به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع آوری ۳۰ پل عابر پیاده در تهران به عنوان محل امن تردد مردم، اظهار کرد: علت این اقدام را هزینه نگهداری پلها و اقدام مطابق با آیین نامه عنوان کردهاند؛ در حالیکه جمع آوری پلهای عابر پیاده انتحار و به نوعی رواج بی نظمی است.
وی با بیان اینکه جمع آوری پلها تصادفات جرحی و فوتی را به شدت افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: از بین بردن صدها میلیارد تومان سرمایه شهر به نوعی دور ریختن سرمایه است و این پلها تبدیل به نخاله و ضایعات شدهاند.
تشکری هاشمی تأکید کرد: سازمان حملونقل و ترافیک به عنوان سازمان تخصصی هیچ مداخلهای در این موضوع ندارد و امروز شاهد جمع آوری پلهایی هستیم که بهترین پلهای تهران بودند و حتی پل بهجت آباد به عنوان پل موزه که روزانه صدها نفر در آن تردد میکردند، جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه پلهایی که با سرمایه گذاری خصوصی ایجاد شده بود جمع آوری شدند، تصریح کرد: ما با این اقدام به سمت فرهنگ بی نظمی رفتهایم؛ لذا درخواست میشود به ایمن سازی در شهر توجه شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه تلفات در شهر تهران با راه اندازی این تجهیزات در سالهای اخیر ۶۰ درصد کاهش یافت، گفت: با جمع آوری پلها تلفات افزایش خواهد یافت که مسئولیت مستقیم آن با مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه گویا به دنبال اجرای طرح کاهش جمعیت هستند، اظهار کرد: در طرحی دیگر نردههای جداکننده خطوط بی آرتی مطرح شده که اقدام نادرستی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پلههای برقی پلهای عابر پیاده به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آزاد آسیب میبیند، تأکید کرد: نمیدانیم این پلها که جمع آوری کردند، پلههای برقی داشتند یا خیر؟ پلهای عابر پیاده یا باید پلههای معمولی داشته باشند که برای مردم سخت است و یا مسقف باشند که پلهها آسیب نبینند. از سویی دیگر فرهنگسازی استفاده از پل عابر پیاده به خوبی صورت نگرفته است.