آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۴۱۵۰۴
در نشست خبری مطرح شد

انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سرانه‌های آموزشی +فیلم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با انتقاد از سرانه دانشجویان این دانشگاه گفت: هزینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سه برابر آموزش‌های نظری است، اما سرانه دانشجویان کمتر از سایر دانشگاه‌ها است.

انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سرانه‌های آموزشی +فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری، عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

خسرویان گفت: دانشگاه فنی و خرفه‌ای بزرگترین دانشکاه دولتی کشور است که زیرنظرنظام آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش مهارتی در توسعه کشورافزود: آموزش مهارتی سهم مهمی در توسعه کشور دارد و برای تربیت نیروی ماهر استاندارد در صنایع، همه دولت‌ها برنامه ریزی منسجمی دارند. در دانشکاه فنی و حرفه‌ای برآن شدیم تا ساماندهی خوبی انجام دهیم که در نتیجه به طراحی کنفرانس ملی مهارت رسیدیم که در روز‌های دو شنبه و سه شنبه ۳ و ۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به سه بخش کنفرانس ملی مهارت تصریح کرد: یک بخش مقالاتی که از طریق پژوهشگران و دانشگاهیان ارسال شده است. بخش دیگر مربوط به نشست‌های سیاسی با حضور بخش دولتی و خصوصی و اعضای آموزش و عالی است که چالش‌های مربوط به آموزش فنی مطرح می‌شود؛ و بخش سوم کارگاه آموزشی که در ارتباط با توانمندسازی‌های افراد تدارک دیده شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای  آماری از مقالات ارسال شده ارائه داد و گفت: طبق آمار ۲۸۳ مقاله دریافتی بوده، ۵۱ درصد مقالات پذیرفته شده و ۱۴۵ مقاله نهایی شده که ۲۵ درصد به صورت شفاهی ارائه خواهند شد بقیه به شکل پوستر ارائه خواهد شد.

وی افزود: ۵ محور برای هسته اصلی کنفرانس تدوین شده که سعی شده در این کنفرانس به آن پرداخته شود. هدف کنفرانس شکل‌گیری به اکوسیستم تصمیم‌گیران حوزه آینده پژوهی و مهارت آموزی و مشاغل آینده در همه حوزه‌ها مقالات طراحی شده است.

وی تصریح کرد: ۶۸ درصد مقالات با مشارکت آموزش عالی دانشگاه‌هایی همچون تربیت مدرس و تهران و مابقی را مشاغل به خود اختصاص داده اند. همچین ۶۰ درصد مقالات بخش دولتی و ۴۰ درصد بخش خصوصی هستند.

 

کد ویدیو



خسرویان با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی مهارت در کشور ادامه داد: این کنفرانس برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود. پس از برگزاری دو دوره در بخش ملی وارد حوزه بین المللی نیز می‌شویم. هدف اصلی کنفرانس، ایحاد تشریک مساعی و هماهنگی بین همه ذی‌نفعان حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور است. دانشگاه علمی و کاربردی و سازمان فنی و حرفه‌ای و بسیاری از بنگاه‌ها به نوعی ذی‌نفعان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به دستاور‌های این کنفرانس افزود: نتیجه این کنفرانس منجر به هم‌افرایی و انسجام برای تدوین مدل‌های آموزشی در کشور می‌شود و در ذهن تصمیم گیران عالی کشور یک تصویر شفاف تری از چالش‌ها و فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد خواهد کرد.

خسرویان با اشاره به بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در تمام دنیا سهم آموزش مهارتی سه برابر آموزش نظری است، زیرا نیاز به کارگاه‌های به روز و تکنسین دارد. سهم مواد اولیه برای ۲۰۰هزار دانشجو ۴۰۰ میلیون تومان است، چون آموزش گرانی است. اما برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای سرانه‌ای در آموزش عمومی دیده شده و سرانه این دانشجویان یک سوم دانشجویان دانشگاه دولتی است.

وی با اشاره به اصلاحیه‌های انجام شده در این خصوص گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بودجه یک و دو هم همت بوده است که یک همت آن برای دستمزد هزینه شده است. هزینه بالای بازگشایی دانشکاه و خوابگاه پس از کرونا با کمک دولت برای سال اول پسا کرونا نزدیک به دو همت رسید و تا پایان ۱۴۰۲ به سه همت افزایش پیدا کرد.

 

کد ویدیو

 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در این رویداد‌های علمی بتوانیم اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای را در ریل گذاری کشور جا بینداریم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار