به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله احسان کرانی عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه آزاد کرمانشاه بهصورت مشترک با علیرضا عیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در مجله علمی الزویر Q۱ نمایه شد.
عنوان این مقاله «مدل برنامهریزی دو سطحی و رویکرد حل تابع جریمه KKT برای مسئله مکانیابی تسهیلات هاب مطمئن» (Bi-level programming model and KKT penalty function solution approach for reliable hub location problem) است.
دستاورد این تحقیق، پیادهسازی نتایج تحلیلی در جغرافیایی پهناور ایران بوده که با بیان یک مطلب علمی دارای اولویت تحقیقاتی توأم شده و به این واسطه ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور در کنار سطح بالای قابلیت اطمینان آن به مجامع علمی و تحقیقاتی شناسانده شده و انطباقپذیری سبک عملکرد این شبکه حمل و نقل با روشهای علمی روز دنیا با بیان گزارشهای مبسوط تکنیکالی به اثبات رسیده است.
در این مقاله آمده است: امروزه سیستمهای حمل و نقل در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن توأم با حداکثر میزان قابلیت اطمینان خدمات خود را ارائه دهند، از این رو تحقیق پیشرو سعی داشته تا یک مدل برنامهریزی دوسطحی طراحی کند که به طور توأم از یک سو هزینههای تأسیس شبکه هاب (یافتن محل استقرار تسهیلات خدمتدهنده و ایجاد شبکه ارتباطی متقابل میان آنها و مراکز تقاضا) در سطح اول تصمیمگیری کاهش دهد و از سوی دیگر میزان خدمات از دست رفته به علت اختلال و شکست در فرآیند خدمتدهی در سطح دوم تصمیمگیری را به حداقل برساند.
در ادامه این مقاله آمده است: برای حل این مدل از اصول مطرح در روش KKT و یک روش ابتکاری دو مرحلهای با رویکرد توابع جریمه بهره برده شده است. دادههای مربوط به سیستم Iranian’s Airport Aviation برای ۳۷ شهر مهم کشور ایران در تحلیل محاسباتی مورد استفاده قرار گرفته است.