به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدیدهای نظارتی و عملیاتی این کمیسیون از پروژهها و طرحهای شهری، از روند انجام پروژه و نظارت بر عملکرد پیمانکاران این گود بازدید کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه این بازدید با اشاره به طراحیهای گذشته این گود پُرخطر و لزوم ایمنسازی آن، گفت: پیشبینی ما برای ساخت پروژههای بزرگتر انجام شده بود، اما بنا بر نوع سازه، تصمیم گرفته شد تا ساختمانهایی با ارتفاع کمتر ساخته شوند و در قالب کاربریهای فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.
وی در خصوص سیستمهای پایش و ارتقای سطح ایمنی این ساختمانها، افزود: بعد از تحقیق و بررسی سه طرح جامع یعنی خاکریزی، استفاده از سازههای نگهبان و سازههای مقاومی که ایمنی بیشتر و هزینه کمتری دارند را انتخاب کردیم تا در این شرایط، بتوانیم قسمتهای زیرین این پروژه را با کاربری پارکینگ خودرو، برای مراجعهکنندگان قابل استفاده کنیم.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه تمام این سازهها باید ماندگاری و مقاومت بالایی داشته باشند و برای اجرای آنها، سرمایهگذاران مناسب مورد استفاده قرار گیرند، گفت: با توجه به همجواری دیوارههای این پروژه و ساختمان سالن همایشهای برج میلاد، ایمنسازی گود و ساخت پروژه مذکور، به هیچ عنوان نباید به ساختمان اصلی برج صدمهای وارد کند و باید از جدارههای ایمنتری استفاده کنیم تا با وجود آب و فاضلاب اصلی با چالش جدیدی روبهرو نشویم.
وی با بیان اینکه روند اجرای این پروژه، اساسی و اصولی در دست اجراست و شورای شهر نیز این قول را میدهد تا تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به روند پروژه با رعایت جوانب ایمنی و کیفیت و رفع موانعی که بر سر راه آن قرار دارد، انجام دهد، افزود: ایمنسازی این سازهها نیاز به حسگرهایی برای پایش وضعیت برج داریم که سعی میکنیم تا بودجه مورد نیاز آن را با توجه به مستندات لازم تأمین کنیم.
نماینده مردم تهران در شورای شهر با استناد به گزارشات ارائه شده توسط معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مسئولان پروژه و مدیران برج میلاد، خاطرنشان کرد: علاوه بر بازدید از وضعیت پروژه، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ساختمان اصلی برج میلاد نیز قرار گرفتیم و تصمیم گرفته شد تا هر چه سریعتر، در جلسهای با مدیر برج میلاد، ضمن احصاء و شناسایی دقیقتر مسائل و مشکلات موجود، چگونگی رفع آنها و نگهداشت این سازه شاخص پایتخت برگزار کنیم.