به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضائیه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود.
الف - به صورت خودکاربری
- شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
جدول تعرفه
تعرفه |
نوع خدمت |
ردیف |
سهامی عام هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(سهامی عام و خاص |
۱ |
هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(شرکت های غیر سهامی) |
۲ |
هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری |
۳ |
هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص |
۴ |
هر درخواست۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله |
۵ |
هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری |
۶ |
حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی(حقیقی و حقوقی) |
۷ |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال |
درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری |
۸ |
رایگان |
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر |
۹ |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ریال |
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول |
۱۰ |
رایگان |
انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند |
۱۱ |
رایگان |
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر |
۱۲ |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال |
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن |
۱۳ |
هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات و ارسال اظهار نامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن |
۱۴ |
هر درخواست۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن |
۱۵ |