از طنین شعار «ابالفضل علمدار، خامنهای نگهدار» در موج ۱۱۵ مردم شهرکرد تا حضور حسینی مردم بجنورد در سنگر خیابان؛ خروش حماسی ملت ایران به شب تاسوعا رسید.
کارخانه بازیافت شهرکرد، تنها کارخانه بازیافت استان چهارمحال و بختیاری، پس از ۱۳ سال معطلی، مردادماه امسال افتتاح میشود. این تأخیر طولانیمدت، ناشی از یک نگاه اشتباه به مسائل محیط زیستی و دستدوم قلمداد کردن این حوزه است؛ نگرشی که باعث شده پروژههای زیستمحیطی همواره قربانی کسری بودجه شوند و تأمین اعتبارات آنها با تأخیر مواجه گردد.
از طنین شعار «ایستاده در این میدان کوتاه نمیآییم» مردم شهرکرد تا سوگ و حماسه شیرازی ها در سنگر خیابان در صد و چهاردهمین موج راهپیمایی مردمی و عزاداری حماسه حسینی شکل گرفت.
دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان، در نشست با فرماندار شهرکرد از ظرفیت جذب بیش از یک هزار نفر از نخبگان و صاحبنظران در این مجمع خبر داد و گفت: تاکنون حدود نیمی از این ظرفیت فعال شده و در ۱۰ کمیسیون متناظر با کمیسیونهای عمومی مجلس فعالیت میکنند.
مردم شهرکرد با شعارهای گوناگون از دعا برای فرج مولایشان تا اعلام جانفدا بودنشان برای ایران را در موج ۱۱۳ فریاد زدند و اعلام کردند منتظر تحقق شروط گفته شده در مذاکرات هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع بخش مهمی از معارضات تأسیساتی در محور شهرکرد ـ شلمزار خبر داد و گفت: با جابه جایی تأسیسات آب در محدوده پیچ طاقانک و آغاز عملیات آسفالت ریزی، این قطعه به زودی تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام صریح رژیم صهیونیستی مبنی بر پایبند نبودن به هیچ آتشبسی، گفت: بند نخست تفاهم پایان جنگ عملاً فروپاشیده است و دشمن در حال آزمودن اراده جمهوری اسلامی ایران است.
از حمایت قاطع مردم شهرکرد و یاسوج از حزبالله لبنان تا شعار زاگرس نشینان در بیعت با رهبر انقلاب؛ در راهپیمایی عاشورایی در ایستگاه ۱۱۱ میدان داری حماسی تثبت شد.
شهردار شهرکرد گفت: تقریبا قسمت عمرانی، کف سازی و فونداسیون دستگاهها اجرا شده که امید داریم طی ماه جاری دستگاهها نصب شود و اگر شرایط کشور و وضعیت مالی مساعد باشد در پایان مرداد ماه میتوانیم فاز اول کارخانه بازیافت را وارد مدار کنیم.
حجتالاسلام علیاصغر همتیان در خطبههای نماز جمعه شهرکرد ضمن تشریح ابعاد تحولات منطقهای و تفاهمنامههای اخیر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با وجود مجوز برای پیشبرد توافقات، همچنان با نگاهی بدبینانه به آمریکا مینگرد و بر اصول تغییرناپذیر عزت و حمایت از جبهه مقاومت تاکید دارد.