تحلیلی واقع گرایانه از وضعیت حجاب در ایران
یادداشت/
در اهمیت جایگاه حجاب در گسترش حیا و عفت عمومی و به دنبال آن گسترش آرامش روانی و فراهم کردن بستری برای رشد اعضای جامعه، شکی نیست.
تعداد نظرات: ۴
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اگر تمام زنها برهنه در انظار عمومی ظاهر شوند، در مقابل فاجعه 88 و امثال ان، مشکل قابل توجه محسوب نمیشود همانطور که برهنگی زمان شاه، مانع حرکت اعتقادی مردم نشد اما در اینده هر تحولی در ایران رخ دهد، اگر ضد اسلامی نباشد، قطعا اسلامی نخواهد بود.
محی الدین
Germany
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
احسنت عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
درحالی بی حجابی را برخلاف قانون اساسی و شرع، جرم و مجازات تعیین میکنند که حد مشخص شرعی سارق و دیگر عوامل ناامنی جامعه تعطیل است. با هر توجیهی که حد سارق اجرا نمیشود، بی حجابی هم قابل توجیه است. بی حجابی برای بخش کوچکی از جامعه ناخوشایند و غیرقابل قبول است اما سارقان و اوباش برای تمام جامعه خطرناکند. در حکومتی که مجموعه ای از غارتگران و دزدان بیت المال را در خود دارد، انتظار اجرای حد شرعی سارق بی معناست. خطر تفکر طالبان ساخته ایرانی در اینست که اسلام را در چادر و ریش خلاصه کرده و اهمیتی به منکرات بیشمار خود و جامعه نمیدهد. از اهمیت عفت عمومی میگوید اما بیشرمانه به نوامیس مردم معترض تجاوز میکند. باوجود حکومت دینی ایران، کافر شدن گناه نیست و اگر گناهی باشد بگردن حکومت دین ابزار است که از بدعت و تحریف دین هم واهمه ندارد. بنری در خیابان نصب بود که ایه استکبار ستیزی قران را با ذکر شماره و سوره نوشته بود اما چنین مطلبی در قران وجود نداشت. تنگ نظریها و تندرویها و فشار خرد کننده و سلب ازادیها و تجاوزات و سرکوبها و کشتار بر مردم سبب انزجار از مقدسات شده و ذهنیت مردم هرگز به باورهای گذشته برنمیگردد. اکنون متوجه میشویم تمدن غرب بهترین شکل تمدنهای بشری است که عامل پیشرفت و امنیت بوده هرچند ایران با نفوذ خود انها را هم دچار بحران کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
حکومت ضدمردمی ایران که کشور را به اسارتگاه عقاید منحرف طالبانی تبدیل کرده، درحالی بر طبل حق انتخاب حجاب بعنوان منکر میکوبد که منکرات و مفاسد بیشمار ارکان انرا دربر گرفته و بیرحمانه به نوامیس بازداشتیان تجاوز میکند و اجازه شکل گیری هیچ حزب یا گروه سیاسی منتقد و روشنگر نمیدهد تا مانع جنایات و خیانتها
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار