عزیز و ملّت ایران متوجه باشید که همهی راه حلها در داخل کشور است؛ کسی گمان نکند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است. این گمان و تحلیل، خطای نابخشودنی و سراپا غلط است. طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همهی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. کاندیداهای شورای شهر و نیز ریاست جمهوری، جهت اثبات مشروعیت خود در گام نخست، در تبلیغات، سلامت مالی و شفافیت اقتصادی داشته باشند و تبلیغات را به وعدههای غذایی آغشته نکنند و از این منکر پرهیز داشته باشند.
بسیج دانشجویی از ملّت ولایتمدار شیروان دعوت میکند تا با حضور در پای صندوقهای رای، حماسهای دیگر خلق کنند و نشان دهند که مرکزیت و رکن اساسی انقلاب، مردم هستند. دعوت یکدیگر به حضور همگانی در انتخابات، تواصی به حق است.»