به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمد آقامیری درباره افزایش نرخ کرایه تاکسیهای برقی نسبت به تاکسیهای بنزینی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر، خودروهای لوکس اجازه افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه نسبت به سایر تاکسیها را دارند، اما طبق صحبتهای مطرح شده برای تاکسیهای برقی اجازه ۵۰ درصد افزایش نرخ کرایه وجود دارد.
وی ادامه داد: اگرچه تاکسیهای برقی هزینه سوخت کمتری دارند، اما هزینه خرید آنها نسبت به سایر خودروها بیشتر است بنابراین تاکسیرانها نیاز به حمایت بیشتری دارند.
آقامیری در پاسخ به اینکه چرا شهرداری از دارندگان تاکسیهای برقی حمایتی به شکل پرداخت یارانه انجام نمیدهند که حمایت از آنها از جیب مردم تأمین نشود، گفت: شهرداری برای خرید تاکسیهای برقی تسهیلات خوبی به رانندگان ارائه میدهد و از دولت نیز درخواست کمک برای تاکسیرانها کرده است که البته هنوز محقق نشده، اما در تلاش برای به سرانجام رسیدن آن است.
عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چرا تا زمان تحقق کمک دولت از افزایش نرخ کرایه تاکسیهای برقی جلوگیری نمیشود، اظهار کرد: تاکسیها به تدریج در حال ورود به ناوگان تاکسیرانی هستند و نمیتوان تعیین نرخ را تا تحقق کمک دولت متوقف کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در صورت تحقق کمک دولت به دارندگان تاکسی برقی، احتمال کاهش نرخ کرایه آنها وجود دارد یا خیر گفت: اگرچه کمک دولت از طریق ماده ۱۲، حمایت از دارندگان تاکسی برقی محسوب میشود، اما مقدار آن، آنقدر نیست که نرخ کرایهها را کاهش دهیم؛ این در حالی است که نرخ اعمال شده هم رقم بسیار زیادی نیست.
آقامیری در پاسخ به اینکه در صورت تداوم این روند ممکن است فقط اقشار خاصی توان استفاده از تاکسیهای برقی را داشته باشند، متذکر شد: در سالهای بعدی تعیین نرخ کرایه تاکسیهای برقی متعادلتر میشود، زیرا سالهای بعد، نرخگذاری بر اساس وضعیت موجود انجام و واقع بینانهتر خواهد بود اگر شرایط بهتر شود تصمیمات بهتری هم اخذ میشود.