به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، شرکت مک دونالد آمریکا در پی تحریم شدن از سوی مردم بسیاری از کشورها به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی، با رکود تجاری قابل توجهی در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان مواجه است.
این در حالی است که بر اساس آمار رسمی، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۲۲۰۰۰ فلسطینی که اکثر آنها را غیرنظامی تشکیل میدهند، در طول بمباران غزه توسط رژیم کودککش اسرائیل جان خود را از دست دادهاند.
کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مکدونالدز اخیراً اذعان کرده است که این شرکت در پی تحریم گسترده از سوی مشتریان خود، شاهد "تأثیر تجاری معناداری" بوده است که نگرانی سهامداران در مورد فعالیتهای منطقهای و جهانی این غول فستفود زنجیرهای را افزایش میدهد.
وی در مطلبی در صفحه شخصی خود در سایت لینکدین نوشت: به دلیل جنگ و اطلاعات نادرست مرتبط با آن که برای برندهایی مانند مک دونالد تبعاتی را به همراه داشته است، چندین بازار در خاورمیانه و دیگر مناطق تأثیر تجاری معنی داری را تجربه میکنند.
تحریم مک دونالد پس از آن صورت گرفت که تصاویر و ویدیوهایی در شبکههای اجتماعی منتشر شد که نشان میداد شعبات مکدونالد به ارتش اسرائیل غذای رایگان میدهند.
خشمی عمومی از این موضوع منجر به تحریمهای خود جوش شد و مصرفکنندگان در خاورمیانه و سایر کشورهای مسلمان مانند عربستان، مالزی و پاکستان خواستار تحریم این فست فود زنجیرهای شدند.
کمپچینسکی با اشاره به تاثیر آن بر بازارهای مختلف در خاورمیانه و فراتر از آن، به وخامت این وضعیت اذعان کرد.
بسیاری از گروههای حقوق بشری در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای مسلمان، از آن زمان کمپینهای تحریمی را علیه مشاغلی که گفته میشود با اسرائیل ارتباط دارند آغاز کرده و خواستار پایان دادن به خصومتها شدهاند.
به غیر از مکدونالد، شرکتهای هدف این تحریمها شامل کوکاکولا، استارباکس، کیافسی، نستله و آیبیام هستند.