کد خبر:۱۰۵۳۵۸۱
معاون شهردار تهران

بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی تهران، خودرو‌های پلاک شهرستان فاقد معاینه فنی معتبر هستند

جلال بهرامی از تردد بی‌ضابطه خودرو‌ها از شهر‌های مختلف به مقصد پایتخت به عنوان یکی از دلایل و عوامل تشدید مشکلات مدیریت ترافیک و آلودگی هوا نام برد و گفت: بسیاری از این خودروها، فاقد معاینه فنی معتبر هستند و در قالب تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون شهردار تهران از تردد بی‌ضابطه خودرو‌ها از شهر‌های مختلف به مقصد پایتخت به عنوان یکی از دلایل و عوامل تشدید مشکلات مدیریت ترافیک و آلودگی هوا نام برد و گفت: بسیاری از این خودروها، فاقد معاینه فنی معتبر هستند و در قالب تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

جلال بهرامی افزود: اساساً این حجم از تردد به ویژه از سوی خودرو‌هایی که از سایر شهر‌ها به تهران آمده‌اند، در سطح شهر به ویژه مرکز آن، قابل پذیرش نیست و اثرات و عوارض ناخوشایندی بر ترافیک و آلودگی هوا بر جای می‌گذارد.


هنگام آلودگی هوا کاری کنیم که تردد در سطح شهر کمتر شود نه بیشتر!


معاون شهردار تهران اعلام کرد: وقتی بحث آلودگی هوا مطرح می‌شود، همه تقصیر‌ها به گردن شهرداری می‌افتد در حالی که سایر نهاد‌های مسئول نه تنها وظایف خود را انجام نمی‌دهند بلکه همراهی لازم را هم برای رفع مشکل ندارند و برای نمونه، برخی از نهاد‌ها بدون استعلام و استماع نظرات پلیس راهور و شهرداری در چنین روز‌هایی که هوا بسیار آلوده بوده و مدارس تعطیل و غیر حضوری‌اند، نسبت به برگزاری همزمان چندین برنامه مناسبتی در نقاط مختلف شهر اقدام می‌کنند.

بهرامی گفت: در این میان، سؤالی که مطرح می‌شود، این است که اگر هوا آلوده است و شهروندان باید کمترین تردد را در سطح شهر داشته باشند، چرا این‌گونه برنامه‌ها را بدون مشورت با شهرداری و پلیس راهور برگزار می‌کنند و باعث تشدید ترافیک و آلودگی هوا می‌شوند، ضمن اینکه بسیاری از این برنامه‌ها را می‌شود با همدیگر ادغام و از حجم ترافیک و آلودگی هوا کم کرد.


دوربین‌های پلاک‌خوان علاوه بر پلاک عقب، پلاک جلو را هم خواهند خواند


معاون شهردار تهران تأکید کرد: توسعه، نوسازی و به‌روزرسانی دوربین‌های نظارتی در سطح شهر یک ضرورت است، ضمن اینکه دوربین‌ها باید بتوانند علاوه بر پلاک عقب، پلاک جلوی خودرو‌ها را هم بخوانند و علاوه بر آن، نوسازی چراغ‌های چشمک‌زن یک ضرورت است و همزمان با سپردن کنترل و مدیریت چراغ‌های چشمک‌زن به شهرداری‌های مناطق، اعتبارات لازم به این منظور را نیز تامین کرده‌ایم و تا خردادماه سال آینده، همه این چراغ‌ها نوسازی خواهند شد و از باتری‌های جدید برای آن‌ها استفاده خواهیم کرد که قابل سرقت نبوده و عمر طولانی‌تری دارند.

بهرامی افزود: معضل خاموشی چراغ‌های معابر و بزرگراه‌ها در طول شب یکی از مشکلات خیابان‌ها و بزرگراه‌هاست که در این زمینه، رایزنی‌هایی با وزارت نیرو داشتیم تا از خاموشی معابر به ویژه بزرگراه‌ها خودداری کنند و طرحی نیز به آن‌ها ارائه داده‌ایم تا از باتری‌های خورشیدی برای تامین روشنایی شبانه استفاده کنند.


نظم‌دهی به ترافیک آخر سال را در دستور کار قرار داده‌ایم


بهرامی اظهار کرد: کنترل ترافیک تهران به ویژه در ماه‌های پایانی سال از اهمیت و ضرورت مضاعف برخوردار است به ویژه در اسفندماه که تردد زیادی در سطح شهر خواهیم داشت و در این زمینه، در جلسات منظم و مستمری با پلیس راهور، داشته و خواهیم داشت تا نسبت به اتخاذ و اجرای راهکار‌های مؤثر برای نظم‌دهی به ترافیک آخر سال اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: اِعمال برخی محدودیت‌های تردد، ساماندهی دستفروش‌ها، افزایش ساعات کار اصناف تا نیمه شب، عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های پرازدحام و افزایش یارانه اتوبوس‌های بخش خصوصی از جمله محور‌هایی است که باید برای کنترل و مدیریت ترافیک اسفنده‌ماه در نظر داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین باید تعداد اتوبوس‌ها و قطار‌های مترو را در ایستگاه‌های پرتراکم و مسیر‌های پرتردد اضافه کنیم تا سرفاصله حرکت آن‌ها تا جای ممکن کاهش پیدا کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار