به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با اشاره به اینکه در راستای خطاناپذیری عملیات، حرکت بسمت حوادث و سوانح صفر، حوزههای مختلفی در این شرکت تلاش میکنند، افزود: حوزه مهندسی عملیات با تدوین سناریوهای زمانبندی حرکت قطارها، تجزیهوتحلیل و بهبود سناریوهای عملیاتی و تهیه و ارائه گزارش جامع عملیاتی، نقش قابل توجهی را در این زمینه ایفا میکند. وی گفت: در انجام آموزشها و مهارتهای عملیاتی بر هماهنگی بین واحدهای مختلف، برقراری ارتباط مؤثر با مسافران و ایجاد آرامش جهت انجام امدادرسانی ایمن تأکید میشود. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه حوزه مهندسی ایمنی وظیفه طراحی و تدوین ابلاغیهها و الزامات ایمنی، طراحی و مهندسی تکنولوژی و تجهیزات ایمنی و محاسبه شاخصها و ضرایب ایمنی را بر عهده دارد تصریح کرد: حوزه بازرسی و نظارت ایمنی خطوط هفتگانه نیز پایش مستمر وضعیت ایمنی و عملیات در خطوط و پیگیری رفع نواقص و تهدیدهای ایمنی را با کمک مدیران ارشد خطوط انجام میدهند. درستی گفت: پایش دائم رفتار کارکنان عملیاتی و بررسی عملکرد افراد جهت ارتقا سطح کیفی و مهارت کارکنان و انطباق عملکردها با دستورالعملهای سازمانی بصورت مستمر نیز انجام میپذیرد. وی با تأکید بر اینکه برنامهریزی برای مواجهه با حوادث و بحران با توانمندسازی کارکنان عملیاتی و ستادی در اولویت کاری ما قرار دارد گفت: همه تلاش ما بر این است تا در هنگام بروز حوادث و بحران خطای ما به صفر برسد و در عملیات کنترل سوانح و بحران از جمله جمعآوری و امدادرسانی سوانح ریلی، شاهد هیچگونه خطایی نباشیم.