به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سهشنبه 25 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی صلاحیت و برنامههای مسعود فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و در موافقت با آن اظهار داشت: تا امروز صبح تصمیمی برای نطق و موافقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نداشتم، زیرا احساس میکردم باید حجت داشته باشم همانطور که رئیسجمهور در اینباره فرمودند، اما بعد از صحبت با صاحبنظران به این جمعبندی رسیدم که باید در موافقت با آقای فیاضی صحبت کنم.
وی افزود:دولت آقای رئیسی بیشترین تعداد اعضای هیأت علمی را در کابینه خود نسبت به دولتهای قبل دارد ضمن اینکه بیشترین تطابق مدارک تحصیلی وزرا هم با کار تخصصی آنها در این دولت است.
نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: نگاه استراتژیک و پژوهانه و آینده نگرانه باید نسبت به آموزش و پرورش داشته باشیم، زیرا آینده کشور و پیشرفت آینده انسانمدار در این وزارتخانه است.
الهیان گفت: نگاه کلاننگر باید در وزارت آموزش و پرورش باشد نه اینکه خود وزیر در تک تک کارها متخصص باشد.
وی گفت: مدیر انقلابی و جهادی و پاکدست باید در آموزش و پرورش باشد تا بتواند رویکرد تحولی دراین وزارتخانه ایجاد کند ضمن اینکه تفکر راهبردی در آقای فیاضی برای تحول در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی گفت: قرار دادن افراد تکراری، استمرار وضع موجود و تکرار چالشها و بحرانهای متعدد در وزارت آموزش و پروش است.
وی گفت:گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش 7 سال در این وزارتخانه مدیر بوده و برنامه تحولی دارد.
وی تصریح کرد: آقای فیاضی 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشماندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است، اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیدهایم، اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.
الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحهای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته میشود و موج تخریب در رسانههای بیگانه نشان میدهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: تحول در زیرساختها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرمافزاری و سختافزازی آموزش و پرورش در برنامههای ایشان دیده میشود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سالها شنیدهایم، اما آیا سوال شده است که تحول نرمافزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامهها دارد.
نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گامهای مهمی برنداشتیم و دانشآموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانشآموزان ما آموزش داده نمیشود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.
الهیان در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاههای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخشهای این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.