به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه روسی کامرسانت ضمن انتشار این مطلب نوشت: برندهای لباس از ایران تا پایان سال در روسیه حضور خواهند یافت. به زودی در قفسههای فروشگاههای داخلی میتوانید شلوار جین علیرضا «Alireza» و همچنین بلوزهای سمیرا «Samira» را پیدا کنید. ۱۵ تا ۲۰ برند ایرانی وارد بازار روسیه میشوند. نمایندگان آنها مذاکره با مدیران مراکز خرید و وزارت صنعت و تجارت روسیه را انجام دادهاند و قرار است به زودی همگی وارد بازارهای روسیه شوند. یکی از تولید کنندگان حتی اولین قرارداد برای عرضه کالا را به پایان رسانده است. ارزش این قرارداد ۱۵ میلیون دلار تخمین زده میشود.
مشتریان روسی از لباسهای ایرانی چه انتظاری دارند؟ به احتمال زیاد، چیزهایی که در مجموعه مارکهای شرقی وجود دارد، مینیمالیستی و متوسط خواهد بود. ایران عمدتا در تولید محصولات چرمی تخصص دارد و کیف و کفشها و لباسهای چرمی ایران در جهان زبانزد است. قدرت تولید ایران، کفش است. این کشور همچنین لباس تولید میکند، اما نمیتوان گفت که موقعیت برخی از رهبران بزرگ جهان در صنایع پوشاک را دارد.
در این میان، ۵۰ درصد از تقاضای داخلی روسیه، توسط تولید کنندگان خودشان ارائه میشود، بنابراین، آنها در همه بخشها تجربه دارند. لباسهای ایرانی، لباسهایی هستند که مطابق با قوانین جهان اسلام هستند.
فعلا، برندهای ایرانی قصد دارند خریداران را با قیمت پایین جذب کنند. تولید کنندگان ایرانی وعده میدهند که لباس آنها ارزانتر از محصولات ساخت ترکیه خواهد بود. همان طور که کارشناسان خاطرنشان میکنند، شرکتهای داخلی و شرکتهای خارجی به رقبای اصلی این برندهای ایرانی تبدیل میشوند. در حال حاضر، برخی از تامین کنندگان لباس وضعیت بازار روسیه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیدهاند. به عنوان مثال، میزات محصولات تولید کنندگان ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شدهاند. در سال ۲۰۲۳ میلادی، کارشناسان انتظار افزایش شدید محصولات ترکیه و چین را دارند و انتظار میرود بخش عمدهای از محصولات آنها راهی بازارهای روسیه شوند.