کد خبر:۱۰۵۹۴۱۰
رئیس دانشگاه ایلام خبر داد:

جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه ایلام در سال ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه ایلام گفت: مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام با تلاش‌های مستمر و ارائه راهکار‌های جدید و مشاوره مداوم به ایده‌پردازان و نخبگان و فناوران مستعد استان ایلام، از اول سال ۱۴۰۱ تا به امروز، موفق به جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه توسعه نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های محوری برنامه راهبردی توسعه دانشگاه است، که با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اهمیت افزونتری پیدا کرده است، اظهار داشت: مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام با تلاش‌های مستمر و ارائه راهکار‌های جدید و مشاوره مداوم به ایده‌پردازان و نخبگان و فناوران مستعد استان ایلام، از اول سال ۱۴۰۱ تا به امروز، موفق به جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور شده است، که تعداد ۱۸ واحد از آن‌ها در مرحله رشد و ۱۵ مورد دیگر در مرحله پیش رشد فعالیت می‌کنند و تعداد ۸ واحد فناور دیگر در حال طی فرایند داوری جهت پذیرش در این مرکز هستند.

علی‌محمدی یادآور شد: در راستای انجام امور بازاریابی و معرفی محصولات این شرکت‌ها،  علاوه بر کار‌های انجام شده، در وبسایت رسمی مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام قابلیت معرفی، ارتباط با تولید کننده و خرید محصول هر واحد فناور به‌صورت مستقیم قرار داده شده و هم اکنون قابل بازدید است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به برگزاری رویداد‌های استارتاپی توسط مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه و با همکاری پارک علم و فناوری استان گفت: با هدف بسترسازی و پرورش مهارت ایده‌پردازی و فرصت‌شناسی در میان افراد کارآفرین برای بازار کار واقعی، آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان با ایده‌ها و فناوری‌های بازارمحور، انتقال تجربیات مربیان و متخصصان کسب و کار به صاحبان ایده و نوآوران و حمایت از ایده‌های منتخب در جهت ایجاد کسب و کار و تولید ثروت پایدار، چهار رویداد استارتاپی کشاورزی، خلاقیت دانش‌آموزی دختران، خلاقیت دانش‌آموزی پسران دبیرستانی و خـدمـات شهـــری با حضور گسترده علاقه‌مندان برگزار شد.

 علی‌محمدی با اشاره به تعامل مثبت و اجرای برنامه‌های مشترک دانشگاه ایلام و پارک علم و فناروی ایلام، بیان داشت: برگزاری رویداد ایده‌شو "از فن و حرفه تا صنعت"، اجرای طرح تانا و برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین رویداد جذب ایده حوزه انرژی از جمله برنامه‌ها و اقدامات مشترک صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه ایلام برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بوت کمپ‌های متنوع کسب و کار و اشتغال محور متناسب با بازار کار را یکی از اقدامات مهم مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه دانست و اظهار داشت: برگزاری ۱۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار (تحت عنوان بوت کمپ تخصصی کسب و کار) در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۵ کارگاه آموزشی با همکاری فنی و حرفه‌ای ایلام در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی کسب و کار در نمایشگاه ملی فن بازار و برگزاری بیش از ۱۵ عنوان کارگاه آموزشی مهارت محور در سال ۱۴۰۱ را از موفقیت‌های مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی برشمرد.

علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاه ایلام با مشارکت ۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور حضور پیدا کرد، گفت: محصولات تولید شده این واحدها، در سطح گسترده‌ای مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام افزود: در جریان برگزاری این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه بین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های محقق اردبیلی، خوارزمی و مرکز نوآوری صنعتی افق به‌صورت جداگانه منعقد شد و همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری مابین دانشگاه ایلام، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه خوارزمی امضاء شد.

علی‌محمدی یادآور شد: همچنین در جریان برگزاری این نمایشگاه، ۱۵ کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار از طرف دانشگاه ایلام پیشنهاد شد، از این تعداد سه مورد، شامل: چارچوب بوم کسب و کار، طراحی ارزش پیشنهادی برای مشتریان و بازار و تیم‌سازی و اهمیت آن در کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها در لیست سیزده کارگاه مورد تأیید برگزار کنندگان اصلی نمایشگاه قرار گرفت و در سالن اصلی کارگاه‌ها برگزار شید.

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی بهتر و تسریع در خدمات‌رسانی به فناوران و نوآوران، وبسایت‌های جدید مجتمع نوآوری و فناوری و مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه ایلام راه‌اندازی و وبسایت مرکز نوآوری نیز بازطراحی شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار