محمدرضا فرجی تهرانی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانهای تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وجود حدود ۵ درصد گارانتی غیراصلی در بازار صنف فناوران رایانهای گفت: پدیده گارانتی تقلبی در این صنف به نسبت پایینتر است، اما هر از گاهی این مسئله اتفاق میافتد که افرادی با استفاده از نام و لوگوهای خاص اقدام به ارائه گارانتی نامعتبر کردهاند.
وی ادامه داد: پیگیری نام ضمانتنامه نامعتبر ما را به به واحد کوچک ۲۰ متری میرساند، در صورتی که لوگوی این شرکتها حتی از مادیران هم به عنوان معتبرترین ضمانتنامه صنف ممکن است، بهتر باشد.
به گفته رییس اتحادیه صنف فناوران رایانهای تهران، مصرف کننده بدون اطلاع از وجود گارانتیهای نامعتبر و تقلبی در بازار از این برند خرید خود را انجام میدهد، ولی در زمان استفاده از گارانتی کالامعضل پدید میآید.
فرجی با اشاره به رابطه دو سویه میان اتحادیه صنف فناوران رایانهای با سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: گارانتیهای صنف فناوران رایانهای بدین شکل است که شرکتها ابتدا از فیلتر اتحادیه در خصوص بخش فنی و ایزویی عبور کرده پس از آن بابت دریافت مجوز گارانتی به سازمان حمایت مصرفکنندگان فرستاده میشود.
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه در خصوص سامانه جامع گارانتی عنوان کرد: شرکتها پس از تأیید اصالت گارانتی در سامانه جامع گارانتی و سایت اتحادیه نمایش داده میشود. بهترین راهکار برای آسودگی خیال مردم هنگام خرید کالا این است که ابتدا با مراجعه به سایت جامع گارانتی، شرکتهای ارائه دهنده گارانتی معتبر را پیدا کنند.
فرجی در پایان مطرح کرد: در صورت بروز هرگونه اختلالی در ارائه خدمات گارانتی شرکتهای معتبر، مردم باید با مراجعه به بخش شکایات اتحادیه مسئله خود را جهت رسیدگی مطرح کنند.
انتهای پیام/