کد خبر:۱۰۰۶۵۶۱

نوری: معلمان در مقابل عوارض منفی ایام دورکاری دانش آموزان سعه صدر داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آثار سوء دوری از فضای آموزشی گفت: معلمان در مقابل عوارض منفی ایام دورکاری دانش آموزان سعه صدر داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری ظهر سه شنبه در حاشیه حضور در آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید مدارس این شهرستان، اظهار کرد: خوشبختانه آموزش حضوری با قوت و قدرت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه متأسفانه دو سال دوری دانش آموزان از فضای آموزشی آثار بسیار بدی به جای گذاشته است، افزود: دوری از فضای آموزشی در بعد فردی سبب بروز برخی عادت‌های زیسته شده بود که با بازگشایی مدارس متأسفانه واکنش‌های رفتاری را به دنبال داشته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه این واکنش‌های رفتاری از عدم تحمل نشستن تا پرخاشگری و ترس نیز بروز و ظهور کرده است، گفت: یکی از توصیه‌های ما به والدین این است که فرزندان را نیز رصد و آستانه تحمل آن‌ها را درک کرده و فشاری بر دانش آموزان وارد نکنند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان نیز باید با سعه صدر بیشتری با دانش آموزان برخورد داشته باشند، ادامه داد: طبیعی است بعد از دو سال فردی که در محیط قرنطینه‌ای حضور داشته و امروز وارد فضای آموزشی شده به صورت طبیعی تمایلات سرکوب شده آن در بازی و رفتار‌های اینچنین در فضای مدرسه به صورت شدید بروز و ظهور می‌یابد.

نوری تأکید کرد: لازم است عوامل اجرایی مدرسه و آموزش و پرورش این موارد را درک کرده و از سوی دیگر خانواده‌ها نیز با دانش آموزان مدارا کنند تا آهنگ زیستی به روال اولیه خود باز گردد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار