به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۹ شهرداری تهران ضمن دیدار با شهروندان و در جریان قرار گرفتن مشکلات و مسایل منطقه با مدیران این منطقه دیدار و گفتگو کرد.
صادقی در خاتمه بازدید و در نشست با مدیران منطقه که با حضور مرتضوی شهرار منطقه نیز همراه بود پس از استماع موضوعات و مسایل موجود در سطح منطقه ۹ گفت: خاصیت این دیدارها این است که موضوعات و مسایل سطح مناطق مطرح میشوند و اگر نیاز به ارایه طرح یا لایحه از سوی شورا و شهرداری باشد پس از تدوین در صحن شورا مطرح و تصمیم گیری میشود تا نسبت به رفع این موارد اقدام گردد.
صادقی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که نمیتوان برای مشکلات مناطق تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر میگیریم و در پرداخت عوارض معافیتهایی در نظر گرفته میشود، اما بافت فرسودهای که در منطقه ۹ و در مجارت فرودگاه مهر آباد است با توجه به محدودیتهای ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمیکند.
وی افزود: از این جهت است که باید منطقه به منطقه لوایحی تنظیم شود و به اقتصضای همان منطقه و موضوعات خاصه همان منطقه اقدام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهای خدمات و عوارض در شورای شهر وضع و مصوب میشود و عوارَ و بهای خدمان ویژهای برای فرودگاه مهرآباد بایستی وضع شود تا جبران کننده خسارات و مشکلاتی باشد تا برای شهروندان تهران بوجود میآورد.
صادقی در ادامه اظهار داشت: طرح راه اندازی اتوبوس برقی از آزادی تا میدان امام حسین مدتها ست که مطرح است، اما به دلیل نبود بودجه محقق نشده آیا نمیتوان هزینه این طرح را عوارض مجموعه فرودگاه تامین کرد؟ مانند اقدامی که در منطقه ۲۲ انجام شد و اولویت تامین سرانههای آموزشی و خدماتی آن منطقه در لوایحی که برای آن منطقه به تصویب رسید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در منطقه ۹ شهرکهای نظامی وجود دارد این شهرکها برای خود قوانین دارند و شهرداری برای این شهرکها نیز خدمات دهی میکند در صورتی که در حیطه اختیارات شهرداری نیستند آیا هزینه این خدمات نبایستی صرف تامین سرانههای دیگر برای شهروندان این منطقه باشد. اینها هرکدام نیازمند لو. ایح جداگانه است که بایداز سوی شهرداری ارایه شود.