به آن طرف خیابان رفتم، خبری از افرادی که مشغول تخریب بودند؛ نبود. دقیقهای نگذشت که دوباره همان چهرههای پوشیده در وسط چهارراه و مقابل مترو ظاهر شدند، متعجب از اینکه این جمعیت چگونه به لحظهای غیب و ظاهر میشوند، دوباره سر و کله موتورهای یگان ویژه پیدا شد و جمعیت به همان سرعت در حال متفرق شدن بود.
گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو - سید مهدی حاجیآبادی؛ از لابهلای مردمی که در پیادهرو قدم میزدند از ایستگاه مترو به سرعت خارج و وارد میشدند؛ گذشتم و خیابان پیروزی را به سرعت به سمت شرق رفتم.
پیادهروها به حالت عادی همیشه و شلوغ بود و جایی برای منتظر ایستادن نبود. ناچار در حاشیه تقاطع اتوبان امام علی (ع) با خیابان پیروزی ایستادم؛ ۱۰ دقیقهای همان جا بودم و در این زمان کوتاه شاید صدها نفر آدم جورواجور از کنارم گذشتند که بیشترشان بیآنکه جلوی پایشان را نگاه کنند، سرگرم ورانداز ویترینها یا گذر بودند تا شاید در این واپسین روزهای آبان سرد پاییزی چیزی چشمشان را بگیرد و ترغیبشان کند به خرید.
تعدادی از نیروهای پلیس در اطراف تقاطع به چشم میخوردند؛ شب قبل شیشههای اغلب بانکها و اماکن عمومی خورد شده و محل برخی خودپردازهای بانک را که شب گذشته شکسته و پول آن دزدیده شده بود را با ورق آهنی پوشانده بودند، آثار تیر چراغ برقهای اتوبان امام علی از حوادث شب قبل که شکسته و با آن بزرگراه را بستند مشخص بود؛ قرار شد با اتوبوس به سمت خیابان نبرد بروم.
حوالی ایستگاه مترو نبرد خودروها در ترافیک سنگینی قفل شدند؛ پس از مدتی انتظار و تکان نخوردن ماشین در خیابان، ناچار از اتوبوس پیاده شدیم و پیاده به سمت چهارراه کوکاکولا به راه افتادم.
آثار شیشههای خورد شده ایستگاههای اتوبوس، بانکها، فروشگاهها و ... در پیادهرو مشهود بود؛ بوی دودی تند کمی چشم و بینیام را سوزاند؛ جلوی مترو نبرد گاز اشکآور زدند و جمعیتی که صورتشان را پوشانده بودند و مشغول خورد کردن شیشهها و آسیب زدن به بانک نزدیک چهارراه کوکاکولا بودند به سرعت پراکنده و بین مردم و خودروها ناپدید شدند.
دقایقی در کنار حاشیه خیابان منتظر شدم، برخی از مردم گلهکنان از بستن خیابان و خورد کردن شیشهها از کنارم عبور کردند؛ خودروها و موتورهای نیروی انتظامی به سرعت خودشان را به محل درگیری رساندند.
یکی از دوستانم خبر از شلوغی مقابل مترو ابن سینا و تقاطع اتوبان امام علی (ع) داد؛ یگان ویژه که مشخص بود پیش از من خبر شلوغی در مقابل مترو ابن سینا بهشان رسیده به سرعت دور زدند و به سمت محل درگیری حرکت کردند.
به آن طرف خیابان رفتم، خبری از افرادی که مشغول تخریب بودند؛ نبود. دقیقهای نگذشت که دوباره همان چهرههای پوشیده در وسط چهارراه و مقابل مترو ظاهر شدند، متعجب از اینکه این جمعیت چگونه به لحظهای غیب و ظاهر میشوند، دوباره سر و کله موتورهای یگان ویژه پیدا شد و جمعیت به همان سرعت در حال متفرق شدن بود.
این بار با دقت بیشتر متوجه شدم عدهای از لیدرهای تجمع چند ده نفره، با حضور نیروی انتظامی درون ایستگاه مترو، یک باشگاه ورزشی و برخی کوچههای فرعی پشت خیابان پخش میشوند.
از کوچه پشتی به حاشیه شمالی خیابان پیرزی و دهقان رفتم، جمعیتی پراکنده پیاده یا سوار بر موتور خیابان را بستند، چند جوان مقابل موتورهای مردم را گرفته و اجازه عبور نمیدادند. دوباره سر و کله موتورهای یگان ویژه پیدا شد و همان سناریوی تکراری فرار به فرعیها.
پیچیدم به خیابان اصلی، همان دوست دوباره خبر شلوغی تکراری تقاطع ابن سینا را داد، و تکرار رفتن یگان ویژه به سمت محل درگیری!
با کمی دقت میشد تشخیص داد در قطعی تلگرام و دیگر پیامرسانهای خارجی، نهتنها ابزاری برای هماهنگی تجمع نیست بلکه افرادی که به سرعت پخش و جمع میشوند و مشخصا با جمعیتی که در ابتدای خیابان در حال درگیری هستند هماهنگ شدهاند که در کدام وقت کدام گروه بیرون بیاید، جز با هماهنگی و آموزش از پیش امکانپذیر نیست.
جمعهشب بود که بیبیسی در گزارشی با بازخوانی تجربه اعتراضات کشورهای مختلف در سطح جهان به بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی، به آموزش کاربردی مخاطبین برای چگونگی اعتراض زد.
بستن بزرگراهها با خاموش کردن خودرو به صورت صفهای کیلومتری، حضور زنان در خیابان و بستن مسیر خودروها و مجبور کردن رانندهها به خاموشی خودرو، خالی کردن سنگ و خاک با کامیون در وسط معابر، شکستن و آتش زدن اماکن عمومی به ویژه بانکها و اخلال در چرخه پولی، ایجاد رعب و وحشت و در نهایت حمله به مراکز نظامی و مسلح شدن و تبدیل به محل جنگ خونین از جمله مواردی بود که بیبیسی و دیگر کانالهای ماهوارهای و اینترنتی آمزش دادند. تبارشناسی جنس شعارها و بردن فضای اعتراض به گرانی بنزین به سمت شعارهای ساختارشکن و درگیری فیزیکی با ماموران امنیتی، نشان از حضور لیدرهای خاص گروههای مخالف در تجمعات داشت.
به عنوان مثال جنس شعارهایی، چون «رضاشاه روحت شاد» از دلخواههای جمعیت سلطنتطلب است؛ یا شعارهای به ظاهر حامی کارگران یا حمله به ارکان نظام با استفاده از الفاظی، چون «رژیم آخوندی» از الگوهای اعتراضی منافقین (مجاهدین خلق) است.
گرچه جنس شعارها بسته به بوم منطقه تغییر میکند، مثلا در مناطق خوزستان سعی در پررنگ کردن حس عربیت مردم منطقه و شعارهای تجزیهطلبی دارند.
گرچه در شیوه تخریب و برخورد با ماموران با استفاده از تجربه آشوبهای پیشین، چون استفاده از اسلحه، کاتر، قمه و همچنین حمله به مراکز خاص عمدتا هماهنگ و مشترکند.
آنچه مشخص است مردم به مبلغ گرانی بنزین، شیوه اجرا، اطلاعرسانی، عواقب روانی تورمی گرانی معترض بودند و خواستار اصلاح در شیوههای دولت بودند، اما قطعا مردم تخریب نمیکنند، آتش نمیزنند، شیشه نمیشکنند، با سلاح سرد و گرم به ماموران حمله نمیکنند و از خون و اغتشاش و ناامنی بیزارند و مردم اگر تجمع و اعتراضی هم داشته باشند، چنین سازماندهی شده به شیوه گروهکهایی که در دهه شصت فرزندان همین ملت را به خاک و خون کشیدند عمل نخواهند کرد.
شما رسانه اید ...بگید توی این چند سال راه اعتراض چی بوده؟؟ دو سال پیش مردم به گرونی معترض بودند و همه مسئولین که خودشون آب توی آسیاب دشمن میریزند و دلیل همه اعتراضاتن مردم رو دعوت به خویشتن داری و اقدام از طریق مجاری قانونی کردند...اما هیچکدوم نگفتن این راه های قانونی چیه؟؟ من که هیچ ...شما که هیچ... مسئولین این مملکت به امام جمعه و حتی بالاتر مرجع تقلید پاسخگو نیست.... به ما بگید این راههای قانونی چیه؟؟؟ من قبول دارم بین این معترضین افراد سود جو و ضد انقلاب هم هستند..اما آیا همه اینها ضد انقلابن؟؟ از نظر من اکثر این افراد کسانی اند که عدم مدیریت و فهم مسئولین و تبعیض و فساد اونها به سطوح اومدن و راهی جز آتش زدن و فریاد ندارند... با مسئله درست برخورد کنید... با اتهام زدن ضد انقلاب و ضد شهدا بودن دردی دوا نمیشه و اگر سکوتی حاکم بشه آتشیه زیر خاکستر....
شما که ادعای فهم و شعور داری بگو راهش تخریب مملکت و از بین بردن سرمایه های کشوره؟؟؟ اول از همه اینه که صدای اعتراض تون رو برسونید چه اینکه توی این 6 سال دولت روحانی، کسی نیست از نارضایتی از دولت بی اطلاع باشه بدون اینکه خونی از دماغی ریخته بشه، راه دومش هم صبر و تحمل و درس عبرت از انتخاب نابجاست. نه تنها کسایی که به امید دوستی با آمریکا به این دولت و مجلس بی خاصیت بنفش رای دادند باید شرایط رو تحمل کنند بلکه افرادی مثل ما که گلومون پاره شد که این دولت تنبله و بدرد نمیخوره باید تحمل کنیم. سعی کنید عقل تون رو به کار بندازید و برای دوره بعد دولت جهادی و جوان انتخاب کنید. خدا لعنت کنه کسایی که به اندازه پاره سنگی توی از بین بردن اموال ما مردم نقش دارند.
دانیال
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اعتراض چیه؟
چند دقیقه توی خیابون معطل کنی ممکنه به عنوان ضد نظام دستگیر شی اعتراض که جای خودش رو داره...
البته هنوز شیخ حسن پناه میبره به خدا از بستن دهانها...
ناشناس
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
الان مردم تحت فشارن، رهبر هم گفته حمایت میکنه، مجلسم که میگه در نورد قیمت بنزین دیگه نظری نمیده..... به نظر شما آیا کسی صدای اعتراض مردم رو میشنوه؟!
خوب همین باعث میشه مردم رو از اعتراض به اغتشاش بکشونید.
دیگه الان اینترنت هم فطعه و نمیتونید بگید مردم رو دارن تحریک میکنن و آموزشششون میدن
از طرفی من با دیگیری و غارت مخالفم و قطعا افرادی هستن که هدف دار نابود میکنن، ولی آیا دولت خودشو مسبب این شرایط نمیدونه؟
ناشناس
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آتیش زدن مال مردم اگه درسته، اول مال خودتو آتیش بزن اول مال خودتو غارت کن. دوست داری چون کسی به گرونی بنزین اعتراض داره مغازه شما رو آتیش بزنه؟
امین
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینا میگن حق اعتراض ندارید تا یه عده ندای اعتراض سر میدن به سرعت عضو سرویس های بیگانه معرفی میشن جدا ما چقدر بدبختیم
ناشناس
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس 14:39 این اعتراض ها برای امروز و دیروز است؟ فقط برای دولت روحانی است مگر احمدی نژاد در هشت سال چه کار کرد؟ مگر در انقلاب سینما ها و پاساژ ها و بانک ها به آتش کشیده نشدند؟
ناشناس
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آقای ناشناس ساعت 14:39 . شما که ماشاالله انقدر عاقل و دانشمند هستید میشه بگید چه کسی صلاحیت دولتی ها و مجلسی ها و ... رو تایید می کنه؟ و اگر اینها ناکارآمدهستند حکم کسی که صلاحیت اینها رو تایید کرده چیه؟
ناشناس
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حماقت شاخ و دم نداره که...
چندساله دارن میگن ۹۸ فتنه میشه اینا هنوز اومدن میگن معترضان مردم هستن...
حقتونه هر بلایی سرتون یاد فقط ما باید به پای حماقت شما بسوزیم...
خدا شر شما رو از سر ما کم کنه
ناشناس
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ها راهش ایَه که بَری بَمیری
علی
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
همین آرا هم مشخصه که بیش از 92 در صد نظرشون مثبته
بهرام
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دقیقا درست زدی توی خال
yaqob
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
وقتی دلار گرون شد چرا مردم به جای اعتراض رفتن تو صف خرید.اون موقع باید اعتراض میشد نه الان . همه می دونستن که یه روز بنزین گرون میشه. ولی دلار که قرار به گرون کردن نداشت تازه تاثیرش سه الی چهار برابر شدن قیمت ها بود ولی ملت بدو بدو رفتن تو صف خرید و دلار رفت تو بالش های زیر سرشون. بی توجه به اینکه به زودی پدر خودشون درمیاد. الانشم چون جا واسه نگه دار ندارن و بنزین بی خبر گرون شده ضد حال خوردن اعتراض میکنن وگرنه الان تو خونه همه یه بشکه 1000 لیتری بنزین بود. این هم شد اعتراض
ناشناس
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تکه کلام حسن روحانی ، گازانبر و لوله کردن بود ولی با اقداماتش در چند روز گذشته بیش از .... نفر از معترضان کشته شدند
ناشناس
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
موقعی که رئیس جمهور انتخاب میکنید چشاتون رو باز کنید
علی
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
باشه قربون شکلت... همه فهمیدن شما به شیخ حسن رای ندادی... ما که رای ندادیم نباید اعتراض کنیم؟؟؟
علی
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
باشه قربون شکلت.... همه فهمیدن شما به شیخ حسن رای ندادی... ما هم که رای ندادیم نباید اعتراض کنیم؟؟ اصلا شما آمار گرفتید ببینید اینا که معترضن همه به حسن رای دادن؟؟ آخه این چه حرف بی منطقیه که میزنید...دقیقا یکی از راههای قانونی که همه دم ازون میزنن ورود مجلس و شورای نگهبان به قضیه و به عدم کفایت و مدیریت رییس جمهوره... حالا برو دنبال این راه قانونی ان شا الله به نتیجه خواهی رسید...
سینا
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
واقعا فکر مینید که امام جمعه و مرجع تقلید (که از نظر شما در رتبه بالایی قرار دارد) میتوانند دردی از این مشکلات را دوا کنند.
نظر شما کاملا پارادوکس است و احساس میکنید که این کشور فقط به دست دولت اداره میشود .
قوه قضاییه و مقننه نیز در این کشور وجود دارند و تصمیم گیرنده های اصلی هستند
ناشناس
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
امیدوارم همگی درک بکنید که دولت همه کاره نیست (و در اصل هیچ کاره است)
شما یک راه بگو که مردم دقیقاً چطور باید اعتراض کنند ؟ راهی وجود داره که ما بی خبریم ؟
سعید
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
فهمیدی به ما هم بگو
ناشناس
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این خبرگزاری هم مثل بقیه خبرگزاری ها فقط پیام ملت رو میخونه و دریغ از ذره ای همدردی و پیگیری اعتراض مردم!!! مردم این اعتراض که توی گلو دارن رو کجا فریاد بزنن ؟؟
ناشناس
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حضور پرشور در انتخابات
ناشناس
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
راهش اینه که خفه بشیم زیر فشار له بشیم . چیزی که اونا انتظار دارن. چرا تو اوج امنیت و آرامش نسبی اقتصادی کاری میکنن که هپه چیز به هم بریزه
ناشناس
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
یه راهش اینه که موقع انتخاب درست انتخاب کنی
محمد
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
جالبه همش هم ضمیر رو مخاطب قرار میدی.. حداقل بگو انتخاب بکنیم...
در ثانی اگر شورای نگهبان مصلحت سنجی نمیکرد آقای روحانی الان داشت دوران..... رو میگذروند
ناشناس
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ناشناس 17:45
اوج امنیت و آرامش نسبی اقتصادی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
میشه این اوج و نسبی رو برای ما هم توضیح بدی ؟؟؟!!!!!
تا الان منتظر بودم تا شاید مسئولین کاری بکنند و از درد مردم بکاهند ولی ظاهراً اینا از ....... هم بدتر هستند و چاره ای ندارم جز اینکه به جمع معترضین در خیابان بپیوندم و خدا با مظلوم هست.
الهی به امید تو
ناشناس
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به جمع معترضین؟؟؟ مثلا با تغییر کلمه اغتشاش گران و اراذل و اوباش به معترضین میخوای وجدان نداشته ات رو ساکت کنی؟ برو بپیوند که به حق خدا توی اون دنیا هم با همون ها محشور بشی. توی این دنیا هم به آتیش همونا بسوزی
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به ناشناس ۱۴:۴۱ ، اصل 27 قانون اساسی رو بخون گفته اجتماعات و راهپیمایی ها آزاده.
ناشناس
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تجمعات آزاد است؟ فقط به شرط عدم مخل بودن در امنیت و علیه اسلام نبودن.
ناشناس
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تجمع در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، مخل به مبانی اسلام هست؟
ناشناس
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ناشناس 14:41
اینو از ته قلبم میگم : خاااااااااااک بر سرت با این طرز تفکر
اگر هم معترضی (اغتشاش گر در این مقال نمیگنجد به هیچ عنوان) وجود داشته باشد حاکمان این نظام آنهارا به میدان آورده اند تا بهانه ای برای دفاع از خود داشته باشند
بازم میگم ، خااااااااااااااااااااااااااااااااااک بر سرت
واقعا این مسعولین پیش خودشون چی فکر میکنن!!؟ که مردم خیلی اوضاع اقتصادیشون خوبه بزارید بنزینم گرون کنیم تو این بدبختی !!؟ باید تا اخرش تو خیابون بمونن این مردم گرسنه تا تکلیف روشن و یکسره بشه چقدر تحمل اخه !!؟ شما که بلدی یادمون بده چطوری مردم اعتراض کنن ..همیشه این اعتراضات رو نسبت میدید به هر کسی غیر از این مردم خسته و گرسنه ..بابا ما مردم دیگه کم اوردیم از دست این مسعولین ..چکار کنیم شما بگید !!؟
مسعود
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یبلاخره مشخص کنید مردم چجوری اعتراض کنن. اینجور با زور مردم رو ساکت کردن کار رو توی سالهای دیگه سخت تر میکنه. کاش کسی بود و صدای مردم رو میشنید. اون شاه ملعون هم بخاطر نشنیدن صدای مردم عاقبتش اون شد...
از همه کسایی که این خبر رو میخونن میخوام که به مطالب لایک بزنن اگر مورد تاییدشون هست تا شاید مسئولین حرف مردم رو ببینند و یا بشنوند
محمد باقر
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مسئولین حرف مردم رو ببینند و یا بشنوند ؟
شما چی فکر کردین ؟
ناشناس
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مسئول؟ نگران نباش اونا کاملا با خبرند و تنها سعی تلاششون اینه که از گسترش اطلاع رسانی بین مردم جلوگیری کنند و وقتی هوا پس شد الفرار! ترس مردم دیگه ریخته!
ناشناس
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
احسنت به هردو پاسخ دهنده به این نظر
احسنتتتتتتتتت به شما ( محمد باقر و ناشناس 17:30)
خوب یه نظر سنجی برگزار کنید توی وبسایتتون...به صورت رسمی و قانونی
واقعا ببینند نظر مردم چیه
علی
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
موافقم
ناشناس
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مثلا این نظرسنجی؟
1- با یک دولت خسته و بی عرضه موافقم و هیچ اعتراضی ندارم.
2- اعتراض دارم و میخوام همه جا رو به آتیش بکشم.
غیر از این دو مورد فکر نکنم مدنظر شما باشه، چون درغیراینصورت نیازی به نظرسنجی نیست همه می دونند که مردم تحت فشارند و با شرایط اقتصادی مشکل دارند و مردم عاقل راه مطالبه درخواست هاشون رو تخریب اموال خودشون نمی دونند.
ناشناس
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینها ادم خوبین اما گاهی پقتها نظرات رو میترسند منتشر کنند
به این آدرس مراجعه کنید تا راه قانونی و پاسخگویی مسئولین رو متوجه شید
https://snn.ir/fa/news/805594/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4
حرفای شما مثل اینه یه عده درس نخوندن توی مدرسه، مردود شدن به جای سعی در جبران در سال بعدی، حالا آمدن مدرسه رو آتیش میزنن!!
شما مردم که به یک دولت خسته، غرب زده و بی عرضه و مجلس بدتر از دولت، رای میدید الان که نتیجه اش رو می بینید به جای درس عبرت و سعی در جبران خسارت در آینده و در انتخابات بعدی، میخواید مدرسه نظام رو از بین ببرید. نوبره واقعا ای همه بصیرت
بابا چرا میگید راهی وجود نداره...
من امروز خیلی عصبانی بودم.رفتم دم در وزارت نفت.یهویی دیدم بیژن جان بدون تشریفات داره میره سر کار.رفتم چلو گفتم ببخشید میتونم چند دقیقه وقتتون رو بگیرم گفت خواهش میکنم عزیزم بفرمایید. گفتم آقا این طرحی که تصویب کردید خیلی طرح داغونیه و کلی مشکلات برای ملت ایجاد کرده و میکنه.. گفت دلایلت چیه... منم دلایلمو گفتم .گفت عجب ،ما اینقدر دقیق نشده بودیم. خلاصه کلی تشکر کرد و گفت امروز به حسن میگه کلا طرح رو عوض کنن...بابا ما چنین مسئولین منطقی و حرف گوش کنی داریم... اینم راه قانونی....
ناشناس
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اینطور که ایشون داره میگه بیژن جان انگار خاله ی بیژن زنگنه بوده یه نسبتی هم با ی روحانی احتمالا داشته که میگه حسن جان ؛))
وقتی داشتی باهاشون صحبتی میکردی همینجوری میگفتی بیژن جان !!!؟ ؛)
دخترهای لوس و تیتیش مامانی رو دیدین چقدر با ناز و عشوه حرف میزنن !!؟ ٱه ٱه
یه بار حرفهای ایشون که احتمال زیاد خانمهم باید باشن رو با همون حالت ، خودتون تکرار کنید اونوقت تصور کنید که ی بیژن زنگنه وزیر نفت کشور بخواد تحویلتون هم بگیره !!!!
خانم شما مطمئنی با ی بیژن زنگنه صحبت کردی یا بیژن بنفشه خواه مجموعه فوق لیسانسه ها بوده !!؟ ؛))
اینهایی که مثبت دادین به ایشون احتمال زیاد سرکار بودین ایشون همونطور که گفتیم به احتمال ۹۹ درصد با بیژن بنفشه خواه صحبت کردند نه ی بیژن زنگنه
که ی زنگنه وزیر نفت کشور بدون تشریفات و بادیگارد داشت میرفت سر کار، و شما خیلی راحت رفتین به ایشون گفتید طرحتون داغونه !!!؟؟ ها!!؟
ناشناس
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ناشناس ساعت 00:22
داداش دقیقا داره مسخره میکنه و سرکاریه تو دیگه از پشت کدوم کوه اومدی که جدی گرفتی و نمیفهمی
چونکه آشوبگرا از خودشونه... بهترین راه ساکت کردن مردم همینه که بزنن تو سرشون... ولی اینکارا عاقبتی برای این دولت نداره...راستی خوب دستگیری برادر فری ماست مالی شدا... خودشونن...
اینکه همیشه تاریخ در هر جنبشی یه عده سوء استفاده بکنند و بخوان به شکلی از مسیر درستش منحرف بکنند بوده، هست و خواهد بود اما همونطور که دوستان گفتند مردم واقعا خسته شده اند از رندگی خسته شده اند خب اگه اینها مردم نیستند پس کی هستند یعنی موجودات فضایی هستند که بدون هیچ دلیلی با وجودی که کشور گل و بلبل هست همه چیز بصورت عادلانه و علمی انتخاب و اداره می شه و کسی هم از مسئولین دروغ نمی گن و ویژه خواری نمی کنن و طبق جایگاه علمی و شایستگی عملی دارنبه وظیفه شون عمل می کنن و مثل مالک اشتر در حد متوسط به پایین جامعه زندگی می کنن و طبق حکومت امیرالمومنین بیت المال بین همه مساوی تقسیم می شه و برادری و برابری حکم فرماست و ... اینا از فضا همینجوری اومدن بدون دلیل توی کشورمون ناامنی درست کنن!!!؟؟؟ وقتی چنان جو امنیتی در کشور درست شده که از هرکی می پرسی می گه یه برچسب امنیتی بهت میزنن یه پرونده برات درست میکنن و از زندگی ساقطتت می کنن برای همین کجا اعتراض کنیم به کی بگیم چجوری بگیم؟؟؟؟ شما درد حاصل از نیشگون و خفگی رو مساوی می دونین؟؟؟ تعداد بسیار زیادی از مردم دلشون خونه می خوان اعتراض کنن از بس گفته شد اغتشاشگر و ... با همین فرمول انگ زدن دیگه جرات نمی کنن حرف یزنن و بیان توی خیابون اعتراض کنن بعد از تمام پیامبران و آخرین پیامبر و اینهمه زحمات و جانفشانی ائمه حکومتی به مسئولین سپرده شد که به هیچ پیامبری داده نشده به اسم اینکه می خواهیم طاغوت را کنار بزنیم و به اسلام عمل کنیم 40 سال گذشته از هرکسی بپرسید خواهد گفت جز در برهه های کوتاه هر سال بدتر از سال گذشته بوده همش روند گرانی و بی تدبیری و پاسخگو نبودن و علمی عمل نکردن و عدم اجرای عدالت اسلامی و شوی تبلیغاتی مگر نه این است که اگر اسلام درست اجرا شود همه دنیا گلستان خواهد شد پس کو اجرای اسلام و اگر حالا و اینجا در کشور ایران نه پس کی و کجا بعد از 40 سال از انقلاب آیا باید برخی از مردم کوچه و بازار بگویند اگر قبلا حکومت یک عده بوده و اگر ساواک بوده و... حالا فقط شکلش عوض شده با ته ریش و یقه و یدک کشیدن نام اسلام همان دارد اتفاق می افته
بعدشم طبق قانون مردم همان مردمی که با رایشون شما رو سرکار آوردن که بخواین خدمتگذارشون باشین باید بتونن مسایمت آمیز و منطقی اعتراض کنن و مسئولین جواب بدن کو چرا هیچ زمان و مکانی برای بیان اعتراض برای مردم وجود نداره اگر مسئولین در سطح مردم پایین که انقلاب و جنگ رو همینا اداره کردن زندگی می کنن و همش دارن برای مردم نه جیب خودشون و اطافیانشون خدمت می کنن از چی می ترسن اصلا چرا باید بترسن که اینترنت رو قطع کنن اینجوری بغض های زیادی فروخورده خواهد شد که بالاخره یه زمان ممکنه خودشو نشون بده و بخاطر فشار زیاد و درماندگی ممکن هست هر کاری انجام بده چون در شرایط درماندگی دیگه انسان کنترلشو از دست می ده تا کی به نام اسلام دروغ تا کی بی عدالتی تا کی شکاف طبقاتی تا کی ویژه خواری و بیت المال خواری تا کی حقوقهای نجومی که اگه همین شبکه های اجتماعی و پی گیری خود مردم نبود هیچئ خبری از مسئولین ناظر و هیچگونه بررسی هم وجود نداشت هرچند با این کار سوراخهای باقیمانده را پیدا و روند حقوقهای نجومی را کاملا قانونی کردند با نام ردیفهای مختلف و فقط تنها در برهه ای از آن سخن گفته شد و دیگر هیچگونه پاسخی به مردم داده نشد پس کو عدالت کو اسلام کو برادری و برابری اسلامی که پیامبرش وقتی در جمعی بود و کسی وارد می شد از بس شبیه دیگر مردم بود که می پرسیدند کدام از شما پیامبر هستید وقتی خودش هرگز از نان گندم سیر نخورد وقتی همه عمر با طبقه پایین جامعه هم ردیف بود تا مبادا کسی باشد که سطح زندگی پایینتر از او را داشته باشد و همه بدانند که یک مسئول در جامعه اسلامی بابد در سطح پایینترین افراد جامعه زندگی کند و تنها هدفش خدمت به مردم برای جلب رضایت الهی و توشه آخرت باشد کو این ارشهاای که برایش انقلاب شد و شهدای ما جانشان را برای آن دادند؟؟؟ کو ضربه ای که مسلمان نماهای لیبرال به اسلام و مردم و کشور زندند قابل مقایسه با ضریه هیچ دشمن خارجی نیست به چه دلیل ما همه اش باید به تمام دنیا بگوییم چقد پیشرفت تسلیحاتی داریم اما حتی یک دهکده برای الگو نشان دادن نداریم که بگوییم ای مردم دنیا ببینید این حاصل اسلام و اجرای اسلام است تا همه انگشت به دهان خواستار اجرای آن در کشورهای خود شوند
شما مثل اینکه نمیگذارید ما بی پرده حرف نزنیم که بعدا بگن آی تهمت زدید آی توهین کردید و هزارتا برچسب بهمون نچسبونن و ...
طاق اسمون باز شد یهو یه مشت ادم از اسمون اومدند و اغتشاش کردند و میگید از مردم نبودند !؟؟
اگه از اسمون اومدند پس دوباره از همون طاق اسمون فرار کردند و پلیس و قوه قضایبه تو اسمونها باید دنبالشون بگرده نه در جامعه و سرزمین ایران
اقا سواله تهمت که نیست یه احتماله از کجا معلوم خود طرفداران متعصب دولت یه عده رو نفرستاده باشند بین مردم که با خرابکاری جلوی اعتراض مردم به مصوبه دولت رو بگیرن و مردم را ساکت کنند !!؟ تعصبه دیگه کاریش نمیشه کرد و ممکنه ممکنه کار دستشون داده باشه
اقا ما نمیفهمیم چطوری این اغتشاشگران یهو اماده بودند برای خرابکاری و همیشه هم تا مردم اعتراضی داشتند بلافاصله شروع کردند به خرابکاری !!؟ اینها چطوری قبل از اعلام خود دولت و قبل از خود مردم از تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین خبر داشتند و خودشون رو اماده کرده بودند !!؟
به نظرتون هدف اینها ایا ترساندن مردم از اعتراض به دولت و.. نیست !!؟
کسانی که ادم فرستاده بودند در سخنرانی ی ازغدی در قم که با پلاکارد به رییس جمهور توهین کنه و ی رییس جمهور از این اتفاق برای مظلوم نمایی در جلسه سوال از رییس جمهور استفاده کردند نمیتونن همچین کارهایی رو هم انجام بدن !!؟ و پتانسیل این کار رو ندارند !!؟ گه بعد معلوم شد اون پلاکارد مال مدیر مسئول فلان روزنامه!! فلان حزب!! بوده
کسانی که مأمور بودن در راهپیمایی به ی رییس جمهور یا ی صالحی توهین کنند و بهانه درست کنند برای مظلوم نمایی دولت، اینها نمیتونن چنین سازماندهی هایی رو مثلا و فرضا صورت بدهند !!؟
کسانی که فتنه گر بودند و نامزد انتخاباتی بودند اما با دشمن همصدا شدند و فتنه ۸۸ رو رقم زدند و در زمین دشمن بازی کردند اینها از خارج اومده بودند و از این مردم نبودند !!؟ اکه نبودند چرا از مردم رأی تونستند جمع کنند ولو اینکه برنده نباشند
افرادی تو انتخابات ۹۶ نامزدشون برنده شده بود اما طوری رفتار میکردند که انگار بازنده هستند با اینکه برنده انتخابات بودند رفتند حمله کردند به ستادهای نامزدهای رقیب و اتش زدند و ... اینها رو که یادمون نرفته اکه شما یادتون رفته
خوب یه عده از گذشت های قبلی قوه قضاییه سوء استفاده کردند در گذشته میگفتند یه عده گول خوردن و فریب خوردن و با یه تعهد ازادشون میکردند
خوب با این گذشت های قبلی باز یه عده پیش خودشون فکر میکنند یه اشوب و اغتشاشی ایجاد میکنند و باز به بهانه فریب خوردن ازاد خواهند شد خوب معلومه که تا نقره داغ نشوند باز بوسیله چهارتا ادم دیگه جنایت خودشون رو تکرار میکنند
باز هم تکرار میکنیم از مردم نبودند و خارجی بودند با اینکه از جنس مردم و خواسته مردم نبودند فرق میکنه
پوشش و ماسک داشتن هم دلیل نمیشه بگن اینها از مردم نبودند و از خارج اومدند
دزد هم میخواد بره دزدی ماسک میزنه حتما لازمه دزدش خارجی باشه که ماسک بزنه !!؟ ؛)) حتی طرف ممکنه هممحله ایت باشه و دزد هم باشه و ماسک بزنه موقع دزدی، اونوقت شما میگی نه این از محله ما نبوده !!؟ وهم محله ایمون نبوده !!؟ چون ماسک زده
تعارف که نداریم اگر هم بگید از ترس ابروتون میگید این از محله ما نبوده
و این معناش این نیست که خودتون یا خودمون ندونیم که دزده هم محله ای ما یا شما بوده
اختیار با شما باز بجای اینکه بگید اینها از جنس و خواسته مردم نبودند بگید اینها از مردم نبودند و از خارج اومدند
وقتی خودمون به این راحتی خودمون رو میزنیم به اون راه و گول میزنیم خودمون رو ، دیگه تقصیر چهارتا دیوونه اونور ابی معاند نیست که براحتی میتونن یه عده از مردم خودمون رو گول بزنند و تحریک کنند و وادار به اغتشاش کنند بعدش هم بگن براحتی اب خوردن بگن ببخشید گول خوردیم
بله دست خارجی و تحریک خارجی هست اما شیطون داخلی هم هست که شیطونی کنه
ناشناس
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مشکلتون همینه که نمیدونید بنزینم نبود برای یه چیز دیگه بیرون می ریختن....
هزاربار ۷۸... ۸۸... ضلع سوم ۹۸...
آشوب گر آمادگی داره به وقتش بیرون بریزه به هر بهانه ای...
بفهمید این و ...
موضوعشم براش فرق نداره...
ناشناس
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اقای ناشناس ۱۹:۱۹
شما میگی اگه مشکل بنزینم نبود میریختند بیرون
و اشوب گر امادگی داره و موضوعشم براش فرقی نداره ها !!؟
پس ان سخن سرلشکر جعفری فرمانده محترم سابق سپاه رو گوش کن ببین چی فرمودند !!؟
ایشون در انتقاد از گرانی بنزین فرمودند : «دولتمردان با روش غلط و بیتدبیری خود مردم را به اعتراض وامیدارند و به آشوبگران فرصت سوءاستفاده میدهد»
این هم ادرسش :
Www.snn.it/fa/news/805249
ناشناس
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خوب سرلشکر که همین حرف و زدن!
گفتن به آشوبگران فرصت سواستفاده داده میشه دیگه، پس چی میگید شما؟ بنزین نبود با موضوع انتخابات و مسائل دیگه این فرصت و به آشوبگران می دادن... حالا با موضوع بنزین این فرصت و دادن. البته بعید نیست یا تا اون موقع جسته گریخته ادامه اش بدن یا نزدیک انتخابات دوباره داغش کنن...
بهتره یه بررسی ای ام در مورد طرح ۲۰۲۰ داشته باشید...
گوش نکردین...نخوندین... که بی خبرید و ربط ۸۷ و ۸۸ و ۹۸ و نمی دونید...
ربط دستگیری زم و عقب افتادن آشوب های داخل ایران و نمیدونید..
بله دولت این فرصت و ایجاد کرد چون با دستگیری زم ضربه بدی خورده بودن... دولت برای آشوبگران فرصت ایجاد کرد این وسطم باز اعتراض مردم سوخت... روز اول مردم اومدن حتی فیلمشم هست نشستن گفتن اومدیم بدون اشوب بدون شیشه شکستن حرف بزنیم و کسی دنبال این چیزا نباشه شعار دادن که کسی ازشون سواستفاده نکنه اما آشوب گران آماده بودن کاری به شعار و خواست مردم ندارن... خیلی ساده است ها...
بهتره برید یه کمی سخنرانی های کارشناسان برای پارسال و سالهای قبل و نگاه کنید ببینید چقدر در مورد فتنه ۹۸ صحبت کردن.
من نمی فهمم اصلا با چی مخالفت می کنید بعد می رید حرف سردار و که اتفاقا تایید کننده حرفیه زدم و میذارید که بگید اشتباهه بهتره خودتون یه بار دیگه ببینید ایشون چی گفتن.
برعکس شما ما اصلا سورپرایز نشدیم از آشوب... میدونستیم بالاخره ۹۸ یه خبرایی میشه چون از ۸۸ و به بعد این مسائل کارشناسی شد بررسی شد...با روی کار اومدن این دولت دوچندان سخنرانان و کارشناسان روی موضوع کار کردن... چقدر در موردش حرف زدن... همین امثال رائفی پور و حسن عباسی... دیگه سخنرانی هاشون با تاریخ هست دیگه... شما ندیدید نمیدونید... ما منتظر فتنه بودیم...
و الا مردم خودجوش ظرف سه روز نارنجک دستی و کوکتل مولوتوف و قمه دست نمی گیرن برن فروشگاه غارت کنن... آدم بکشن... آمبولانس و آتش نشانی بترکونن... مجتمع مسکونی آتیش بزنن... مردم این کارا رو نمیکنن...
بعد هم کو مردم... جاهایی این آسیبا رو رسوندن به اموال عمومی و کارگاه تولیدی و مسجد و ... سوزوندن قران... جمع های کوچیک بوده... چند نفری بوده.. بعضی هاشون حتی سه چهار نفری بوده... . نه هزاران نفر مردم...
مردم جمعه شب فهمیدن بنزین داره گرون میشه صبح نارنجک آماده داشتن کوکتل مولوتوف آماده داشتن تو سرتاسر کشور اونم با ابزار مشابه حمله کردن و تخریب کردن اره؟
فکر کنید با کدوم منطق میشه این و پذیرفت؟؟
ناشناس
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اقای ناشناس ۰۴:۴۲ عزیز
ببین شما اون کامنت اولی رو ذیلش نظرتو نوشتی رو بخون اون پاراگرافی که نوشته «طرفداران متعصب دولت » رو بخون
و این سخنان سردار جعفری رو هم دوباره بخون
اون توجیهات غیر قابل قبولی که ی ربیعی سخنگوی دولت برای از قبل اعلام نکردن گرانی بنزین اوردن رو هم برو به ادرس www.snn.ir/fa/news/805661 رو به اضافه کامنتههایی که این دلاایل رو بدرستی رد کردند رو هم ببین
خودتون هم که میفرمایید مردم عادی نمیتونستند چنین امادکی رو برای اغتشاش داشته باشند
حالا ما از مردمی داریم حرف میزنیم که قبل از اعلام خود دولت خبر داشتند که بنزین میخواد گرون بشه و خودشون رو اماده کرده بودند برای این کار
و اینکه چطوری قبل از مردم عادی فهمیده بودند !!؟و خودشون رو اماده کرده بودند !؟
ببینید ما صحبت از اون مردم میکنیم شما اگر میگید اینها از خارج اومدند و از مردم ما نبودند
خوب ببخشید اینهمه اغتشاشگر جلوی چشم مرزبان و پلیس و نیروی اطلاعاتی و امنیتی وارد کشور شدند !!؟ که نمیشه همچین چیزی
ببین سازماندهی یه گروه داخلی بوسیله یه عده داخلی دیگه که تعصب حزبی و جناحی دارند و دوست ندارند کسی به تصمیمات دولت اعتراض کنهدو میخوان خاموش و ساکت کنند با پول هیچ کاری نداره به شرطی که :
از تصمیم دولت در هر موضوع جنجالی مثل گرون کردن بنزین توسط دولت قبل و پیش از دیگران اطلاع داشته باشند و اماده بشن برا خرابکاری
ضمن اینکه تعریف شما از مردم افراد وفادار به نظام و کشورو.. هست
اما تعریف ما از مردم تمام کسانی که در ایران زندگی میکنند که ایرانی هستند و تابعیت ایران رو دارند و پذیرفتند قوانین ایران رو و قبول داشتند
اما ممکنه جرم و خطا هم مرتکب بشن و خلاف و صلاح کشور ما هم عمل کنند یا طرفدار حزب خاصی باشند و نباشند بالاخره اینها مردمند
بنابراین اختلاف نظر ما با شما در تعریف «مردم» هست که اشکالی هم نداره
اما اشتباه برداشت نشه با اون مردم وفادار به نظام و...
گران کردن بنزین و از سود آن به مردم صدقه دادن کاملا نظر ابلهانه ایست نه بنزینو گران کنیم نه به مردم پول بدیم باید دست این مردم مظلوم و مومن را بوسید اگه بودجه کمه کاخها را به خونه های ساده امام رحمه الله تبدیل کنید مردم چه گناهی دارند
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
نه اگه این بقول شما صدقه، هدفش انتخاباتی باشه اونهم ۴ ماه مونده به انتخابات نه ابلهانه نیست کاملا زیرکانه است
صرفه جویی با همون سهمیه بندی و کارت سوخت بدون گرون کردن بنزین میتونست اتفاق بیفته
فقط گرون کردند که از کنارش بتونند یه همچین یارانه ای بدهند و مردم ۴ ماه دیگه برن وکیل الدوله انتخاب کنند همین به همین سادگی
مردم هوشیار باشن همین یارانه رو میگیرن اما نمیگزارن بعضی ها به هدف انتخاباتیشون برسند
چرا همه چیزو یکطرفه می بینید!!؟ یعنی پلیس نمیتونه امنیت چندتا تجمع اعتراضی رو تامین کنه تا مردم بتونن بدون آشوب اعتراض کنن و حرفشونو بزنن!؟ شما باید صدای ما مردم بشید و پیگیری کنید این چجوری اعنراض کنیم که آشوبگر و اغتشاشگر نگن بهمون. بابا خسته شدیم دیگه....
ناشناس
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پلیس داره همین کارو میکنه اما یه عده با پلیس هم لج می کنن و بهش سنگ میزنن.
چرا همه چیزو یکطرفه می بینید!!؟ یعنی پلیس نمیتونه امنیت چندتا تجمع اعتراضی رو تامین کنه تا مردم بتونن بدون آشوب اعتراض کنن و حرفشونو بزنن!؟ شما باید صدای ما مردم بشید و پیگیری کنید این چجوری اعنراض کنیم که آشوبگر و اغتشاشگر نگن بهمون. بابا خسته شدیم دیگه....
ناشناس
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
می بینید که هیچ کجای دنیا چنین چیزی نمیشه...
چون افراد سواستفاده گر نمیذارن وضعیت آروم بمونه...
واقعا انگار بچه کوچیک نظر میذاره!
ناشناس
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس ۱۷:۰۴، پس اصل 27قانون اساسی برای چیه؟ الکی گفتن آزادی تجمعات بزاریم توو قانون برای دلخوشی مردم؟
ناشناس
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ازادی تجمع... با آزاد گذاشتن آشوب گرا فرق داره!
شما هر روز برو جلو مجلس....تجمع جلوشه... جلو بانک مرکزی تجمع هست... ولی هیچ وقت اخبارشم نمی شنوی... چون هیچ آشوبی توش نیست...
ولی اینکارا با تجمع فرق داره...
با این امادگی و سرعت عمل نیروی های داخلی ضد انقلاب و همزمانیش با اشوب های منطقه مطمین باشید ..... که پر از نفوذیه از اجرای این طرح قصد و غرص داشته
مطرح شدن مسایلی پر تنش مثل چند همسری و غیره هم جز نمک پاشیدن بر روی زخم مردم هدفی نداره
شما یه چهارشنبه سوری بری توی خیابون، متوجه میشی که مردم از این بدتر هم میکنند!
تازه اون که تفریح است و خوشی، اینقدر خطرناک است، والی به حال عصبانیت و اعتراض.
نظرات یه طوریه که انگار چندتا بچه کامنت گذاشتن...
سطح دیدگاه ها...
ملتی که اینه دیدگاهشون هر بلایی سرشون بیاد حقشونه...
سرنوشت ملت ها عوض نمیشه مگر به دست خودشون...
ملتی که انقدر بی خبر از همه جاست که چندساله از فتنه ۷۸ ۸۸ ۹۸ میگن هنوز نمیدونه چه خبره حقشه یکی مثل روحانی رئیس جمهورشون باشه...
ما میسوزیم به پای این جماعت اما کاش این جماعت بالاخره فهمیده بشن... و باز گذشته رو تکرار نکنن!
با این حرفتون دارین به همه ی مردم ایران توهین میکنید ک بابا مردم بهشون فشار اومده تحمل فشار بیشتر ندارن. مردمی که میبینن واسه هیچ کسی اهمیت ندارن عصبانی میشن. چرا میگین اشرارن؟
ناشناس
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
وای وای وای...
آخه آتیش زدن تولیدی و مغازه مردم غارت فروشگاه ها شکوندن عابر بانک و دزدی پول ها کاره مردمه؟!؟!؟!
شما اینکارا رو می کنید؟
حقتونه هر بلایی سرتون بیاد...
با سلام
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
من سواد چندانی ندارم ولی 68 سالمه ودر بهبوهه انقلاب جوان 27 ساله بودم از تجربیاتم احساس میکنم این فتنه را برنامه ریزی کرده بودند برای انتخابات اسفندماه ونیروهایی آموزش دیده ودر گروههای چند نفره ؛ وحال گه زمینه را مساعد دیدند زود تر دست بکار شدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند ؛ دوست عزیزی که میپرسی پس کجا اعتراض کنیم ؟ اگر شما اکثریت هستید چرا اجازه میدهید اندکی فرصت طلب خواسته بحق شما را لوث کنند ؟ چرا ضمن اعتراض مانع از خرابکاری این عده نمیشوید ؟ و...........
در جواب اون کسی که گفته چندتا بچه کامنت گذاشتن !!؟
شما که باخبری بگو چه خبره ما هم بفهمیم
نظر شما هم مثل کسانی هست که میخوان رأی اعتماد بگیرند و تأیید صلاحیت بشن اما از لو رفتن یا مطرح شدن نقششون در فتنه ۸۸ میترسند
اولا تاریخ تکرار میشه ثانیا تا موقعی که برخی مسئولان ما از همون سوراخ فتنه و اغتشاش و... نیش بخورند چرا نباید فتنه ۸۸ و اشوبگریهای اون زمان رو یاداوری کرد!!؟
ناشناس
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب تو اون کامنتم همین و داره میگه دیگه!
داره میگه این سالها بهم ربط دارن.
برخی ها یه جوری حرف میزنند انگار فقط اونا به روحانی رای ندادن و مابقی رای دادند... نه داداش 80 درصد کسایی که اینجا میان ضد روحانی اند اما این اعتراضها اگر در جبهه حزب اللهی ها و خانواده شهدا بیشتر نباشه کمتر نیست... حرف من اینه یه مشت آدم در حکومت همه بی مدیریتی های خودشون رو با القا اینکه ملت ساکت باشید که ضد انقلاب و دشمن در کمینه دارن رفع و رجوع میکنند و ملت هم باید ساکت بمونند تا اینها چپاول کنند. امام گفت حفظ نظام از اوجب واجبات اما این افراد با عدم مدیریت و یا شاید با کارشکنی دارن اصل نظام رو متلاشی میکنند و شاید امروز حفظ نظام در اعتراض... من هم قبول ندارم اموال عمومی صدمه ببینه اما هیچکس به شما مجوز اعتراض نمیده...
اگر برید جلوی مجلس اغلب وقت ها و شاید هر روز ببینید عده ای تجمع کرده ان و بر سر موضوعی اعتراض دارن...
یا جلوی بانک مرکزی... هیچ کسم باهاشون کاری نداره... تازه مجوز تجمع هم ندارن ولی چون اعتراض و درخواست مسالمت آمیزه همه چی آروم پیش میره...
اما اونی که از آتیش زدن بانک و مغازه و خونه و ماشین مردم...
آتیش زدن آتش نشانی...
اتیش زدن پاسگاه پلیس و حمله به نیروگاه و پالایشگاه...
تیراندازی آشوب طلبان به مردم رهگذر...
آتیش زدن تولیدی و محل کار مردم
دفاع میکنه اوباشه و اشرار...
خط خودتون و مشخص کنید...
در ضمن اتفاقا تو سایت ها مخالفان زیاد میرن برای اظهار نظر... تازه خبرگزاری دانشجو تا چند وقت پیش بخش نظراتش محدودیت و مشکل داشت کامنتاش کم شده بود تازگی درستش کرده... خیلی ها هنوز نمی دونن...
اونایی ام دفاعشون از نظام و انقلاب به جیب وصل بوده همون بهتر تکلیفشون الان روشن بشه...
آخرالزمانه... غربال میشن مردم تا ناخالص ها بیرون ریخته بشن...
باشد که از این جماعت نباشیم..
و جانمونم پای این انقلاب و خاک بذاریم...
تا آخرین نفس...
س
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اصولا خشونت حساسیت برانگیزه
همه جای دنیا همینه
شما با خشونت بهانه میدید دست...
ادم عاقل از یه سوراخ چند بار گزیده نمیشه. چند بار تا حالا از خشونت و تخریب نتیجه ای گرفته شده؟ اتفاقا همیشه نتیجه عکس داره
مشکل ما همینه که تاریخ و میذارید کنار میگید مقایسه نکنید... چرا نباید مقایسه کنیم؟؟؟ ما اگر قراره لایق امام زمان بشیم باید مقایسه کنیم که مردم اون زمان با امام معصوم چه کردن که همون غلط و تکرار نکنیم... مردمی که نتونن مسلم بی عقیل و بپذیرن سر امام حسین و می برن خیلی واضحه؟؟خدا چطوری باید به ما نشون بده... اگر قرار به مقایسه نیست چرا تو قران از پیامبران پیشین سخن گفته شده؟؟ نعوذ بالله قرآن واسه سرگرمی مردمه... خدا خواسته قصه بگه حوصلمون سر نره...؟؟ یکی از دردای ما همینه... همین دیدگاه ها.... تاریخ و خوب بخونید... شمشیر کشیدن برای حضرت علی علیه السلام تو صفین که نظرشون و برای مذاکره با معاویه قبول کنه... حضرت راضی بودن؟؟؟ چیکار می کردن وقتی مردم اینطوری میکنن؟ ... هر جا حضرت هر چی فرمود گوش کردن مردم؟؟اون جماعتی که تیغ کشیدن رو حضرت اتفاقا امثال مالک اشتر که تو ایمانشون به حضرت شکی نداشتن نبودن... اونایی بودن که می ترسن... اونایی بودن بین قرآن روی نیزه و قرآن ناطق شک داشتن... که شیعه هر چی کشیده از همین شکه... تو موقعیت های حساس چیزی شیعه رو شکست داد همین شک بود... برای همینه میگم اتفاقا تاریخ و باید خوند و مقایسه کرد که ببینی شبیه کدوم مردمان زمان علی علیه السلام و سایر معصومین هستی... شبیه یاران صدیقی چون مالک... یا اون هایی که از ترسشون و شکشون شمشیر کشیدن روی گلوی حضرت... سخنرانی می فرستن گوش کنید ببینید چی میگن... هنوز تو سال ۹۸ بعد گذران از این همه فتنه... بعد از بارها و بارها هشدار دادن رهبر و این کارشناس و فلان سخنران... باید بیایم به بچه حزب اللهی بگیم چی به امیرالمومنین گذشته... فتنه چیه... فتنه گر کیه... دلم میگیره خیلی می گیره.... ما با عره و عوره و شمسی کوره که انتخاب مردمن!!!! کاری نداریم تکلیفشون روشنه... اما این حرف شما به رهبرم برمیگرده... کسی که لیاقت ولی فقیه و نداشته باشه قاتل امام زمانش میشه... همونطوری شکاکان به مسلم شکشون عاشورا رو رقم زد... مقایسه میکنیم مقایسه باید کرد... خود معصومین هم گفتن تاریخ برای درس عبرت گرفتنه... نداشتن حافظه تاریخی و الزایمز سیاسی باعث میشه یه غلط و هی مردم تکرار کنن... پدر من یه جانبازه ماهی سه میلیونم حقوقشه!!!! قبلا کمتر بود... نصفشم قسط میده... شش نفر آدمم داریم تو یه خونه زندگی میکنیم... اینم گفتم بدونید که مرفه بی درد نیستیم... صدامون از جای گرم درنمیاد... ولی خدا رو شکر زندگیمون برکت داره... خیلی بهتر از کسانی بیشتر از اینا دارن میتونیم مدیریت کنیم زندگیمون و که اونم لطف خداست... باید بریم بمیریم اگر ایمانمون وصل باشه به جیب... خدا نیاره اون روز و .... می ترسیم از چنین روزی... هر روز باید به خدا التماس کنیم که نکنه ما از امتحان اقتصادی سربلند بیرون نیایم... نکنه تو شعب ابی طالب زمانه خودمون رفوزه بشیم... خدا معصوم و حکومت معصوم و که مفتی نمیده که... برید ببینید تو قران چه مراحلی پشت سر گذاشتن بنی اسرائیل کجا رفوزه شدن... رسیدن به لیاقت حکومت امام معصوم حکومت الهی امتحان داره... امتحان اقتصادی داره...امتحان جهاد داره... امتحانات متعدد... وقتی همه امتحانات و سربلند پشت سر بذاری خدا معصومش و می فرسته این دفعه دیگه مثل زمانه یازده امام معصوم نیست که اول بفرسته بعد امتحان کنه... برای امام اخر باید اول امتحان قبول شد تا امام بیان... مردم باید فهمیده بشن تا امام بیان... مومن واقعی با فقر مالی ایمانش نمیره... فقر فرهنگی و فکریه که ایمان و میبره... و الا بچه پولدارا الان باید مومن ترین مردم دنیا باشن... همه شون باید علامه باشن... ثروتمندان هم باید همه شون مرجع تقلید باشن و علمای اسلام... اینطوریه؟؟ خدا وکیلی پولدارا با ایمان ترن یا ضعفا؟ اگر قرار بود با بی پولی ایمان بره که وعده سروری به مستضعفین داده نمیشد... می رسید به پولدارا دیگه... فقر فقط به پول نیست... فقر اندیشه فقر فرهنگی اونه که ایمان و میبره... و الا همین الانشم پابرهنه ها مومن ترن... به خدا به خدا اشکم در اومده از این حرفاتون...
