به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در جلسه امروز شورای شهر لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، حبیب کاشانی که متن تبصره چهارم این لایحه را به شرح زیر قرائت کرد و افزود: بر اساس این تبصره شهرداری موظف است که در راستای توسعۀ مبتنی بر حملونقل عمومی (TOD) ترتیبی اتخاذ کند تا صددرصد درآمد دریافتی حاصل از فروش یا واگذاری مجتمعهای ایستگاهی مترو را در صورت تحقق، صددرصد تخصیص یافته تلقی کرده و کمیتۀ تخصیص مکلف است درآمد مذکور را صرفاً به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاههای مترو (شرکت راهآهن شهری تهران و حومه) اختصاص دهد.
وی ادامه داد: همچنین در راستای تحقق توسعۀ مبتنی بر حملونقل عمومی (TOD)، با هدف کاهش خودرومحوری و افزایش دسترسی به حملونقل عمومی با طی مراحل قانونی اقدام به ایجاد زون TOD در طرح تفصیلی حول ایستگاههای مترو (در شعاع حداقل ۳۰۰ متر) نماید. کمیتۀ تخصیص صددرصد منابع حاصل از صدور پروانه در این زونها را در ردیف اعتباری با عنوان "احداث سایر خطوط مترو و خطوط آنتنی از محل وجوه حاصل از محدودۀ ۳۰۰ متری زونهای TOD" تخصیص داده و هزینه نماید.
علی اصغر قائمی طی پیشنهادی در این خصوص مطرح کرد مبنی بر اینکه بهتر است در بند یک، کمیته تخصصی مکلف شود که ۱۰۰ درصد درامد را با عنوان احداث خط ۶ و خط ۷ شهری اختصاص دهد و همچنین در بند دوم هم عبارت «با عنوان احداث خط ۶ و ۷ شهری» اضافه شود.
ناصر امانی هم در موافقت با قائمی تاکید کرد که بهتر است در ماده یکم این تبصره درآمدهای حاصل از صدور پروانه مجتمع ایستگاهی با اولویت تکمیل خطوط ۶ و ۷ هزینه شود.
مهدی عباسی نیز افزود: یکی از ظرفیتهای توسعه خط، استفاده از ظرفیتهای تهاتر است، لذا مجتمع ایستگاهی برای توسعه خط نیاز است. پس بهتر است اولویت TOD را به خطوط در حال انجام استفاده شود.
پیشنهاد تبدیل اولویت خطوط ۶ و ۷ به رای گذاشته شد و با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید. سپس کلیات تبصره به رای گذاشته شد که با ۲۰ رای موافق به تصویب اعضا رسید.