به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میعاد صالحی در نشست با تعدادی از لکوموتیوداران با بیان اینکه بر وعدهای که داده بودیم وفادار هستیم، چون برای محقق شدن مطالبات مالکان لکوموتیو اقدامات موثری صورت پذیرفته است از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لکوموتیورانان انتقاد و اظهار کرد: معتقدم بهعنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هماکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آنها پرداخت شود.
وی با این وعده که تا پایان سال پول لکوموتیورانان طبق توافق قبلی پرداخت خواهد شد، گفت: تامین منافع ملی کشور با بینظمی امکان پذیر نیست، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود.
به گزارش تسنیم، مدیرعامل راهآهن مردادماه امسال با بیان اینکه شرکت رجا حدود ۱۳ سال قبل خصوصیسازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است، گفته بود: واگذاری به نااهل شرکتها را به فنا میدهد و موافق خصوصیسازی درست هستیم.
وی با یادآوری اینکه از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقهای به برداشتن شرکت حملونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، تصریح کرد: بنده در دولت کنونی بارها با وزر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام کردهام اگر رجا را میخواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمیخواهید به آنکه آنرا میخواهد واگذارش کنید.
وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد قطارهای مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حملونقل ریلی رجا برای آنها اولویت صدم هم نیست، اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است. شرکت ریلی رجا ۷ سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان به راه آهن بدهکار است. علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمیدهد.
ضیایی مهر، معاون ناوگان راهآهن نیز با اشاره به نشست مهرماه مدیرعامل راهآهن با مالکان لکوموتیو گفت:در آن نشست، تصمیمات ارزشمندی اتخاذ شد که عمده درخواستها موضوعات مالی و قراردادی بودند.
وی افزود:عمده عقب ماندگیها مربوط به بخش تعمیرات است و از دیگر دلایل عقب ماندگیها، موضوعات مالی بوده است، بنابراین زمان میخواهد تا وضعیت به نقطه مطلوب برسد. در بخش آماده به کاری، قابلیت اطمینان و تعمیرات و تجهیزات ATC، با تامین مالی بهبود خواهند یافت.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن ماده ۱۲ در رفع مشکلات فعالان صنعت ریلی تاکید کرد: از موضوعات دیگر، مربوط به بحث قراردادهای راهآهن با مالکان لکوموتیو است که طی آن قرار بر ادامه قرارداد به مدت یکسال دیگر است.