به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰، ۱۱۰ بیان داشت: این سامانه به منظور بالا بردن سطح خدمت رسانی به مردم شریف راه اندازی شده است و از طریق این سامانه شهروندانی که به هر طریق امکان تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ را ندارند، میتوانند از طریق این سامانه با پلیس تماس حاصل نمایند.
سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه سامانه ۱۱۰ صرفاً برای فوریتهای پلیسی راه اندازی شده است، عنوان داشت: در چهار ماه اخیر بیش از ۰۲۹ درصد افزایش تماسهای غیر ضروری با سامانه ۱۱۰ را داشته ایم در حالی که این سامانه برای فوریتهای پلیسی طراحی و پیش بینی شده است و انجام تماسهای غیر ضروری با این سامانه موجب نقصان در انجام ماموریتهای ۱۱۰ پلیس میباشد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه روزانه بین ۴۳ تا ۵۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس پایتخت گرفته میشود، عنوان داشت: تقاضای ما از مردم و شهروندان گرامی این است که صرفاً فوریتهای پلیسی خود را از قبیل سرقت، تصادفات راهنمایی و رانندگی با این سامانه در میان بگذارند.