به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، هادی شهدوست شیرازی در حاشیه نهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگ مقیاس، از پایانه برونشهری سعدی بازدید کرد.
وی خاطرنشان کرد: در مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز که در شهریورماه سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد، تکلیف پایانههای درون و برون شهری مشخص شده و یکی از نقاطی که در محور شمال شرقی شیراز به عنوان پایانه برونشهری پیشبینی شده، پایانه سعدی است.
معاون شهردار شیراز با تاکید بر این موضوع که بار سنگین ترافیک فعلی ترمینال کاراندیش با احداث پایانه سعدی قطعا کاهش پیدا خواهد کرد و مسیرهای محور شمال فارس از این مأخذ تغذیه خواهد شد، گفت: پایانه برون شهری علی بن حمزه نیز به این محدوده منتقل خواهد شد و در کاهش ترافیک تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
شهدوست شیرازی اضافه کرد: پایانه مرحوم ذهتابزاده در میدان شیرودی نیز هم جزو پایانههایی است که طرح مصوب دارد و در صورت همکاری و تعامل راهداری، پایانه مدرس به این پایانه منتقل خواهد شد و حجم ترافیک ابتدای بلوار مدرس را مدیریت خواهد کرد.
وی اعلام کرد: پیشبینی لازم برای پایانه سوم با توجه به استقرار آزادراه شیراز-اصفهان هم در شمال غربی انجام شده و تا پایان امسال کلنگزنی میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خاتمه عنوان کرد: با ساخت این سه پایانه، حجم ورودی به پایانه کاراندیش کاهش پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در حاشیه بازدید از پروژه احداث پایانه برون شهری سعدی، گفت: محوطهسازی ترمینال مسافربری سعدی در سه لایه راهسازی به وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع توسط این سازمان در حال اجرا است که دو لایه آن انجام شده و پس از آن بتنریزی انجام خواهد شد.
محمدرضا هاجری، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری نیز در حاشیه بازدید از این پایانه، عنوان کرد: کلید ساخت این پایانه در شورای چهارم شیراز زده شد،۱۰۰ درصد تملک زمین هم توسط شهرداری انجام و بخشی از کار در شورای چهارم انجام شد، اما پس از آن متوقف شد و با ورود شورای ششم امسال این پایانه تکمیل خواهد شد.
هاجری ادامه داد: امروز در فرمانداری شهرستان شیراز نیز جلسهای تشکیل شد که در راستای تکمیل سیل بند، تعدادی از باغها و دامداریها عقب کنند تا امسال این پروژه به سرانجام برسد.
شهردار شیراز نیز در نهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگ مقیاس، از پایانه برون شهری سعدی و دو سیلبند این منطقه بازدید کرد.
محمدحسن اسدی در حاشیه بازدید از دو سیل بند سعدی ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) با اشاره به اجرای این دو پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، تصریح کرد: در تاریخ شهرداری شیراز، اجرای حجم زیادی از پروژهها توسط این سازمان بی سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای دوربرگردان اردیبهشت، تقاطع جام جم، دو تقاطع در بلوار رحمت، دو تقاطع در بزرگراه شهید استوار، جهش آسفالت، پل مهدیآباد و... از جمله پروژههایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در دست اجرا قرار دارد.
شهردار شیراز تاکید کرد: بخش زیادی از اجرای این سیلبند وظیفه شهرداری نیست، اما برای حفظ جان مردم و خاطره بد از سیل فروردین سال ۹۸ اجرایی شده که اگر اجرا نمیشد در سیل امسال و با تداوم بارندگی، قطعا برخی منازل با مشکل جدی مواجه میشد.
اسدی ادامه داد: هماینک نزدیک به ۲۵۰۰ پروژه به صورت همزمان توسط مناطق یازدهگانه، سازمانها و معاونتهای شهرداری در کلانشهر شیراز در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای صرفهجویی، مدیریت زمان و امیدآفرینی در مردم شیفت شب راهاندازی شده است به گونهای که شیفت شب عمده پروژههای بزرگ مقیاس فعال است.
اسدی اضافه کرد: پروژههای محرومیتزدایی، محل محوری، زمینهای چمن مصنوعی، فرهنگسراها، پروژههای فرهنگی و... نیز در شیراز فعال است و حتی یک پروژه نیمه تعطیل در این کلانشهر نداریم.
مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس نیز در حاشیه این بازدید از فعالیتهای امیدآفرین، جهادی و مجدانه شهرداری شیراز تقدیر کرد.
جواد قناعتی با تصریح بر این موضوع که همه مجموعههای دستگاههای خدماترسان ملزم هستند طبق شرح وظیفه سازمانی، برنامههای خود را دنبال کنند، گفت: یکی از مواردی که دیوان محاسبات بر آن تمرکز کرده است، موضوع پیگیری ترک فعل مدیران است که تعدادی پرونده هم در این باره تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: اصرار داریم که ریالی از بودجه استان نباید به خزانه بازگردد و بودجه تخصیصی دنبال شود و دستگاههای نظارتی هم بر این مهم اصرار دارند.
عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نیز در خصوص روند ساخت این دو سیلبند عنوان کرد: این سازمان در سه بخش در حال اجرای دو سیلبند در سعدی است که هسته مرکزی نخستین سیلبند ۱۴ مترمربع ارتفاع دارد، دیوار سمت جنوبی آن نیز ۲۷ متر مربع به سمت کوه میرود و دیوار سمت شمال هم به طول ۲۲۵ متر تا کنار اتوبان در حال اجرا است، همچنین یک حوضه آبریز دارد که خاکبرداری آن انجام شده است.
وی گفت: از آذرماه سال گذشته اجرای این سیلبند در دستور کار قرار گرفت و در بارندگی اخیر، دو بار آبگیری انجام شد.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اعلام کرد که با بهرهبرداری از این سیل بند، امکان ذخیره آب بالغ بر ۷۵ میلیون لیتر فراهم میشود.
عباسی همچنین یادآور شد: خاکبرداری سیل بند دوم نیز به فاصله سه کیلومتر از سیل بند فعلی انجام شده و در تلاشیم تا طبق برنامه زمانبندی به بهرهبرداری برسانیم.
محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز هدف از اجرای این دو سیل بند را کنترل سیلاب از ورودی رودخانه در مجاورت شهرک سعدی عنوان کرد و گفت: این دو سیل بند پس از بهرهبرداری، از بحران سیل جلوگیری خواهند کرد.
وی با اشاره به رفع معارض مسیر اجرای دو پروژه و آغاز عملیات عمرانی آن از آذرماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: برنامه زمانبندی ۲۴ ماهه برای اجرای هر دو سیل بند پیشبینی شده است، البته زمان بهرهبرداری به واسطه اینکه در ماههای بارندگی امکان کار در مسیر نداریم، بلندتر دیده شده است.
معاون شهردار شیراز همچنین هزینه اجرای این دو سیلبند را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سیلبند نخست در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هر دو پروژه هم در شیفت روز و هم شب فعال است.