به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت روز ملی پژوهش دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال از تولید علم و جنبش نرم افزاری که از سوی امام (ره) مطرح شده است میگذرد، در این راه انسانهایی تربیت شدند که در پژوهش اقداماتی موثر انجام داده اند.
وی با تاکید براینکه پژوهش باید از دوران کودکی شکل گیرد، افزود: مدرسه باید به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شود. انتقال دانش باید شکل گیرد و از سوی دانشآموز باشد. پایه علم پژوهش است و باید فرد را برای این امر آماده کرد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانشآموز در یک کلاس درس با یک کتاب واحد مطلبی یاد نمیگیرد بلکه محیط یادگیری باید متنوع باشد؛ دانشآموز پژوهشگر خودکنترل و مستقل است، با این روند کیفیت آموزش بالا میرود.
او گفت: مدرسه، معلم، یادگیری و مدیر پژوهش محور باید در آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد. ۴ مولفه برای ساختار پژوهش محور وجود دارد؛ براین اساس یادگیری و تدریس محتوا باید پژوهشی باشد.
نوری بیان کرد: مدیر پژوهش محور باید پژوهش را در مدرسه و محله ترویج دهد.