آخرین اخبار:
کد خبر:۹۸۹۱۱۵
سازمان حمایت اعلام کرد

فرآیند قیمت‌گذاری و فهرست کالا و خدمات پرمصرف

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآیند قیمت‌گذاری و فهرست کالا‌ها و خدمات پرمصرف را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، با عنایت به تاکید ریاست جمهور و بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار به منظور حمایت از حقوق مردم و کنترل قیمت‌ها، کالا‌ها و خدمات زیر بر اساس نظر کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

این گزارش حاکی است، بنا بر تصمیمات متخذه و با عنایت به ضرورت و نقش حاکمیت در کنترل بازار و حسب تاکیدات ریاست جمهور و با رویکرد در حمایت از مصرف کنندگان هر گونه تغییر قیمت اقلام منتخب از طرف دستگاه‌های قانونی قیمت‌گذاری، پس از ارائه مستندات و مدارک مربوطه و انجام محاسبات کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و طرح و تصویب در ستاد تنظیم بازار صورت خواهد گرفت.

اقلام منتخب اعلامی به شرح زیر باشد:

لبنیات پرمصرف (ماست ساده، شیرکم چرب، پنیر یواف)، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر، کود‌های شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دام و طیور (کنجاله، چو، ذرت)، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو، تن ماهی، دارو و مکمل‌های دام و طیور (متخب وزارت جهاد کشاورزی)، ماکارونی (رشته‌ای ساده) دارو و تجهیزات پزشکی (منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، انواع خودرو (منتخب کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، انواع شوینده (منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت)، یخچال، یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری (اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای) و عوارض جاده‌ای و خدمات بندری.

ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در پورتال این سازمان موجود بوده و کلیه واحد‌های مرتبط باید در تعیین قیمت اقلام خود نسبت به رعایت آن اقدام کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار