به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فاطمه دانشور جلیل با اشاره تخصصی بودن شبکه کتاب، بیان کرد: شبکه کتاب یک رسانۀ تخصصی است و افرادی که در حوزۀ نويسندگي و کتاب فعالیت دارند، آن را به خوبی میشناسند ولی عموم مردم با آن آشنا نیستند و میتواند با تبلیغات گسترده تولیدات خوب خود را به عموم بشناساند و از بستر رسانۀ ملی پخش شود.وی افزود: تبلیغات در جوامع امروزی در اولویت عموم قرار دارد و شبکه کتاب میتواند با معرفی کتابهای خوب و خواندنی در بین عموم محبوبیت ویژهای بیابد. این شبکه در سال 1402 در نمایشگاه کتاب حضور بسیار فعالی داشت و اهالی قلم از وجود آن مطلع شدند و توانست اطلاع رسانی خوبی در خصوص برنامههای خود انجام دهد.این نویسنده تصریح کرد: شبکه کتاب میتواند با ارسال یک برنامۀ روتین برای عموم، برنامههای خود را به مخاطبان و از طریق همکاری با رسانۀ ملی خود را به جامعه معرفی کند.او با اشاره به گستردگی فضای مجازی، گفت: متأسفانه از زمانی که درگیر ویروس کرونا شدیم و همه چیز به صورت مجازی در دسترس قرار گرفت از مطالعه به صورت کلی فاصله گرفته شد و فضای مجازی باعث شده که مطالعۀ فیزیکی کتاب کمتر شود و با استفاده از این بستر میتوان مطالعۀ الکترونیکی کتابها را برای افراد در فضای مجازی گسترش داد.دانشور جلیل با توجه به تبلیغ کتابهای خوب از بستر شبکه کتاب، اظهار کرد: ترغیب عموم به مطالعه و تبلیغ کتاب از طریق شبکه کتاب مؤثرترین روش ممکن است و بهترین دوست هر انسانی افراد اهل مطالعه هستند و شبکه کتاب با معرفی کتابهای خوب یکی از بهترین دوستان افراد کتابخوان است.