به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در حاشیه بازدید از منطقه ۲۲ با تأکید بر اینکه برای حل مسائل و مشکلات شهری با جمعیت و وسعت تهران، صرفاً نمیتوان به بودجه محدود مدیریت شهری و منابع درونسازمانی متکی باشیم، گفت: سرانههای خدماتی منطقه ۲۲ بسیار ضعیف است و در شورای شهر، تلاش خواهیم کرد تا نسبت به ارتقاء و بهبود سرانههای این منطقه، اهتمام ویژهای داشته باشیم.
تشکری هاشمی با اعلام اینکه شهروندان منطقه ۲۲ از وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه رضایتمندی کافی ندارند، افزود: در این منطقه نیز مانند دیگر مناطق، لازم است گسترش خطوط اتوبوسرانی و مترو به منظور امکان دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد.
وی عدم پاسخگویی ناوگان حمل و نقل عمومی به نیازهای موجود را موجب روی آوردن شهروندان به استفاده از خودروی شخصی دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از بار ترافیک در بزرگراههای تهران به ویژه بزرگراههای غربی - شرقی شهید همت، شهید خرازی و شهید حکیم با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش مییابد.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت دکتر قالیباف در شهرداری تهران و زمان احداث بزرگراه امام علی (ع) یک خط ویژه به اتوبوسها اختصاص یافت، اظهار کرد: در نظر گرفتن خطوط ویژه در هنگام ساخت تمامی بزرگراههای جدید، باعث جابهجایی تعداد بیشتری از مردم به وسیله ناوگان اتوبوسرانی میشود.
وی با بیان لزوم احداث خط ویژه اتوبوسرانی در منطقه ۲۲ و دسترسی شهروندان شهرکها و محلات منطقه به این خط از طریق میدلباس، مینیبوس و وَن، تصریح کرد: هر چند مترو، تقاضای سفر بالایی را به خود اختصاص میدهد، اما شهروندانی هستند که با وجود مترو برای جابهجایی خود مایل به استفاده از اتوبوس هستند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، تلاش شورای شهر برای برطرف کردن مسائل و مشکلات منطقه ۲۲ را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود، درآمدهای پایین و هزینههای بالای اداره و نگهداری شهر، مدیریت شهری بدون جذب مشارکتهای مردمی و سرمایهگذاریهای بخش خصوصی، نمیتواند پروژههای شهری را با سرعت مورد انتظار، پیش ببرد.