به خدا این تاریخه...خداوند ۱۱ تا معصوم و نفرستاد همینطوری..۱۱ تا رو فرستاد تا بالاخره مردم یاد بگیرن فهمیده شدنو ... ولی هی نفهمیدن امام آخر و نگهداشت... گفت این دفعه تا فهمیده نشین نمی فرستمش شما اول دوستیتون و ثابت کنید بعد می فرستم... چطور فهمیده بشیم نگاه کنیم چی به سر یازده امام قبلی اومد... که سر امام دزوادهم دور خودمون نچرخیم... نگن نمیدونیم چی خوبه چی بد چی حقه چی باطل به خدا که اگر هر کس تاریخ بخونه و بفهمه حق و باطل براش عین روز روشن میشه... قطعا روشن میشه... به خدا که اگر هر کس نگاه کنه چطوری دشمنان صف کشیدن برای انقلاب حق و باطل براش خوب روشن میشه... کجای این دنیا دنبال ولی فقیه میشه گشت و پیدا کرد تو زمانه ی ما؟؟ عجیبه که کسی بگه با وجود صف کشیدن دشمن موندم چی حقه و چی باطل... که بگه شک دارم... بله در آخرالزمان حفظ ایمان خیلی سخته... خدا نیاره اون روز که یک لحظه چنین حسی داشته باشیم... نیاره... نیاره... نیاره... که مرده باشم اون روز اگر قرار باشه برسه...
چند لحظه تامل بدون احساساتی شدن... با فکر به حرفای خودتون نگاه کنید... ایا شما فکر می کنید از رهبر بیشتر می فهمید و بصیرت دارید و سیاست و مملکت داری و می شناسید؟ کسی که فکر میکنه از رهبر بیشتر می فهمه قبلا چطور مدافعی بوده؟ کسی که فکر میکنه عقل خودش بزرگتر از رهبره و بیشتر می فهمه و تشخیص میده...آدمی که فکر میکنه رهبر درد مردم و متوجه نمیشه چطور مدافع رهبر بوده... یعنی شما تمام دیدگاه های قبلی رهبر و قبول داشتید با همین یکی دیگه گذاشتید کنار همه چی و ... فکر کنیم...فکر کنیم... سلیمان هم با همین دیدگاه مسلم و گذاشت کنار... گفت امام معصوم که نیس...امام اومد میایم وسط میدون... خوارجم همینطوری به حضرت علی علیه السلام ظلم کردن... غیر از اینه؟ وقتی تاریخ مقایسه میشه جایگاه و موقعیت اشخاص هم مقایسه میشه... بدون این چطور میشه مقایسه کرد تاریخ و ؟؟ آدمی که از ولی فقیهش دفاع نکنه قطعا رو به روی امام زمانش می ایسته... این و تاریخ میگه... والله شک به ولی فقیه یعنی شک به امام زمان...میخوایم قرآن بذاریم وسط؟ ما تا جون داریم از رهبر دفاع میکنیم... چقدر تلخه آدم به رهبر شک کنه ولی حرفی که از دهنش در میاد اونی باشه که از دهن منافق و مشرک و دشمن و خائن در میاد... عزیزم فکر کن حرفی که می زنید... فکری که می کنید با فکر و حرف کیا یکیه... روشنه ... همصدا شدن با دشمن به بهای شک به حق... کی این و دوست داره؟ نمیشه وسط ایستاد بگیم من نه طرف انقلابم...نه طرف دشمن...اونایی وسط ایستادن تو تاریخ شدن خوارج... در بهترین حالتشم شدن کسانی که سکوت و سکونشون باعث ظلم به معصوم شد... بیخود نیست هر سال مختار و تکرار میکنن... یه دوره تاریخ شناسی و شیعه شناسی و انسان شناسیه برا خودش...غربال آخرالزمانه... بالاخره انقدر تکون میخوره تا ناخالص ها رو بیرون بریزه... عزیزه من حواستون باشه... به خدا اخرالزمان دوره سختیه... شوخی نیست...خدا کنه ما جزو بیرون شدگان و ناخالص ها نباشیم... کسانی که بیدار نمیشن و خدا کاری میکنه بیدار بشن... عزیزم... فکر کنید... فکررر... ما دشمن نیستیم... فکر کنیم... خدا رحم کنه به همه مون...
ناشناس
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اقاجان یه کم بین چندتا جمله هات فاصله بیشتر بگذار و تعداد پاراگرافاش رو بیشتر کن که طولانی میشه چشممون درد نیاد و علاقه داشته باشیم همه حرفاتون رو بخونیم
ناشناس
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شماها خیلی وقت پیش در امتحان دین رفوزه شدید. دیدم وضعیت خودتون رو نمیدونید، فقط گفتم آگاه باشید.
ناشناس
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
این کامنت و گذاشتم برای جماعتی که قادر به درک تصمیم رهبر نیستن و همه چی و گردن رهبر میاندازن.
خواهشا یه پیام و درست بخونید که برداشت های اشتباه نکنید. یه طومار نوشتیم همینطوری سرسری میخونن!
الان یکی مثل من که با سیاستهای ایران در منطقه از صفر تا صدش موافقم وبا فرمانه رهبرم و سردار عزیز سلیمانی، حاجی زاده و سردار سلامی از خود بی خود میشم به این فکر میکنم کاش یکی از سپاه رییس جمهور میشد کاش یکی از افراد نظامی پرچمداریه این کشور رو به دست میگرفت، نه یک مشت آدمه خود فروخته و رواج دهنده تفکر حراجه داراییهای نظام که به خون شهیدان آغشته شده.
هر چقدر در منطقه و خارج از مرزهای ایران قدرتمند و مایه افتخاره هر ایرانی هستیم در داخل به همان اندازه فاجعه هستیم و مسببش هم افراد ناکارآمد هست که انشالله به زودیه زود باید تعویض و به زباله دانه تاریخ بپیوندند.
شخصا خیلی دوس دارم یکی از افراد سپاهی در مسند دولتی تکیه بزنه نه صرفا یک اصولگرا، واپسگرا و پدرسوخته همشون اصلاح طلبها.
باید یک راهکاره اساسی و مدون برای اینگونه اتفاقات از سال 88 تا کنون راه اندازی میشد تا به این شکل با قطعیه 95 درصدیه اینترنت تمامیه کسب و کارهای آنلاین که چرخ دنده های کشور هستند آسیب نبینن و به شخصه نبود اینترنت رو گامی محکم در نابودی کشور میبینم نه نجات و قرنطینه اون
موفق باشید.
در کل فکر میکنم دستور از بالاست تا این 9 ماه الی 10 ماه رییس جمهوریه ترامپ در مورد ایران به سرانجام برسه و مهر محکمی برای رای آوردنه دوباره خودش باشه، با این حمایتهای اخیرش این حرف و ثابت کرد
الان بهترین وقته تا راه خودمنو از اخلالگرها که چوبشو خودمون و مردم با قطعیه اینترنت خوردیم جدا کنیم.
آقای ناشناسی که 19:34 پیام دادی... چرا قیاس مع الفارق میکنی. چرا تاریخ رو جوری که دلت میخواد میخونی... امیرالمومنین هم به خواست غیر منطقی خواص اطرافش تن داد و این شد... اگر عوام از عامی بودن خودشون دست بر میداشتند خواص هر غلطی رو به اسم امام توی ذهن مردم حک نمیکردند. چرا به صدر اسلام بریم؟ همین 40 سال پیش رو یادت رفته که امام گفت من هرگز به بنی صدر راضی نبودم... چه کسی گفته که اعتراض به این طرح مخالفت با رهبریه..این چه استدلال مسخره ایه... خود رهبری گفتند من صاحب نظر نیستم... اگر کارشناسان میگن من هم قبول میکنم... شما کارشناس ها رو دیدید؟؟؟ آیا کارشناسان دولت آقای آشنا و نوبخت و.... نیستند؟؟؟
ناشناس
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
جدی پیاما رو میخونید که حرف همدیگه رو نمی فهمید؟
اون داره از انداختن قصور به گردن رهبر و ایراد گرفتن یه عده به حمایت رهبر از تصمیم سران قوا صحبت میکنه چه ربطی داره به این چیزایی شما می گید؟
ناشناس
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
خدایی حداقل پیامای همدیگه رو بفهمید تند تند فقط تایپ نکنید!!!
دوستان تخریب اموال شخصی داستانش جداس ولی تخریب مراکز دولتی و بیت الملل ربطی به من نداره همون طور ک پول نفت به من ربطی بیت المال هم نداره من به عنوان شهروند الان دو روزه اینترنت ندارم حقوق شهروندیمم ک گرفته شده بعد این اختشاش ها هم که تموم شه باید بنزین ۳ تومنی دلار ۱۲ تومنی تورم ۳۵۰ درصدی عادت کنیم چون هرکی اعتراض کنه منافقه وسلام
بنزین نبود با موضوع انتخابات و مسائل دیگه این فرصت و به آشوبگران می دادن... حالا با موضوع بنزین این فرصت و دادن. البته بعید نیست یا تا اون موقع جسته گریخته ادامه اش بدن یا نزدیک انتخابات دوباره داغش کنن... البته انشاالله این مکر به خودشون برمیگرده... فعلا که دودش رفته تو چشم مردم... از کار و زندگی افتادن... بعضی ها خونه شون اموالشون مغازه شون تخریب و غارت شد... بعضی ها جونشون و از دست دادن عزیز از دست دادن بخاطر وحشی گری یه عده...
والا ۵۷ مردم انقلاب کردن تو کل سالهای انقلاب انقدر آسیب نرسید به مملکت که اینا هر بار آشوب میکنن آسیب می رسونن...
بهتره یه بررسی ای ام در مورد طرح ۲۰۲۰ داشته باشید...
گوش نکردین...نخوندین... که بی خبرید و ربط ۸۷ و ۸۸ و ۹۸ و نمی دونید...
ربط دستگیری زم و عقب افتادن آشوب های داخل ایران و نمیدونید..
بله دولت این فرصت و ایجاد کرد چون با دستگیری زم ضربه بدی خورده بودن... دولت برای آشوبگران فرصت ایجاد کرد این وسطم باز اعتراض مردم سوخت... روز اول مردم اومدن حتی فیلمشم هست نشستن گفتن اومدیم بدون اشوب بدون شیشه شکستن حرف بزنیم و کسی دنبال این چیزا نباشه شعار دادن که کسی ازشون سواستفاده نکنه اما آشوب گران آماده بودن کاری به شعار و خواست مردم ندارن... مردم رفتن خونه هاشون آشوب گران شروع کردن به ماهی گیری... اون اول هزاران نفر بودن مردم... بعدش اونایی شروع کردن به تخریب شدن جمع های کوچک ۵۰ نفره... حتی سه چهار نفره که می رفتن یه جا رو غارت میکردن یا آتیش میزدن... اوباشم که این وسط خوب غارت کردن فروشگاه و مغازه مردم و ...
آخه اونی تولیدی آتیش میزنه مردمه؟ آتیش زدن تولیدی مردم چه ربطی داره مگه صاحب تولیدی بنزین و گرون کرده؟؟
مردمی که میلیون ها نفرشون ماه قبل رفتن کربلا... میلیون ها نفرشون تو سرتاسر ایران برای اربعین راهپیمایی کردن میرن مسجد آتیش میزنن قران هاش و می سوزنن؟؟
مردم میرن خونه یه بدبخت بیچاره مثل خودشون و آتیش میزنن؟؟؟ اصلا منطق داره؟؟؟ مجتمع مسکونی آتیش زدن چه ربطی به گرونی داشته؟ این مردم بودن؟ جون آدما رو به خطر انداختن این مردم بودن؟ باعث کشته شدن یه سری شدن مردم بودن؟
اون ۵۰ نفر ۱۰۰ نفر...ده نفر... که وحشی گری کردن مردمن... بقیه که نارضایتی دارن اما نشستن تو خونه اونا لابد آدم فضایی ان...
بهتره برید یه کمی سخنرانی های کارشناسان برای پارسال و سالهای قبل و نگاه کنید ببینید چقدر در مورد فتنه ۹۸ صحبت کردن.
برعکس شما ما اصلا سورپرایز نشدیم از آشوب... میدونستیم بالاخره ۹۸ یه خبرایی میشه چون از ۸۸ و به بعد این مسائل کارشناسی شد بررسی شد...با روی کار اومدن این دولت دوچندان سخنرانان و کارشناسان روی موضوع کار کردن... چقدر در موردش حرف زدن... همین امثال رائفی پور و حسن عباسی...پور مسعود و دیگه سخنرانی هاشون با تاریخ هست دیگه... و خیلی کارشناسان دیگه... ندیدید نمی دونید...
مردم خودجوش چند ساعته نارنجک دستی و کوکتل مولوتوف نمیتونن بسازن و قمه دست نمی گیرن برن فروشگاه غارت کنن... آدم بکشن... آمبولانس و آتش نشانی بترکونن... مجتمع مسکونی آتیش بزنن... مردم این کارا رو نمیکنن...
نمیدونم شماهایی که می گید مردم این کارا جزو رفتارای عادیتونه که بقیه مردم و اینطوری فرض میکنید؟!؟!
بعد هم کو مردم... جاهایی این آسیبا رو رسوندن به اموال عمومی و کارگاه تولیدی و مسجد و ... سوزوندن قران... جمع های کوچیک بوده... چند نفری بوده.. بعضی هاشون حتی سه چهار نفری بوده... . نه هزاران نفر مردم...
مردم جمعه شب فهمیدن بنزین داره گرون میشه صبح نارنجک آماده داشتن کوکتل مولوتوف آماده داشتن تو سرتاسر کشور اونم با ابزار مشابه حمله کردن و تخریب کردن اره؟
فکر کنید با کدوم منطق میشه این و پذیرفت؟؟
آخر این بازی معلوم میشه مردم کجا وایستادن و رو سیاهی به کی میمونه... و این قصه ام میره پیش قصه های قبلی...
منتهی این جماعت ۵۰ نفر خودشون و همه مردم می بینن...
میلیون ها نفر بیان از انقلاب و خدا پیغبر دفاع کنن میگن اینا فتوشاپه نباشه ام اینا ساندیس خورن...
باشه دلتون خوش باشه...
ما به گفته های رهبرمون ایمان داریم... کارد و به استخونم بزنن انشاالله از انقلاب دفاع میکنیم... اعتراضم داشته باشیم با دشمن همصدا نمی شیم و دلش و شاد نمیکنیم...
خیلی خجالت داره آدم حرفش با مریم رجوی یکی باشه!!
نسیم
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
همه حرفهای شما درست... با رصد شبکه های خارجی میشد تشخیص داد فتنه ای در راهه...
من هم قبول دارم با هر کسی که به نحوی در این فتنه دخیله باید برخورد بشه... چه مردم عادی باشن چه اختشاشگر. اما نقش دولت فخیمه در برپایی این اختشاش چیه؟ زمان گرون شدن بنزین نه اول هفته بود و نه اول ماه بود و نه اول فصل بود و نه اول سال.. یهویی 24 آبان ... اگر دولت در شیوه بیان خبر مقصر بوده که بوده چرا هیچ نهادی نمیاد دولت رو بخاطر عدم مدیریت در نحوه اجرا بازخواست کنه؟؟؟ مگه نمیخواید مقصر اعلام کنید و بگید در زمین بازی خارجی ها بازی نکنید... حالا دولت نقش اول این بازی بوده... کدوم نهادی میاد دولت رو مواخذه کنه... مشکل ازین مصلحت سنجی های بیخودیه و همه ما فیلم این ماجراییم... خود دولت ازین اختشاش سود میبره و همه میدونن و هیچکس حرفی نمیزنه... چون یا دستشون توی یه کاسه است و یا مصلحت سنجی بیخودی میکنند...
از نظر من دولت در سیاست خارجی و برجام ریشش دست غربی ها گروست و تا الانم شکست خورده و تنها راهش برای به اینکه از خجالت غربی ها در بیاد اینه که به حکومت فشار بیاره تا شرایط نفوذ منطقه ای و موشکی رو بپذیرند... تمام عدم مدیریت های دولت که باعث اختشاش در سال 96 و 98 شده از نظر من دلیلش اینه
متاسفانه برخی ها دوست دارن تو سری خور باشن...امام خمینی اومد که مارو ازین تو سری خوردن نجات بده اما یه سری به اسم امام میخوان تو سری خور یه سری ادم باشن که فقط عکس یادگاری از امام دارن.
بیدار شید دوستان مذهبی و حزب اللهی که موقع تصمیم اشتباه تصمیم میگیرید... تشکیلاتی عمل کنید... اعتراض رو به ثمر نشوندن هیچ ربطی به اختشاش نداره... اما متاسفانه ما مذهبی ها هیچوقت تشکیلاتی و واحد عمل نکردیم...
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
چند دقیقه توی خیابون معطل کنی ممکنه به عنوان ضد نظام دستگیر شی اعتراض که جای خودش رو داره...
البته هنوز شیخ حسن پناه میبره به خدا از بستن دهانها...
خوب همین باعث میشه مردم رو از اعتراض به اغتشاش بکشونید.
دیگه الان اینترنت هم فطعه و نمیتونید بگید مردم رو دارن تحریک میکنن و آموزشششون میدن
از طرفی من با دیگیری و غارت مخالفم و قطعا افرادی هستن که هدف دار نابود میکنن، ولی آیا دولت خودشو مسبب این شرایط نمیدونه؟
چندساله دارن میگن ۹۸ فتنه میشه اینا هنوز اومدن میگن معترضان مردم هستن...
حقتونه هر بلایی سرتون یاد فقط ما باید به پای حماقت شما بسوزیم...
خدا شر شما رو از سر ما کم کنه
نظر شما کاملا پارادوکس است و احساس میکنید که این کشور فقط به دست دولت اداره میشود .
قوه قضاییه و مقننه نیز در این کشور وجود دارند و تصمیم گیرنده های اصلی هستند
در ثانی اگر شورای نگهبان مصلحت سنجی نمیکرد آقای روحانی الان داشت دوران..... رو میگذروند
اوج امنیت و آرامش نسبی اقتصادی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
میشه این اوج و نسبی رو برای ما هم توضیح بدی ؟؟؟!!!!!
الهی به امید تو
اینو از ته قلبم میگم : خاااااااااااک بر سرت با این طرز تفکر
اگر هم معترضی (اغتشاش گر در این مقال نمیگنجد به هیچ عنوان) وجود داشته باشد حاکمان این نظام آنهارا به میدان آورده اند تا بهانه ای برای دفاع از خود داشته باشند
بازم میگم ، خااااااااااااااااااااااااااااااااااک بر سرت
شما چی فکر کردین ؟
احسنتتتتتتتتت به شما ( محمد باقر و ناشناس 17:30)
واقعا ببینند نظر مردم چیه
1- با یک دولت خسته و بی عرضه موافقم و هیچ اعتراضی ندارم.
2- اعتراض دارم و میخوام همه جا رو به آتیش بکشم.
غیر از این دو مورد فکر نکنم مدنظر شما باشه، چون درغیراینصورت نیازی به نظرسنجی نیست همه می دونند که مردم تحت فشارند و با شرایط اقتصادی مشکل دارند و مردم عاقل راه مطالبه درخواست هاشون رو تخریب اموال خودشون نمی دونند.
https://snn.ir/fa/news/805594/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4
شما مردم که به یک دولت خسته، غرب زده و بی عرضه و مجلس بدتر از دولت، رای میدید الان که نتیجه اش رو می بینید به جای درس عبرت و سعی در جبران خسارت در آینده و در انتخابات بعدی، میخواید مدرسه نظام رو از بین ببرید. نوبره واقعا ای همه بصیرت
من امروز خیلی عصبانی بودم.رفتم دم در وزارت نفت.یهویی دیدم بیژن جان بدون تشریفات داره میره سر کار.رفتم چلو گفتم ببخشید میتونم چند دقیقه وقتتون رو بگیرم گفت خواهش میکنم عزیزم بفرمایید. گفتم آقا این طرحی که تصویب کردید خیلی طرح داغونیه و کلی مشکلات برای ملت ایجاد کرده و میکنه.. گفت دلایلت چیه... منم دلایلمو گفتم .گفت عجب ،ما اینقدر دقیق نشده بودیم. خلاصه کلی تشکر کرد و گفت امروز به حسن میگه کلا طرح رو عوض کنن...بابا ما چنین مسئولین منطقی و حرف گوش کنی داریم... اینم راه قانونی....
وقتی داشتی باهاشون صحبتی میکردی همینجوری میگفتی بیژن جان !!!؟ ؛)
دخترهای لوس و تیتیش مامانی رو دیدین چقدر با ناز و عشوه حرف میزنن !!؟ ٱه ٱه
یه بار حرفهای ایشون که احتمال زیاد خانمهم باید باشن رو با همون حالت ، خودتون تکرار کنید اونوقت تصور کنید که ی بیژن زنگنه وزیر نفت کشور بخواد تحویلتون هم بگیره !!!!
خانم شما مطمئنی با ی بیژن زنگنه صحبت کردی یا بیژن بنفشه خواه مجموعه فوق لیسانسه ها بوده !!؟ ؛))
اینهایی که مثبت دادین به ایشون احتمال زیاد سرکار بودین ایشون همونطور که گفتیم به احتمال ۹۹ درصد با بیژن بنفشه خواه صحبت کردند نه ی بیژن زنگنه
که ی زنگنه وزیر نفت کشور بدون تشریفات و بادیگارد داشت میرفت سر کار، و شما خیلی راحت رفتین به ایشون گفتید طرحتون داغونه !!!؟؟ ها!!؟
داداش دقیقا داره مسخره میکنه و سرکاریه تو دیگه از پشت کدوم کوه اومدی که جدی گرفتی و نمیفهمی
بعدشم طبق قانون مردم همان مردمی که با رایشون شما رو سرکار آوردن که بخواین خدمتگذارشون باشین باید بتونن مسایمت آمیز و منطقی اعتراض کنن و مسئولین جواب بدن کو چرا هیچ زمان و مکانی برای بیان اعتراض برای مردم وجود نداره اگر مسئولین در سطح مردم پایین که انقلاب و جنگ رو همینا اداره کردن زندگی می کنن و همش دارن برای مردم نه جیب خودشون و اطافیانشون خدمت می کنن از چی می ترسن اصلا چرا باید بترسن که اینترنت رو قطع کنن اینجوری بغض های زیادی فروخورده خواهد شد که بالاخره یه زمان ممکنه خودشو نشون بده و بخاطر فشار زیاد و درماندگی ممکن هست هر کاری انجام بده چون در شرایط درماندگی دیگه انسان کنترلشو از دست می ده تا کی به نام اسلام دروغ تا کی بی عدالتی تا کی شکاف طبقاتی تا کی ویژه خواری و بیت المال خواری تا کی حقوقهای نجومی که اگه همین شبکه های اجتماعی و پی گیری خود مردم نبود هیچئ خبری از مسئولین ناظر و هیچگونه بررسی هم وجود نداشت هرچند با این کار سوراخهای باقیمانده را پیدا و روند حقوقهای نجومی را کاملا قانونی کردند با نام ردیفهای مختلف و فقط تنها در برهه ای از آن سخن گفته شد و دیگر هیچگونه پاسخی به مردم داده نشد پس کو عدالت کو اسلام کو برادری و برابری اسلامی که پیامبرش وقتی در جمعی بود و کسی وارد می شد از بس شبیه دیگر مردم بود که می پرسیدند کدام از شما پیامبر هستید وقتی خودش هرگز از نان گندم سیر نخورد وقتی همه عمر با طبقه پایین جامعه هم ردیف بود تا مبادا کسی باشد که سطح زندگی پایینتر از او را داشته باشد و همه بدانند که یک مسئول در جامعه اسلامی بابد در سطح پایینترین افراد جامعه زندگی کند و تنها هدفش خدمت به مردم برای جلب رضایت الهی و توشه آخرت باشد کو این ارشهاای که برایش انقلاب شد و شهدای ما جانشان را برای آن دادند؟؟؟ کو ضربه ای که مسلمان نماهای لیبرال به اسلام و مردم و کشور زندند قابل مقایسه با ضریه هیچ دشمن خارجی نیست به چه دلیل ما همه اش باید به تمام دنیا بگوییم چقد پیشرفت تسلیحاتی داریم اما حتی یک دهکده برای الگو نشان دادن نداریم که بگوییم ای مردم دنیا ببینید این حاصل اسلام و اجرای اسلام است تا همه انگشت به دهان خواستار اجرای آن در کشورهای خود شوند
طاق اسمون باز شد یهو یه مشت ادم از اسمون اومدند و اغتشاش کردند و میگید از مردم نبودند !؟؟
اگه از اسمون اومدند پس دوباره از همون طاق اسمون فرار کردند و پلیس و قوه قضایبه تو اسمونها باید دنبالشون بگرده نه در جامعه و سرزمین ایران
اقا سواله تهمت که نیست یه احتماله از کجا معلوم خود طرفداران متعصب دولت یه عده رو نفرستاده باشند بین مردم که با خرابکاری جلوی اعتراض مردم به مصوبه دولت رو بگیرن و مردم را ساکت کنند !!؟ تعصبه دیگه کاریش نمیشه کرد و ممکنه ممکنه کار دستشون داده باشه
اقا ما نمیفهمیم چطوری این اغتشاشگران یهو اماده بودند برای خرابکاری و همیشه هم تا مردم اعتراضی داشتند بلافاصله شروع کردند به خرابکاری !!؟ اینها چطوری قبل از اعلام خود دولت و قبل از خود مردم از تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین خبر داشتند و خودشون رو اماده کرده بودند !!؟
به نظرتون هدف اینها ایا ترساندن مردم از اعتراض به دولت و.. نیست !!؟
کسانی که ادم فرستاده بودند در سخنرانی ی ازغدی در قم که با پلاکارد به رییس جمهور توهین کنه و ی رییس جمهور از این اتفاق برای مظلوم نمایی در جلسه سوال از رییس جمهور استفاده کردند نمیتونن همچین کارهایی رو هم انجام بدن !!؟ و پتانسیل این کار رو ندارند !!؟ گه بعد معلوم شد اون پلاکارد مال مدیر مسئول فلان روزنامه!! فلان حزب!! بوده
کسانی که مأمور بودن در راهپیمایی به ی رییس جمهور یا ی صالحی توهین کنند و بهانه درست کنند برای مظلوم نمایی دولت، اینها نمیتونن چنین سازماندهی هایی رو مثلا و فرضا صورت بدهند !!؟
کسانی که فتنه گر بودند و نامزد انتخاباتی بودند اما با دشمن همصدا شدند و فتنه ۸۸ رو رقم زدند و در زمین دشمن بازی کردند اینها از خارج اومده بودند و از این مردم نبودند !!؟ اکه نبودند چرا از مردم رأی تونستند جمع کنند ولو اینکه برنده نباشند
افرادی تو انتخابات ۹۶ نامزدشون برنده شده بود اما طوری رفتار میکردند که انگار بازنده هستند با اینکه برنده انتخابات بودند رفتند حمله کردند به ستادهای نامزدهای رقیب و اتش زدند و ... اینها رو که یادمون نرفته اکه شما یادتون رفته
خوب یه عده از گذشت های قبلی قوه قضاییه سوء استفاده کردند در گذشته میگفتند یه عده گول خوردن و فریب خوردن و با یه تعهد ازادشون میکردند
خوب با این گذشت های قبلی باز یه عده پیش خودشون فکر میکنند یه اشوب و اغتشاشی ایجاد میکنند و باز به بهانه فریب خوردن ازاد خواهند شد خوب معلومه که تا نقره داغ نشوند باز بوسیله چهارتا ادم دیگه جنایت خودشون رو تکرار میکنند
باز هم تکرار میکنیم از مردم نبودند و خارجی بودند با اینکه از جنس مردم و خواسته مردم نبودند فرق میکنه
پوشش و ماسک داشتن هم دلیل نمیشه بگن اینها از مردم نبودند و از خارج اومدند
دزد هم میخواد بره دزدی ماسک میزنه حتما لازمه دزدش خارجی باشه که ماسک بزنه !!؟ ؛)) حتی طرف ممکنه هممحله ایت باشه و دزد هم باشه و ماسک بزنه موقع دزدی، اونوقت شما میگی نه این از محله ما نبوده !!؟ وهم محله ایمون نبوده !!؟ چون ماسک زده
تعارف که نداریم اگر هم بگید از ترس ابروتون میگید این از محله ما نبوده
و این معناش این نیست که خودتون یا خودمون ندونیم که دزده هم محله ای ما یا شما بوده
اختیار با شما باز بجای اینکه بگید اینها از جنس و خواسته مردم نبودند بگید اینها از مردم نبودند و از خارج اومدند
وقتی خودمون به این راحتی خودمون رو میزنیم به اون راه و گول میزنیم خودمون رو ، دیگه تقصیر چهارتا دیوونه اونور ابی معاند نیست که براحتی میتونن یه عده از مردم خودمون رو گول بزنند و تحریک کنند و وادار به اغتشاش کنند بعدش هم بگن براحتی اب خوردن بگن ببخشید گول خوردیم
بله دست خارجی و تحریک خارجی هست اما شیطون داخلی هم هست که شیطونی کنه
هزاربار ۷۸... ۸۸... ضلع سوم ۹۸...
آشوب گر آمادگی داره به وقتش بیرون بریزه به هر بهانه ای...
بفهمید این و ...
موضوعشم براش فرق نداره...
شما میگی اگه مشکل بنزینم نبود میریختند بیرون
و اشوب گر امادگی داره و موضوعشم براش فرقی نداره ها !!؟
پس ان سخن سرلشکر جعفری فرمانده محترم سابق سپاه رو گوش کن ببین چی فرمودند !!؟
ایشون در انتقاد از گرانی بنزین فرمودند : «دولتمردان با روش غلط و بیتدبیری خود مردم را به اعتراض وامیدارند و به آشوبگران فرصت سوءاستفاده میدهد»
این هم ادرسش :
Www.snn.it/fa/news/805249
گفتن به آشوبگران فرصت سواستفاده داده میشه دیگه، پس چی میگید شما؟ بنزین نبود با موضوع انتخابات و مسائل دیگه این فرصت و به آشوبگران می دادن... حالا با موضوع بنزین این فرصت و دادن. البته بعید نیست یا تا اون موقع جسته گریخته ادامه اش بدن یا نزدیک انتخابات دوباره داغش کنن...
بهتره یه بررسی ای ام در مورد طرح ۲۰۲۰ داشته باشید...
گوش نکردین...نخوندین... که بی خبرید و ربط ۸۷ و ۸۸ و ۹۸ و نمی دونید...
ربط دستگیری زم و عقب افتادن آشوب های داخل ایران و نمیدونید..
بله دولت این فرصت و ایجاد کرد چون با دستگیری زم ضربه بدی خورده بودن... دولت برای آشوبگران فرصت ایجاد کرد این وسطم باز اعتراض مردم سوخت... روز اول مردم اومدن حتی فیلمشم هست نشستن گفتن اومدیم بدون اشوب بدون شیشه شکستن حرف بزنیم و کسی دنبال این چیزا نباشه شعار دادن که کسی ازشون سواستفاده نکنه اما آشوب گران آماده بودن کاری به شعار و خواست مردم ندارن... خیلی ساده است ها...
بهتره برید یه کمی سخنرانی های کارشناسان برای پارسال و سالهای قبل و نگاه کنید ببینید چقدر در مورد فتنه ۹۸ صحبت کردن.
من نمی فهمم اصلا با چی مخالفت می کنید بعد می رید حرف سردار و که اتفاقا تایید کننده حرفیه زدم و میذارید که بگید اشتباهه بهتره خودتون یه بار دیگه ببینید ایشون چی گفتن.
برعکس شما ما اصلا سورپرایز نشدیم از آشوب... میدونستیم بالاخره ۹۸ یه خبرایی میشه چون از ۸۸ و به بعد این مسائل کارشناسی شد بررسی شد...با روی کار اومدن این دولت دوچندان سخنرانان و کارشناسان روی موضوع کار کردن... چقدر در موردش حرف زدن... همین امثال رائفی پور و حسن عباسی... دیگه سخنرانی هاشون با تاریخ هست دیگه... شما ندیدید نمیدونید... ما منتظر فتنه بودیم...
و الا مردم خودجوش ظرف سه روز نارنجک دستی و کوکتل مولوتوف و قمه دست نمی گیرن برن فروشگاه غارت کنن... آدم بکشن... آمبولانس و آتش نشانی بترکونن... مجتمع مسکونی آتیش بزنن... مردم این کارا رو نمیکنن...
بعد هم کو مردم... جاهایی این آسیبا رو رسوندن به اموال عمومی و کارگاه تولیدی و مسجد و ... سوزوندن قران... جمع های کوچیک بوده... چند نفری بوده.. بعضی هاشون حتی سه چهار نفری بوده... . نه هزاران نفر مردم...
مردم جمعه شب فهمیدن بنزین داره گرون میشه صبح نارنجک آماده داشتن کوکتل مولوتوف آماده داشتن تو سرتاسر کشور اونم با ابزار مشابه حمله کردن و تخریب کردن اره؟
فکر کنید با کدوم منطق میشه این و پذیرفت؟؟
ببین شما اون کامنت اولی رو ذیلش نظرتو نوشتی رو بخون اون پاراگرافی که نوشته «طرفداران متعصب دولت » رو بخون
و این سخنان سردار جعفری رو هم دوباره بخون
اون توجیهات غیر قابل قبولی که ی ربیعی سخنگوی دولت برای از قبل اعلام نکردن گرانی بنزین اوردن رو هم برو به ادرس www.snn.ir/fa/news/805661 رو به اضافه کامنتههایی که این دلاایل رو بدرستی رد کردند رو هم ببین
خودتون هم که میفرمایید مردم عادی نمیتونستند چنین امادکی رو برای اغتشاش داشته باشند
حالا ما از مردمی داریم حرف میزنیم که قبل از اعلام خود دولت خبر داشتند که بنزین میخواد گرون بشه و خودشون رو اماده کرده بودند برای این کار
و اینکه چطوری قبل از مردم عادی فهمیده بودند !!؟و خودشون رو اماده کرده بودند !؟
ببینید ما صحبت از اون مردم میکنیم شما اگر میگید اینها از خارج اومدند و از مردم ما نبودند
خوب ببخشید اینهمه اغتشاشگر جلوی چشم مرزبان و پلیس و نیروی اطلاعاتی و امنیتی وارد کشور شدند !!؟ که نمیشه همچین چیزی
ببین سازماندهی یه گروه داخلی بوسیله یه عده داخلی دیگه که تعصب حزبی و جناحی دارند و دوست ندارند کسی به تصمیمات دولت اعتراض کنهدو میخوان خاموش و ساکت کنند با پول هیچ کاری نداره به شرطی که :
از تصمیم دولت در هر موضوع جنجالی مثل گرون کردن بنزین توسط دولت قبل و پیش از دیگران اطلاع داشته باشند و اماده بشن برا خرابکاری
ضمن اینکه تعریف شما از مردم افراد وفادار به نظام و کشورو.. هست
اما تعریف ما از مردم تمام کسانی که در ایران زندگی میکنند که ایرانی هستند و تابعیت ایران رو دارند و پذیرفتند قوانین ایران رو و قبول داشتند
اما ممکنه جرم و خطا هم مرتکب بشن و خلاف و صلاح کشور ما هم عمل کنند یا طرفدار حزب خاصی باشند و نباشند بالاخره اینها مردمند
بنابراین اختلاف نظر ما با شما در تعریف «مردم» هست که اشکالی هم نداره
اما اشتباه برداشت نشه با اون مردم وفادار به نظام و...
صرفه جویی با همون سهمیه بندی و کارت سوخت بدون گرون کردن بنزین میتونست اتفاق بیفته
فقط گرون کردند که از کنارش بتونند یه همچین یارانه ای بدهند و مردم ۴ ماه دیگه برن وکیل الدوله انتخاب کنند همین به همین سادگی
مردم هوشیار باشن همین یارانه رو میگیرن اما نمیگزارن بعضی ها به هدف انتخاباتیشون برسند
چون افراد سواستفاده گر نمیذارن وضعیت آروم بمونه...
واقعا انگار بچه کوچیک نظر میذاره!
شما هر روز برو جلو مجلس....تجمع جلوشه... جلو بانک مرکزی تجمع هست... ولی هیچ وقت اخبارشم نمی شنوی... چون هیچ آشوبی توش نیست...
ولی اینکارا با تجمع فرق داره...
مطرح شدن مسایلی پر تنش مثل چند همسری و غیره هم جز نمک پاشیدن بر روی زخم مردم هدفی نداره
تازه اون که تفریح است و خوشی، اینقدر خطرناک است، والی به حال عصبانیت و اعتراض.
سطح دیدگاه ها...
ملتی که اینه دیدگاهشون هر بلایی سرشون بیاد حقشونه...
سرنوشت ملت ها عوض نمیشه مگر به دست خودشون...
ملتی که انقدر بی خبر از همه جاست که چندساله از فتنه ۷۸ ۸۸ ۹۸ میگن هنوز نمیدونه چه خبره حقشه یکی مثل روحانی رئیس جمهورشون باشه...
ما میسوزیم به پای این جماعت اما کاش این جماعت بالاخره فهمیده بشن... و باز گذشته رو تکرار نکنن!
آخه آتیش زدن تولیدی و مغازه مردم غارت فروشگاه ها شکوندن عابر بانک و دزدی پول ها کاره مردمه؟!؟!؟!
شما اینکارا رو می کنید؟
حقتونه هر بلایی سرتون بیاد...
شما که باخبری بگو چه خبره ما هم بفهمیم
نظر شما هم مثل کسانی هست که میخوان رأی اعتماد بگیرند و تأیید صلاحیت بشن اما از لو رفتن یا مطرح شدن نقششون در فتنه ۸۸ میترسند
اولا تاریخ تکرار میشه ثانیا تا موقعی که برخی مسئولان ما از همون سوراخ فتنه و اغتشاش و... نیش بخورند چرا نباید فتنه ۸۸ و اشوبگریهای اون زمان رو یاداوری کرد!!؟
داره میگه این سالها بهم ربط دارن.
یا جلوی بانک مرکزی... هیچ کسم باهاشون کاری نداره... تازه مجوز تجمع هم ندارن ولی چون اعتراض و درخواست مسالمت آمیزه همه چی آروم پیش میره...
اما اونی که از آتیش زدن بانک و مغازه و خونه و ماشین مردم...
آتیش زدن آتش نشانی...
اتیش زدن پاسگاه پلیس و حمله به نیروگاه و پالایشگاه...
تیراندازی آشوب طلبان به مردم رهگذر...
آتیش زدن تولیدی و محل کار مردم
دفاع میکنه اوباشه و اشرار...
خط خودتون و مشخص کنید...
در ضمن اتفاقا تو سایت ها مخالفان زیاد میرن برای اظهار نظر... تازه خبرگزاری دانشجو تا چند وقت پیش بخش نظراتش محدودیت و مشکل داشت کامنتاش کم شده بود تازگی درستش کرده... خیلی ها هنوز نمی دونن...
اونایی ام دفاعشون از نظام و انقلاب به جیب وصل بوده همون بهتر تکلیفشون الان روشن بشه...
آخرالزمانه... غربال میشن مردم تا ناخالص ها بیرون ریخته بشن...
باشد که از این جماعت نباشیم..
و جانمونم پای این انقلاب و خاک بذاریم...
تا آخرین نفس...
همه جای دنیا همینه
شما با خشونت بهانه میدید دست...
ادم عاقل از یه سوراخ چند بار گزیده نمیشه. چند بار تا حالا از خشونت و تخریب نتیجه ای گرفته شده؟ اتفاقا همیشه نتیجه عکس داره
به خدا این تاریخه...خداوند ۱۱ تا معصوم و نفرستاد همینطوری..۱۱ تا رو فرستاد تا بالاخره مردم یاد بگیرن فهمیده شدنو ... ولی هی نفهمیدن امام آخر و نگهداشت... گفت این دفعه تا فهمیده نشین نمی فرستمش شما اول دوستیتون و ثابت کنید بعد می فرستم... چطور فهمیده بشیم نگاه کنیم چی به سر یازده امام قبلی اومد... که سر امام دزوادهم دور خودمون نچرخیم... نگن نمیدونیم چی خوبه چی بد چی حقه چی باطل به خدا که اگر هر کس تاریخ بخونه و بفهمه حق و باطل براش عین روز روشن میشه... قطعا روشن میشه... به خدا که اگر هر کس نگاه کنه چطوری دشمنان صف کشیدن برای انقلاب حق و باطل براش خوب روشن میشه... کجای این دنیا دنبال ولی فقیه میشه گشت و پیدا کرد تو زمانه ی ما؟؟ عجیبه که کسی بگه با وجود صف کشیدن دشمن موندم چی حقه و چی باطل... که بگه شک دارم... بله در آخرالزمان حفظ ایمان خیلی سخته... خدا نیاره اون روز که یک لحظه چنین حسی داشته باشیم... نیاره... نیاره... نیاره... که مرده باشم اون روز اگر قرار باشه برسه...
چند لحظه تامل بدون احساساتی شدن... با فکر به حرفای خودتون نگاه کنید... ایا شما فکر می کنید از رهبر بیشتر می فهمید و بصیرت دارید و سیاست و مملکت داری و می شناسید؟ کسی که فکر میکنه از رهبر بیشتر می فهمه قبلا چطور مدافعی بوده؟ کسی که فکر میکنه عقل خودش بزرگتر از رهبره و بیشتر می فهمه و تشخیص میده...آدمی که فکر میکنه رهبر درد مردم و متوجه نمیشه چطور مدافع رهبر بوده... یعنی شما تمام دیدگاه های قبلی رهبر و قبول داشتید با همین یکی دیگه گذاشتید کنار همه چی و ... فکر کنیم...فکر کنیم... سلیمان هم با همین دیدگاه مسلم و گذاشت کنار... گفت امام معصوم که نیس...امام اومد میایم وسط میدون... خوارجم همینطوری به حضرت علی علیه السلام ظلم کردن... غیر از اینه؟ وقتی تاریخ مقایسه میشه جایگاه و موقعیت اشخاص هم مقایسه میشه... بدون این چطور میشه مقایسه کرد تاریخ و ؟؟ آدمی که از ولی فقیهش دفاع نکنه قطعا رو به روی امام زمانش می ایسته... این و تاریخ میگه... والله شک به ولی فقیه یعنی شک به امام زمان...میخوایم قرآن بذاریم وسط؟ ما تا جون داریم از رهبر دفاع میکنیم... چقدر تلخه آدم به رهبر شک کنه ولی حرفی که از دهنش در میاد اونی باشه که از دهن منافق و مشرک و دشمن و خائن در میاد... عزیزم فکر کن حرفی که می زنید... فکری که می کنید با فکر و حرف کیا یکیه... روشنه ... همصدا شدن با دشمن به بهای شک به حق... کی این و دوست داره؟ نمیشه وسط ایستاد بگیم من نه طرف انقلابم...نه طرف دشمن...اونایی وسط ایستادن تو تاریخ شدن خوارج... در بهترین حالتشم شدن کسانی که سکوت و سکونشون باعث ظلم به معصوم شد... بیخود نیست هر سال مختار و تکرار میکنن... یه دوره تاریخ شناسی و شیعه شناسی و انسان شناسیه برا خودش...غربال آخرالزمانه... بالاخره انقدر تکون میخوره تا ناخالص ها رو بیرون بریزه... عزیزه من حواستون باشه... به خدا اخرالزمان دوره سختیه... شوخی نیست...خدا کنه ما جزو بیرون شدگان و ناخالص ها نباشیم... کسانی که بیدار نمیشن و خدا کاری میکنه بیدار بشن... عزیزم... فکر کنید... فکررر... ما دشمن نیستیم... فکر کنیم... خدا رحم کنه به همه مون...
خواهشا یه پیام و درست بخونید که برداشت های اشتباه نکنید. یه طومار نوشتیم همینطوری سرسری میخونن!
هر چقدر در منطقه و خارج از مرزهای ایران قدرتمند و مایه افتخاره هر ایرانی هستیم در داخل به همان اندازه فاجعه هستیم و مسببش هم افراد ناکارآمد هست که انشالله به زودیه زود باید تعویض و به زباله دانه تاریخ بپیوندند.
شخصا خیلی دوس دارم یکی از افراد سپاهی در مسند دولتی تکیه بزنه نه صرفا یک اصولگرا، واپسگرا و پدرسوخته همشون اصلاح طلبها.
باید یک راهکاره اساسی و مدون برای اینگونه اتفاقات از سال 88 تا کنون راه اندازی میشد تا به این شکل با قطعیه 95 درصدیه اینترنت تمامیه کسب و کارهای آنلاین که چرخ دنده های کشور هستند آسیب نبینن و به شخصه نبود اینترنت رو گامی محکم در نابودی کشور میبینم نه نجات و قرنطینه اون
موفق باشید.
الان بهترین وقته تا راه خودمنو از اخلالگرها که چوبشو خودمون و مردم با قطعیه اینترنت خوردیم جدا کنیم.
اون داره از انداختن قصور به گردن رهبر و ایراد گرفتن یه عده به حمایت رهبر از تصمیم سران قوا صحبت میکنه چه ربطی داره به این چیزایی شما می گید؟
چقدرم ژست میگیرن...
تو میدون مشخص میشه چی به چیه و کی به کیه...
آخر این بازی ام می بینیم...مثل دفعات پیش...
حالا تو اینترنت هر چقدر دلتون میخواد شکلک دربیارید...
بعد ژست اینم میگیرن ما خودمون انقلابی هستیم!!!!
آره... آره... باشه...
سایتاتون بسته است ویلیون سیلیون شدین!
والا ۵۷ مردم انقلاب کردن تو کل سالهای انقلاب انقدر آسیب نرسید به مملکت که اینا هر بار آشوب میکنن آسیب می رسونن...
بهتره یه بررسی ای ام در مورد طرح ۲۰۲۰ داشته باشید...
گوش نکردین...نخوندین... که بی خبرید و ربط ۸۷ و ۸۸ و ۹۸ و نمی دونید...
ربط دستگیری زم و عقب افتادن آشوب های داخل ایران و نمیدونید..
بله دولت این فرصت و ایجاد کرد چون با دستگیری زم ضربه بدی خورده بودن... دولت برای آشوبگران فرصت ایجاد کرد این وسطم باز اعتراض مردم سوخت... روز اول مردم اومدن حتی فیلمشم هست نشستن گفتن اومدیم بدون اشوب بدون شیشه شکستن حرف بزنیم و کسی دنبال این چیزا نباشه شعار دادن که کسی ازشون سواستفاده نکنه اما آشوب گران آماده بودن کاری به شعار و خواست مردم ندارن... مردم رفتن خونه هاشون آشوب گران شروع کردن به ماهی گیری... اون اول هزاران نفر بودن مردم... بعدش اونایی شروع کردن به تخریب شدن جمع های کوچک ۵۰ نفره... حتی سه چهار نفره که می رفتن یه جا رو غارت میکردن یا آتیش میزدن... اوباشم که این وسط خوب غارت کردن فروشگاه و مغازه مردم و ...
آخه اونی تولیدی آتیش میزنه مردمه؟ آتیش زدن تولیدی مردم چه ربطی داره مگه صاحب تولیدی بنزین و گرون کرده؟؟
مردمی که میلیون ها نفرشون ماه قبل رفتن کربلا... میلیون ها نفرشون تو سرتاسر ایران برای اربعین راهپیمایی کردن میرن مسجد آتیش میزنن قران هاش و می سوزنن؟؟
مردم میرن خونه یه بدبخت بیچاره مثل خودشون و آتیش میزنن؟؟؟ اصلا منطق داره؟؟؟ مجتمع مسکونی آتیش زدن چه ربطی به گرونی داشته؟ این مردم بودن؟ جون آدما رو به خطر انداختن این مردم بودن؟ باعث کشته شدن یه سری شدن مردم بودن؟
اون ۵۰ نفر ۱۰۰ نفر...ده نفر... که وحشی گری کردن مردمن... بقیه که نارضایتی دارن اما نشستن تو خونه اونا لابد آدم فضایی ان...
بهتره برید یه کمی سخنرانی های کارشناسان برای پارسال و سالهای قبل و نگاه کنید ببینید چقدر در مورد فتنه ۹۸ صحبت کردن.
برعکس شما ما اصلا سورپرایز نشدیم از آشوب... میدونستیم بالاخره ۹۸ یه خبرایی میشه چون از ۸۸ و به بعد این مسائل کارشناسی شد بررسی شد...با روی کار اومدن این دولت دوچندان سخنرانان و کارشناسان روی موضوع کار کردن... چقدر در موردش حرف زدن... همین امثال رائفی پور و حسن عباسی...پور مسعود و دیگه سخنرانی هاشون با تاریخ هست دیگه... و خیلی کارشناسان دیگه... ندیدید نمی دونید...
مردم خودجوش چند ساعته نارنجک دستی و کوکتل مولوتوف نمیتونن بسازن و قمه دست نمی گیرن برن فروشگاه غارت کنن... آدم بکشن... آمبولانس و آتش نشانی بترکونن... مجتمع مسکونی آتیش بزنن... مردم این کارا رو نمیکنن...
نمیدونم شماهایی که می گید مردم این کارا جزو رفتارای عادیتونه که بقیه مردم و اینطوری فرض میکنید؟!؟!
بعد هم کو مردم... جاهایی این آسیبا رو رسوندن به اموال عمومی و کارگاه تولیدی و مسجد و ... سوزوندن قران... جمع های کوچیک بوده... چند نفری بوده.. بعضی هاشون حتی سه چهار نفری بوده... . نه هزاران نفر مردم...
مردم جمعه شب فهمیدن بنزین داره گرون میشه صبح نارنجک آماده داشتن کوکتل مولوتوف آماده داشتن تو سرتاسر کشور اونم با ابزار مشابه حمله کردن و تخریب کردن اره؟
فکر کنید با کدوم منطق میشه این و پذیرفت؟؟
آخر این بازی معلوم میشه مردم کجا وایستادن و رو سیاهی به کی میمونه... و این قصه ام میره پیش قصه های قبلی...
منتهی این جماعت ۵۰ نفر خودشون و همه مردم می بینن...
میلیون ها نفر بیان از انقلاب و خدا پیغبر دفاع کنن میگن اینا فتوشاپه نباشه ام اینا ساندیس خورن...
باشه دلتون خوش باشه...
ما به گفته های رهبرمون ایمان داریم... کارد و به استخونم بزنن انشاالله از انقلاب دفاع میکنیم... اعتراضم داشته باشیم با دشمن همصدا نمی شیم و دلش و شاد نمیکنیم...
خیلی خجالت داره آدم حرفش با مریم رجوی یکی باشه!!
من هم قبول دارم با هر کسی که به نحوی در این فتنه دخیله باید برخورد بشه... چه مردم عادی باشن چه اختشاشگر. اما نقش دولت فخیمه در برپایی این اختشاش چیه؟ زمان گرون شدن بنزین نه اول هفته بود و نه اول ماه بود و نه اول فصل بود و نه اول سال.. یهویی 24 آبان ... اگر دولت در شیوه بیان خبر مقصر بوده که بوده چرا هیچ نهادی نمیاد دولت رو بخاطر عدم مدیریت در نحوه اجرا بازخواست کنه؟؟؟ مگه نمیخواید مقصر اعلام کنید و بگید در زمین بازی خارجی ها بازی نکنید... حالا دولت نقش اول این بازی بوده... کدوم نهادی میاد دولت رو مواخذه کنه... مشکل ازین مصلحت سنجی های بیخودیه و همه ما فیلم این ماجراییم... خود دولت ازین اختشاش سود میبره و همه میدونن و هیچکس حرفی نمیزنه... چون یا دستشون توی یه کاسه است و یا مصلحت سنجی بیخودی میکنند...
از نظر من دولت در سیاست خارجی و برجام ریشش دست غربی ها گروست و تا الانم شکست خورده و تنها راهش برای به اینکه از خجالت غربی ها در بیاد اینه که به حکومت فشار بیاره تا شرایط نفوذ منطقه ای و موشکی رو بپذیرند... تمام عدم مدیریت های دولت که باعث اختشاش در سال 96 و 98 شده از نظر من دلیلش اینه
بیدار شید دوستان مذهبی و حزب اللهی که موقع تصمیم اشتباه تصمیم میگیرید... تشکیلاتی عمل کنید... اعتراض رو به ثمر نشوندن هیچ ربطی به اختشاش نداره... اما متاسفانه ما مذهبی ها هیچوقت تشکیلاتی و واحد عمل نکردیم...