آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۴۵۴۷۱
شریفیان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

آموزش‌وپرورش معاونت پرورشی در مدارس را به جایگاه اصلی خود برگرداند

نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلام‌شهر باتوجه‌به اهمیت جایگاه معاون پرورشی در مدارس گفت: همان‌طور که می‌دانید ما وزارت آموزش نداریم؛ بلکه وزارت آموزش‌وپرورش داریم. این بدین معناست که پرورش به‌اندازه آموزش ارزشمند است و نمی‌توان اولویتی هم برایشان قائل شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهدی شریفیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلام‌شهر باتوجه‌به اهمیت جایگاه معاون پرورشی در مدارس گفت: همان‌طور که می‌دانید ما وزارت آموزش نداریم؛ بلکه وزارت آموزش‌وپرورش داریم. این بدین معناست که پرورش به‌اندازه آموزش ارزشمند است و نمی‌توان اولویتی هم برایشان قائل شد.

وی با ابراز تأسف از بی‌مهری به حوزه پرورش در مدارس اظهار کرد: متأسفانه بخش پرورش در مدارس اغلب نادیده گرفته می‌شود و از اولویت پایینی برخوردار است به‌طوری‌که هم معاون پرورشی و هم مربی پرورشی به جایگاه‌های تشریفاتی تبدل شده و در عمل کارائی خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، پرورش درست تربیت‌یافتگان اولین هدف عملیاتی و راهکار آن سند عنوان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در حال حاضر یا زنگ پرورشی نداریم و یا اگر هم هست برای دانش‌آموزان یادآور تعطیلی، بیکاری، استراحت و یا تفریح است و در این زنگ‌ها اغلب هر چیزی اتفاق می‌افتد جز پرورش.

شریفیان در خصوص وضعیت معاونت پرورشی در مدارس گفت: معاون پرورشی در مدارس به نام ناظم شناخته می‌شود و همان کارکرد را دارد. این بدین معناست که یا حوزه وظایف به‌خوبی تبیین نشده و یا در عمل به سمت‌وسوی دیگری رفته است؛ لذا لازم است هم معاونت پرورشی در مدارس احیاء شده و به جایگاه واقعی خود برگردد و رسالت خود را به‌درستی انجام دهد و هم معلم‌های پرورشی که بتوانند ویژه‌تر در موضوع پرورش دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص عواقب کوتاهی در حوزه پرورش گفت: برای اینکه 12 سال دیگر با یک دانشجو یا جوان مؤمنِ انقلابی و پرورش‌یافته مکتب قرآن و اهل‌بیت روبرو باشیم باید از کلاس اول شروع کنیم و کاملاً برنامه‌ریزی‌شده و دقیق مسیر رشد دانش‌آموز را رصد و پایش کنیم. حال اگر حتی در یک دوره ریاست‌جمهوری دراین‌خصوص کوتاهی شود با اختلال فرهنگی و اجتماعی در یک نسل روبرو خواهیم بود و جبران آن خیلی سخت و حتی می‌توان گفت غیرممکن خواهد بود؛ لذا لازم است برنامه‌های گوناگونی در مدارس تدوین و اجرا شود که پس از پایان تحصیلات، دانش‌آموزانی آموزش‌دیده و پرورش‌یافته داشته باشیم و همان قدر که برای آموزش آن‌ها انواع روش‌های ارزیابی و رصد داریم برای حوزه پرورش نیز باید سنجه‌هایی داشته باشیم تا نشان از اهمیت این موضوع داشته باشد.

شریفیان در پایان گفت: باتوجه‌به اهمیت این موضوع، این مورد را در قالب تذکر کتبی از وزیر آموزش‌وپرورش مطالبه کرده و به‌صورت جدی تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم نمود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار