با برگزاری نخستین جلسه کارگروه مشترک بهسازی بزرگراه 30 کیلومتری شهید همت با حضور معاون شهردار تهران، عملیات طراحی و اجرایی ساماندهی یکی از اصلی ترین شریان های پایتخت با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز شد.
به گزارش گروه اجتماعي «خبرگزاري دانشجو»، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای این جلسه با تاکید بر این که به دستور شهردار محترم تهران و در قالب طرح استقبال از بهار 90، مسئولیت بهسازی بزرگراه شهید همت به معاونت ترافیک شهرداری تهران سپرده شده، گفت: به این منظور علاوه بر به کارگیری کلیه امکانات و تجهیزات این معاونت از همکاری سایر معاونت¬ها و مناطق نیز برخوردار خواهیم شد.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این معاونت به نمایندگی از شهردار محترم تهران علاوه بر پیگیری اجرای صحیح ماموریت های محوله، هماهنگی های مورد نظر را انجام خواهد داد تا عملیات بهسازی بزرگراه شهید همت به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی انجام مستندسازی های مورد نیاز به منظور شناخت دقیق موقعیت پروژه و برآورد اولیه از حجم و نوع کاری که می بایست در آن صورت پذیرد را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: منظور از طرح ضربتی، کار کم کیفیت نیست و تمام بضاعتمان را در جهت پیشرفت پروژه به کار می گیریم تا کیفیت هیچ کاری تحت تاثیر کاهش زمان اجرای آن قرار نگیرد.
معاون شهردار تهران رعایت صرفه و صلاح مدیریت شهری و شهروندان با توجه به محدویت منابع مالی شهرداری تهران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به این منظور با استفاده از پیمانکاران توانمند و اجرای عملیات بر اساس چک لیست های دقیق و شرح خدمات مندرج در آنها می بایست به دقت و به موقع انجام شود و مواظبت لازم به عمل آید.
وی با تاکید بر این که کیفیت کارها یک اصل است و تحت هیچ عنوان نباید از این اصل بگذریم، اضافه کرد: به این منظور ضمن برقراری تعادل منطقی بین حجم و نوع کارها از بهترین تجهیزات و مرغوب ترین مواد اولیه استفاده می کنیم و به عنوان نمونه دیگر از رنگ سرد در خط کشی بزرگراه ها استفاده نخواهیم کرد.
تشکری هاشمی بزرگراه شهید همت را حامل دو مفهوم پر معنا دانست و گفت: اولین مفهوم نام شهیدی پر افتخار است که بر تارک این بزرگراه نشسته و به عنوان نامی ماندگار در تاریخ ایران می بایست فعالیت ماندگاری صورت گیرد و بزرگراه شهید همت باید در شأن نام این شهید بزرگوار باشد و دومین مفهوم بار معنایی آن است که تمام خدمت گزاران را به همت مضاعف فرا می خواند.
وی از بزرگراه شهید همت به عنوان کریدور اصلی شرقی - غربی تهران نام برد و افزود: این بزرگراه به عنوان یکی از طولانی ترین و در عین حال پر رفت و آمدترین شریان های شهر، از حجم عبوری و میزان جابه جایی بسیار بالایی برخوردار است و از این رو به همین نسبت نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که مسیر رفت و برگشت بزرگراه شهید همت به طول 58 هزار و 680 متر بهسازی می شود، اظهار کرد: به این منظور 25 درصد سطح آسفالت این مسیر که معادل 190 هزار و 710 متر مربع برآورد می گردد، نیازمند مرمت و روکش آسفالت است که با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران انجام مورد بهسازی قرار می گیرد.
وی ضرورت احداث یا ترمیم فضای سبز حاشیه بزرگراه و رفیوژ میانی آن از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر این اقداماتی از جمله بازسازی و ترمیم بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی نیز از سوی سازمان زیباسازی می بایست انجام شود که مجموع این اقدامات با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به مورد اجرا در می آید.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که بزرگراه شهید همت در مسیر 5 منطقه تهران قرار دارد، خطاب به شهرداران مناطق 2، 3، 4، 5، و 22 که در این جلسه حضور داشتند، گفت: از شهرداری های مناطقی که در مسیر این بزرگراه قرار دارند، انتظار داریم با همت و همراهی آن ها شاهد ارتقاء و بهبود کیفی و تحول اثرگذار و مشهود در این محور شریانی پایتخت باشیم.
علاوه بر شهرداران مناطق مذکور ، بهنام خوشنودی، محمد احمدی بافنده و علی امام، قائم مقام های سه معاونت حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه حضور داشتند./انتهاي پيام/