به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالله توکلی لاهیجانی در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: صنعت موتورسیکلت در ایران دارای پیشینهای طولانی بوده و نزدیک به ۶۰ سال سابقه دارد که با در نظر گرفتن پارامترهایی، چون کاهش زمان تردد در ترافیک شهرهای بزرگ، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری، استفاده در کسب و کارها، و افزایش قیمت خودرو و سوخت، این وسیله نقلیه همواره از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور برخوردار بوده است.
توکلی با بیان اینکه در همه این سالها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده افزود: این صنعت در حوزه¬ی دستیابی به خودکفایی و بالا بردن عمق داخلی سازی به خصوص در بخشهای مهم موتورسیکلت شامل موتور احتراقی و گیربکس هیچ¬گاه موفق نبوده و عمده فعالیت خود را بر واردات محصولات، به ویژه از کشورهای چین و هند، معطوف ساخته است.
وی از تلاش برای اجرای سه رویکرد با هدف ایجاد تحول در صنعت موتورسیکلت کشور و احیای آن گفت و افزود: رویکرد اول در حوزه افزایش عمق داخلی سازی در مورد محصولات پر تیراژ و پر فروش به منظور دستیابی به پلتفرم بومی است.
توکلی لاهیجی در ادامه گفت: رویکرد دوم در حوزه طراحی، توسعه و تولید موتورسیکلتهای برقی و رویکرد سوم معطوف به ایجاد زیرساخت سواپ در موتورسیکلتهای برقی است.