به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در گفت و گویی با اشاره به این نکته که از اردیبهشت ماه سال 1399 خدمت متمایز ثبت و رسیدگی به درخواست تسهیلات خرد به صورت غیرحضوری (24×7) تحت عنوان «سامانه هوشمند فرابانک ملت» مورد بهرهبرداری قرار گرفت، تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه، ضمن تسهیل و تسریع در ارایه خدمات اعتباری، امکانات لازم برای کمک به فاصلهگذاری اجتماعی در شرایط همهگیری بیماری کووید-19 نیز فراهم آمد.
حذف قضاوتهای شخصی در اعتبارسنجی مشتریان
مدیرعامل بانک ملت یکی از مهمترین ویژگیهای این سامانه را حذف قضاوتها و اعمال احتمالی سلایق شخصی در اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از سامانه غیرقضاوتی فرابانک، تمامی فرآیندهای اعطای تسهیلات به صورت سیستمی و بدون اعمال نظر شخصی احتمالی پرسنل بانک و صرفاً بر اساس تایید اصالت مستندات و اهلیت و ظرفیت مشتریان مبتنی بر دادههای اعتبارسنجی انجام میشود.
وی در عین حال اعلام کرد که فاز دوم این سامانه با هدف گسترش گروه هدف تسهیلات فرابانک از طریق افزایش سقف مبلغ و رتبههای منتخب (A، B، C و فاقد رتبه) با قابلیت معرفی ضامن/ضامنین از سوی متقاضی و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش درخواست تسهیلات متقاضیان از طریق فراهمسازی زیرساختهای لازم و توسعه کمی و کیفی عملیات خودکار در فرآیند بررسی درخواستها (اتوماسیون فرآیندهای داخلی فرابانک) از بهمن ماه سال گذشته عملیاتی شده است.
مدیرعامل بانک ملت از فراهم شدن امکان ثبت درخواست تسهیلات قرضالحسنه ازدواج معرفیشدگان سایت بانک مرکزی از طریق بستر سامانه فرابانک از تاریخ اول تیرماه امسال خبر داد و گفت: این اقدام که در راستای ایفای مسوولیتهای اجتماعی بانک ملت بوده مورد استقبال عموم مشتریان نیز قرار گرفته است.
وی، تسهیلات بهان بدون ضامن، تسهیلات تابش، کارت اعتباری تابش، کارت اعتباری بهان بدون ضامن، تسهیلات برای مشتریان با رتبه اعتباری A و B، تسهیلات برای مشتریان با رتبه C و فاقد رتبه، کارت اعتباری برای مشتریان با رتبه اعتباری A و B، کارت اعتباری برای مشتریان با رتبه اعتباری C و فاقد رتبه، قرض الحسنه ازدواج معرفی شدگان بانک مرکزی و قرض الحسنه ازدواج خانواده شهدا و ایثارگران را انواع تسهیلات قابل اعطا در سامانه فرابانک خواند و ادامه داد: از روز 11 اردیبهشت ماه 1399 تا 26 شهریورماه 1400 تعداد 54، 095 فقره درخواست از سوی مشتریان در سامانه تسهیلات فرابانک ثبت شده است که با توجه به این روند رشد، پیش بینی میشود تعداد درخواستهای ثبت شده در سامانه فرابانک در شهریور ماه سال جاری از مرز 10، 000 فقره درخواست عبور کند.
دکتر بیگدلی با بیان این نکته که درخواستهای فوق به 41، 305 مشتری منحصر بفرد تعلق دارد، اضافه کرد: 45 درصد مشتریان متقاضی تا روز 26 شهریورماه امسال موفق به اخذ تسهیلات شدهاند و درخواست 21 درصد مشتریان در جریان بررسی و اعطا قرار دارد ضمن این که درخواست 34 درصد متقاضیان به دلیل عدم احراز شرایط، رد شده یا به علت انقضای مهلت درخواست باطل شده است.
وی تعداد کل تسهیلات اعطایی تا مقطع یادشده را 18، 554 فقره به مبلغ 6.942 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین تعداد تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات بدون ضامن با رقمی بالغ بر 4، 160 میلیارد ریال بوده است.