به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و پنجمین گردهمایی تخصصی معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به آیه ۳۲ سوره توبه، گفت: معنا و مفهوم این آیه شریفه در این جمله پرمعنا مصداق و معنا پیدا میکند که هر کسی که ولایت خداوند را پذیرفت و همه کارهایش رنگ خدایی داشته باشد، به موفقیت دست مییابد.
وی ادامه داد: کسی که ولایت خدا را پذیرفت و نیت و عملش برای خدا باشد، نهتنها خسته و مأیوس نمیشود و نمیهراسد، بلکه پیروز و موفق است.
وی با اشاره به توطئههای دشمن برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی، گفت: امروز روش و راهبردهای دشمن در توطئهافکنی تغییر کرده و با راهبردها و سیاستهای جدید به دنبال آرایش علیه کشور است که در این میان از جنگ نرم برای تحقق اهداف خود بهره میبرد؛ هرچند که در تمام ادوار و مقاطع ناکام مانده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تفکیک مقوله قدرت در دو مؤلفه «سخت» و «نرم» عنوان کرد: معنای قدرت سخت در هر فرآیند و فعالیتی «اجبار» است؛ اما در استفاده از قدرت نرم مبنا اجبار نیست؛ بلکه «اقناع» است.
سردار شکارچی با طرح این سوال که تراکم قدرت نرم فرماندهی انتظامی کشور کجاست، خطاب به معاونان فرهنگی اجتماعی پلیسهای تخصصی و فرماندهی انتظامی استانها عنوان کرد: فرماندهی قدرت نرم فراجا با معاونت فرهنگی اجتماعی است، در واقع این معاونت نقش و مسئولیت اقناعی دارد.
وی افزود: توانایی استفاده از ابزارهای فرهنگی و شگردهای اجتماعی، سیاسی و رسانهای در مفهوم قدرت نرم معنا مییابد؛ در واقع هر کس که بتواند از همه ابزارهای فرهنگی و شگردهای اجتماعی و رسانهای بهموقع و با ظرفیت کامل بهره بگیرد در حوزه جنگ نرم، قدرتمند است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: پیروزی در جنگ نرم در گرو داشتن قدرت نرم و توانایی در بهرهگیری از این قدرت است.
سردار شکارچی با تشریح رویکردهای دشمن در جنگ شناختی و نرم عنوان کرد: جنگ نرم و جنگ شناختی ابزارهایی، چون رسانه، کتب، فضای مجازی، فیلم، پویانمایی، بازیهای رایانهای، نمادها و... را دارد که باید بدانیم از این ابزارها کِی و چگونه بهره بگیریم.
وی تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را یکی از وظایف اصلی فعالان حوزههای فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: جنگ نرم و جنگ شناختی مستلزم داشتن قدرت نرم، و بهکارگیری قدرت نرم مستلزم توانایی است؛ همه اینها نیز مستلزم شناخت کافی از راهبردها و سناریوهای دشمن و در یک کلمه «دشمنشناسی» است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مسئولیتها و وظایف راهبردی معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: امروز بهترینها در سازمان انتظامی کشور هستند که بیانگر آینده روشن این سازمان است و امید که همه شما عزیزان در مأموریتهای پیش رو موفق باشید.