آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۵۸۸۴۶

تکمیل عملیات چهار خطه کردن مسیر بوئین زهرا تا پایان سال

رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: باقی مانده طرح چهار خطه شدن مسیر بوئین زهرا - شامی شاپ در صورت تامین اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردی طی یک سال آینده شاهد تکمیل این طرح خواهیم بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مصطفی سجادی نیا رئیس اداره نظارت بر راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: در رابطه با طرح چهار خطه شدن مسیر بوئین زهرا - شامی شاپ که طول آن ۵۳ کیلومتر است، ۴۳ کیلومتر آن تکمیل و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن از سوی پیمانکار در حال انجام است که با توجه به احداث ۲ تقاطع غیر همسطح، در صورت تامین اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردی طی یک سال آینده شاهد تکمیل این طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد: این مسیر به لحاظ تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین و همچنین ارتباط دهند جاده‌های جنوبی کشور به مناطق شمالی و شرقی می‌باشد، از گذشته‌های دور به عنوان یکی از راه‌های ترافیکی و خطرناک محسوب می‌شود که با چهارخطه شدن جاده، علاوه بر کاهش سوانح جاده ای، شاهد تردد عادی و روان در آن نیز خواهیم بود.

سجادی نیا به جاده فرعی آغچه کند - نیکویه اشاره کرد و گفت: این مسیر ارتباط دهنده آزادراه‌های قزوین - رشت و قزوین - زنجان و یکی از جاده‌های فرعی مهم استان است که علاوه بر ارتقا و امنیت بخشیدن به آن، ضمن عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و ایمن سازی آن، مسیر یاد شده را به مسافت ۳۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح نیز ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از سوی این اداره کل هزینه شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به طرح ایمن سازی و چهار خطه کردن مسیر اصلی بویین زهرا - دانسفهان و رحیم آباد اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر این مسیر از جعفرآباد به پناه آباد با ۷۰۰ میلیارد ریال چهار خطه شده که پس از انجام عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و آسفالت زیر بار ترافیکی رفته است.

سجادی نیاز ادامه داد: طرح بهسازی جاده تاکستان - ابهر به عنوان راه اصلی و در محدوده فارسجین، کار چهار خطه کردن مسیر به طول پنج کیلومتر ادامه داشته و هم اکنون نیز در مرحله آسفالت قرار دارد.

وی با اشاره به مسیر ۲۴ کیلومتری این طرح، اضافه کرد: عملیات چهار خطه شدن ۱۷ کیلومتر از این مسیر به پایان رسیده و برای تکمیل پنج کیلومتر دیگر مسیر به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به مسیر فرعی شامی - اک و اسفرورین به طول ۳۱ کیلومتر اشاره کرد و گفت: چهار خطه کردن تنها پنج کیلومتر این باقیمانده که برای انجام عملیات عمرانی آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار