به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر علی جوادی، معاون فرهنگی داشگاه سوره در این نشست گفت: معتقدم این اثر، تلاشی برای خلق دانش بومی است، اما نتوانسته مفاهیم خود را با صورت بندی درست و متقن منتقل کند. نقطه قوت دیگر اینکه وقتی به آثاری که در دهه های اخیر مبتنی بر آثار امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دیگر بزرگان تنظیم شده نگاه می کنیم، همتی در کار نویسنده از باب اندیشه ورزی و تأمل نمی بینیم و فعالیت پژوهشی صورت نگرفته است. ولی کتاب حاضر زحمت کار پژوهشی را به خود داده و نسبت به آثار متنوع پیرامون اندیشه های امام خمینی (ره) از این ویژگی برخوردار است.
حمیدرضا میررکنی نویسنده و پژوهشگر فلسفه نیز به عنوان منتقد در این نشست در مورد این کتاب افزود: در مجموع به چند جهت کتاب خوبی است. اولا که نفس رفتن ما به سمت روشن کردن مفاهیم کانونی که فکر می کنیم هویت دینی ما را شکل داده، احیای هویت تازه ماست و هر تلاشی در این زمینه شکل بگیرد، ارزشمند است.
میررکنی گفت: رفتن سراغ امام (ره) آنهم با محوریت صحیفه کار دشواری است، طرح بحث در زمینه نسبت علم و عمل در فكر و کار امام، طرح بحثی علمی است. این کتاب فصل های خوب و بد دارد. کتاب را از جهاتی اثر بلاتکلیفی می بینم و از جهاتی پراشتباه. به معنای عام کلمه، کتاب اثری پوزیتیویستی است، چون مفاهیم را طوری به کار می گیرد که انگار نه انگار این مفاهیم نقطه تولدی داشته اند..
مهدی کوچک زاده، نویسنده کتاب «قیام لله»: درباره اینکه این کتاب چه رسالتي دارد، در دعوای بزرگی به سر می بریم. در کشورمان نظریه های فراوانی در این زمینه داریم. یک واقعیت این است که ما امامی داریم که این چیزها در وجودش شکل گرفته و برای آنها پاسخ دارد. عده ای خود را در اتمسفر امام قرار می دهند و حرف های امام برای آنها مانند کلیدی است که درها را باز می کند.