به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو با اشاره زحمات و تلاشهای رانندگان خدوم در انواع حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو، این عزیزان را تلاشگران خط مقدم عرصه خدمت رسانی به شهروندان دانست که همواره با تمام توان و در شرایط سخت، فداکارانه به ارائه خدمت پرداخته و زحماتشان همیشه مورد توجه مردم و مدیریت شهری قرار داشته است.
دکتر سید مجتبی شفیعی ادامه داد شهرداری تهران همواره برای این عزیزان جایگاه ویژهای قائل بوده و در تلاش است حمایتهای خود را بیش از گذشته دنبال نماید. وی با اشاره به برخی حمایتهای صورت گرفته از رانندگان حمل و نقل عمومی، افزود: بخشهای فعال در موضوع حمل و نقل عمومی بواسطه نوع خدمات و سختی کار لحاظ شده، مورد توجه ویژه در مدیریت جدید شهرداری خواهند بود، بعنوان نمونه در حال حاضر "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" از نظر حقوق و مزایای دریافتی در بین ۴۵ شرکت و سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران در رتبه چهارم قرار دارد. براساس آمار موجود در حال حاضر متوسط حقوق و مزایای ناخالص دریافتی ماهانه رانندگان و کارکنان شاغل در این شرکت ۱۶.۳ میلیون تومان است در حالی که متوسط حقوق ناخالص کارکنان شهرداری حدوداً ۱۳ میلیون تومان اعلام گردیده است.
وی افزود: البته در بخش خصوصی اتوبوسرانی در سالهای اخیر و به ویژه پس از اعمال محدودیتهای ناشی از کرونا، از طرفی بدلیل کاهش تعداد مسافر و درآمد رانندگان و از طرف دیگر افزایش هزینههای بهرهبرداری، فشار مضاعفی بر رانندگان این بخش وارد گردیده که با دستور ویژه شهردار محترم و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، این معاونت با برگزاری جلسات هماهنگی با شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی برنامه جامعی را برای جبران هزینههای جابجایی مسافر از طریق پرداخت نقدی ما به التفاوت هزینه جابجایی مسافر ارائه کرده و به زودی به اجرا خواهد گزارد.
شفیعی ادامه داد: عدم حمایت دولت در سالهای گذشته و پرداخت نکردن سهم دولت در یارانه جابجایی مسافر، فشار مضاعفی را بر شهرداری وارد کرده که امیدوارم با مذاکرات و تعاملات شکل گرفته اخیر، به زودی شاهد حمایت جدی دولت از توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی شهری کشور و خصوصا پایتخت باشیم.