به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون» در حال راه اندازی است، بر این اساس، مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت الکترونیکی با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکتها دریافت و به سازمان ثبت شرکتها تحویل میشود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است.
فاز اول سامانه داشبوردهای مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت چت آنلاین برای افزایش رضایت مندی مخاطبان و افزایش کانالهای ارتباطی اضافه شده است که گزارشهای دریافتی نشان میدهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
این گزارش میافزاید: طرح «احراز هویت یکپارچه (SSO)» برای سامانههای وزارتخانه برای افزایش رضایت ذینفعان و کاربران سامانههای خدمت رسانی و یکپارچه سازی سامانهها از سمت کاربران، تهیه شده است و پس از اقدامات قانونی، اجرایی میشود.
در این گزارش آمده است: ارایه خدمات «یادگیری الکترونیکی» به کارکنان با توجه به تغییر رویکرد در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت کارکنان و استفاده از زیر ساختهای یادگیری الکترونیکی از دیگر اقدامات این مرکز است که بر همین اساس، در سه ماهه گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۶ نفر – ساعت آموزش به همکاران در کل کشور، ارایه شده که باعث کاهش هزینهها و رعایت دستورالعملهای بهداشتی شده است.
در این گزارش در خصوص شناسایی وظایف و اختیارات قابل تفویض به ادارات کل استانها و شهرستانها آمده است: ۱۰۴ وظیفه و ۱۵۶ فعالیت برای واگذاری بررسی شده که بر این اساس ۱۳ وظیفه جهت و ۶ فعالیت به منظور تفویض و واگذاری، نهایی شده است.
در این گزارش آمده است: در راستای تسهیل فرآیندهای کسب و کار، از ۴۴ مجوز کسب و کار دستگاه، ۳ عنوان مجوز، «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم و به شیوه پسینی عملیاتی شده است.
تبدیل وضعیت ۲۴۰ نفر ایثارگر در وزارتخانه
بر اساس این گزارش در خصوص تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر نیز اقداماتی از سوی این مرکز صورت گرفته است که با توجه به بخشنامه ارسالی و پیگیریهای به عمل آمده، ۲۴۰ نفر از همکاران ایثارگر و یا خانواده آنها، تبدیل وضعیت پیدا کرده اند.
مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری نشستهای ویدیو کنفرانسی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و کاهش هزینه ها، با استفاده از زیرساختهای موجود را بر عهده داشته و در این راستا ۵۵ نشست به مدت ۱۲۵ ساعت بر روی بسترهای مخابراتی و تحت وب، برای معاونتها و مراکز وزارتخانه برگزار کرده است.