شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص ونهای تحویل گرفته نشده از دولت اعلام کرد: طی ۷ ماهی که در سازمان تاکسیرانی شهر تهران بودم مکاتبات متعددی با وزارت کشور انجام شده است. شهرداری هزینه تمام ونها را به صورت کامل پرداخت کرده است و وزارت کشور نیز متعهد شده است که ونها را تحویل خواهد داد.
تاکسیها به چه کسی خدمات میدهند
وی افزود: به محض ورود ونها دستورالعمل وزارت کشور به سرعت محقق نمیشود. البته که همه ملزم به اجرای دستورالعمل وزارت کشور هستند. درکشور ما از تاکسی به صورتی که در دنیا متداول هست خدمات دریافت نمیشود. تاکسیها در زمینههای مختلفی مانند سوخت و ... یارانه دریافت میکنند و در شرکتهایی که متعلق به شهرداری نیستند خدمترسانی میکنند.
سیستم نظارت هوشمند راهاندازی میشود
مالکی با انتقاد از اینکه هیچگونه نظارت هوشمندی بر تاکسیها وجود ندارد اظهار داشت: از روزی که در این حوزه مشغول فعالیت شدم، سیستم نظارت هوشمند بر تاکسیها را راهاندازی کرده و با تمام سختیها تلاش کردهایم. در نهایت برای اثرگذاری بیشتر باید شهرداریها ورود پیدا کرده تا ساماندهی دقیق صورت بگیرد.
سرویس شاتل با امکان رزرو صندلی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران مدل جدید خدمتی با نام شاتل را طراحی کرده است، یادآور شد: سرویس شاتل با مبدا و مقصد مشخص قابلیت رزرو صندلی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به مزایای استفاده از سرویس شاتل تاکسی بیان داشت: با استفاده از این سرویس علاوهبر اینکه معطلی کمتری خواهید داشت، کرایه بین مسافران تقسیم شده و به لحاظ اقتصادی به نفع شهروندان است.
مالکی با بیان اینکه پروژههای بزرگ برای رفع نقص و پیشرفت نیازمند زمان هستند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای سازمان تاکسیرانی برای بعد از نوسازی و ورود ونهای جدید به خطوط، گسترش و اطلاعرسانی خدمات خواهد بود.
چه کسانی از شاتل سرویس استفاده میکنند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره اینکه چه کسانی متقاضی خدمت شاتل سرویس هستند توضیح داد: عمدتا افرادی که راس ساعات خاصی تردد میکنند مانند کارمندان، دانشجویان و ... بیشتر از این سرویس بهره خواهند برد. البته باتوجه به عدم سودآوری این سرویس در زمان مدیریت قبلی به یکی از شرکتهای زیرمجموعه شهرداری تهران واگذار شده بود.
وی ادامه داد: طی جلسات و مکاتبات متعددی که با شرکت تجارت الکترونیک شهر صورت گرفته است، شرایط اساسنامه اصلاح شده و پروتکلهای قانونی مسیرخود را طی کنند. باتوجه به جدید بودن مدل خدمتی شاتل سرویس شاید ونها نتوانسته باشند در تمام خطوط فعالیت کنند، اما در تمام مراسمهای ملی، مذهبی، نمایشگاه کتاب و ... از آنها استفاده شده است.
ونها در زمان شلوغی کمکرسان هستند
مالکی با اشاره به اینکه برای مدیریت زمانهای خاص مثل پیکهای ترافیک، ابتدای مهر و ... از ونها استفاده شده است گفت: ۴۰ خط پرترافیک شهری را شناسایی و درخواست کردیم تا در بازههای شلوغ ونها خدمترسانی کنند. طی صحبتهایی که با پلیس راهور صورت گرفت بناشد تا تعداد ۶۰ ون که هنوز پلاکدار نشدند بدون پلاک و به صورت گذرموقت مشغول خدمترسانی شوند.
خرابی ونها در بدو ورود به شهرداری
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از ونها در بدو ورود به شهرداری دچار مشکل شدند و نیازمند اورهال هستند اضافه کرد: پیگیریهای متعدد و مختلفی با شرکت ایرانخودرودیزل برای رفع نقص و پلاک شدن خودروهای ون صورت گرفته است. بناست تا با همکاری اداره کل پشتیبانی ظرف یک ماه آینده پلاکگذاریها انجام شود.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه شاتل سرویس خدمتی جدید به شهروندان است اگر به درستی صورت بگیرد مقرون به صرفه خواهد بود. تلاش میکنیم تا به ارائه خدمات به شهروندان به سهولت تردد آنها در پایتخت کمک کنیم.