کد خبر:۹۷۷۰۲۲
سردار حمیدی:

در شهر تهران ما فقط یک مقطع را ترافیک نداشتیم، آن هم ایام کرونا بود

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است و در سال گذشته به سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.


رییس پلیس راهور تهران در خصوص تاریخچه ترافیک در شهرتهران و امار کاهشی تصادفات در دهه اخیر توضیح داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی در خصوص تاریخچه ترافیک در شهر تهران گفت: ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد و تردد‌ها ممنوع بود وهمین الان هم تردد‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد.


سردار حمیدی ادامه داد: همین الان در دورن شهر هم تردد در شب‌ها در بحث تردد شبانه ممنوع است و خارج از این این دوره کرونا تاریخچه را اگر نگاهی کنیم می‌بینید که هیچ گاه ترافیک تهران و آلودگی شهر تهران حل شده نبود.


رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته فقط یعنی علیرغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته بدلیل اصلاح قانون و افزایش سامانه‌ها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش‌ها و رسانه‌ها وفرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نوزلی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته رسیده به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.


وی افزود: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است و در سال گذشته به سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است و این نشان می‌دهد که ما در حوزه ایمینی و ترافیک خوب عمل کرده ایم و اتفااقت خوبی افتاده است و این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و این‌ها همه به هم مرتبط است و ما نمی‌توانیم آن‌ها را از یکدیگر تفکیک نماییم.


وی گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل نماییم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودرو‌های ما سوخت پاک داشته باشند می‌توانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.


سردار حمیدی بیان داشت: اتفاقاتی که در دوره‌های گذشته افتاده این بوده که شهر به سمت خودرو محوری رفته است و از همان ابتدا که شهر ساخته شده است افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده است و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند که اتوبوس‌های بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و این‌ها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمی‌گذارند.


وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا شش هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به دو هزار دستگاه رسیده است که این تعداد با اینهمه جمعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد.


رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار