آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۲۵۴۰۴

ضعف افراطی در شبکه حمل و نقل شهری دلیل تمایل استفاده از تاکسی‌های اینترنی/ نظام نرخ گذاری باید بر پایه قانون باشد

مدیرعامل شرکت اسنپ گفت: باتوجه به درآمد متوسط ساعتی رانندگان، قیمت نوسان زیادی ندارد و افزایش قیمت‌ها به مرور زمان رخ میدهد مطابق با دستورالعملی که صادر شده است قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی بصورت شناور انجام می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،  جلسه کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی رئیس کمیته هوشمند سازی و ایمنی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع ارائه گزارش عملکرد شرکت اسنپ و تپسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت اسنپ به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: قیمت‌گذاری در بستر یک الگوریتم انجام می‌شود و ویژگی‌های مختلف منجر به محاسبه هزینه‌های سفر می‌شود و باید تاکید کنم که قیمت‌گذاری مطابق با تابع ساعت اوج و ساعت غیرتقاضا است.

وی ادامه داد: باتوجه به درآمد متوسط ساعتی رانندگان، قیمت نوسان زیادی ندارد و افزایش قیمت‌ها به مرور زمان رخ میدهد مطابق با دستورالعملی که صادر شده است قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی بصورت شناور انجام می‌شود و این موضوع گا‌ها منجر به موکول سفر‌های غیر ضروری به ساعات غیر پیک که هزینه‌ها کمتر است می‌شود.

مدیرعامل شرکت اسنپ اظهار کرد: تصور بر این است که قیمت‌گذاری‌ها براساس تصمیم شرکت‌های حمل و نقل هوشمند است، اما سهم بازار این شرکت‌ها ۵ درصد است و این یعنی ما نقشی در قیمت‌گذاری نداریم و سیستم براساس فاکتور‌های موجود و فرمول‌ها قیمت را اعلام می‌کند.

در ادامه نماینده شرکت تپسی وضعیت نرخ گذاری این شرکت حمل و نقل هوشمند را تشریح کرد و گفت: دلیل اصلی استقبال مسافران از تپسی مقرون به صرفه بودن آن است و مدل درآمدی شرکت هم بر پایه سفر‌های زیاد و مقرون به صرفه درمقابل سفر‌های کم و گران است.

وی ادامه داد: هزینه سفر‌ها نیز براساس پارامتر‌های مسافت، زمان، میزان درخواست سفر و... مشخص می‌شود.

در ادامه محمدرضا مهماندار رئیس پلیس اسبق راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی موفق شده‌اند تا ابزار‌ها و راهکار‌های جدیدی را در اختیار مردم قرار دهند اظهار کرد: در بحث قیمت‌گذاری شرایط دولتی، نیمه دولتی و شهرداری‌ها دخیل هستند و باتوجه به اینکه قیمت از ابتدا مورد توافق قرار می‌گیرد این اختیار برعهده استفاده کننده است که از خدمت استفاده کند یا خیر، این قیمت گذاری و توافقی که بین دو طرف حاصل می‌شود شیوه صحیحی است.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: دلنگرانی‌های ما بخشی مصداقی، بخشی ساختاری و بخشی سیستمی هستند و همگی دارای اهمیت اند.

وی با بیان اینکه باید بر روی نکاتی که دارای ابهام هستند وقت بیشتری گذاشته شود اظهار کرد: مطابق با قانون مسئولیت حمل بار و سفر در شهر‌ها برعهده شهرداری است و به هیچ عنوان نمی‌توان این قانون را دور زد و تا مادامی که قانون تغییر نکرده نمی‌توان از آن سرپوشی کرد.

تشکری هاشمی افزود: سال‌ها است به دلیل جدی نگرفتن استارت آپ‌ها و عقب ماندگی شهرداری‌ها که درک دقیقی از پیامد‌های این چنین فعالیت‌ها نداشتند مشکلات جدی ایجاد شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی بر روی حمل و نقل شهری اثر می‌گذارند گفت: روزانه ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر را انجام می‌دهند و برهمین اساس حاکمیت باید نقش‌آفرینی خوبی برای ایجاد تعادل داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل ضعف افراطی در شبکه‌های حمل و نقل شهری، حمل و نقل به سمت تاکسی‌های هوشمند سوق پیدا کرده است و به دلیل فقدان نظارت، قانون، سیاست کلی، نبود ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر مشکلات اجازه داده‌ایم تا حدود ۳۰۰ هزار تاکسی رسمی، مسافر بر شخصی و مسافربر آنلاین در تهران کار کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نظام نرخ‌گذاری بر اساس الگوریتم‌ها است اظهار کرد: وقتی ناوگان نباشد مشتری باید به هر قیمتی سفر خود را انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان اینکه ما باید ساختار‌مند شویم، اما این ساختار به معنای گرفتن رقابت از شرکت‌ها و یا دخالت در تقدی گری نیست گفت: به دنبال این هستیم تا وضعیت ناوگان، نظام نرخ گذاری و رعایت استاندارد‌های کسب و کار را سامان دهیم و از کسب و کار‌های بر خط و مبتنی بر فناوری‌های نو و هوشمند سازی حمایت کنیم.

برچسب ها:
ترافیک اسنپ
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار