به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد خبری جشنواره، رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی در پیامی به چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران سفره رنگین سینمای کوتاه را در این رویداد مزین به حضور فیلمسازانی از سراسر ایران و جهان دانست و گفت: فیلمسازان کوتاه نور امید را در دل سینمای ایران روشن میدارند.
در متن پیام وی به این رویداد آمده است:
«جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در چهل و یکمین دوره برگزاری، جایگاه ویژه و بینالمللی خود را بیش از هر زمان دیگری تثبیت کرده است؛ ضیافتی که تمامی فیلمسازان و هنرمندان با شوق و اشتیاق گردهم میآیند تا فرصت دیدار و گفتگو را غنیمت شمرده و با اشتراک تجربه، علایق و منظر خود جهان خویش را گسترش دهند.
فیلم کوتاه همچون رباعی، خود کامل است، چون «دل هر ذرهای که بشکافی، آفتابیاش در میان بینی»
آفتاب دست و دلبازانه و سخاوتمندانه بر همگان میتابد و همیشه نویدبخش طلوع صبح امید است. فیلمسازان کوتاه نور امید را در دل ما روشن میدارند که نسلی خلاق، با استعداد، طلیعهدار عرصه پر آوازه سینمای ایران خواهند بود. نگاه ویژه این دوره از جشنواره به فناوریهای نوین و هوش مصنوعی، حاکی از روزآمدی این رویداد و عنایت خاص به مسائل مهم پیرامونی، بهخصوص در به تصویر کشیدن مظلومیت مردمان فلسطین بوده که نشان از تعهد و دغدغهمندی آنان است.
حفظ این جایگاه رفیع در عرصه بینالمللی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای منطقهای با رعایت قواعد و استانداردهایی در تراز جهانی در طی چندین دهه محقق شده است. سفره رنگین سینمای کوتاه با حضور تمامی فیلمسازان از اقصی نقاط کشور مزین میشود؛ سفرهای که در آن مهر و نور را عرضه و همگان را بر سر سلیقه و عقیده به این ضیافت دعوت میکند. به این ضیافت شورانگیز خوش آمدید.»
۲ پیام برای جشنواره فیلم کوتاه تهران
همچنین مهدی آذرپندار دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان نیز همزمان با آغاز این رویداد در پیامی سینما را جهان خیالانگیزی توصیف کرد که ملتها را دور هم جمع میکند.
در متن پیام مهدی آذرپندار آمده است:
«مشهور است که هرگاه واقعیت خیلی تلخ میشود، ناخودآگاه آدمی به خیال پناه میبرد. چنانکه مکتب سوررئالیسم یا فراواقعگرایی را سوغات جنگ جهانی اول میدانند. روزی که شعار چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران را «پذیرای جهان خیالانگیز تو» تعیین کردیم، هنوز پیجر یک وسیله ارتباطی ساده بود نه ابزار کشتار جمعی و هوش مصنوعی که قرار بود برای اولین بار مهمان جشنوارهمان شود، هنوز برای ترور استفاده نشده بود. البته از مدتها قبل همه میدانستیم که ژانر کودککشی با زیرنویس عبری سینمای مورد علاقه خونآشامهاست، اما خیال نمیکردیم نسلکشی در این زمانه روی پرده عریض رسانهها، این قدر آسان میتواند اتفاق بیافتد.
نه! بگذارید به خیال پناه ببریم که از امید سیرابمان کند. به جهان خیالانگیزی که عشق مشترکمان به سینما و فیلم کوتاه، ملتها را دور هم جمع میکند. جهانی که سینما در آن صدای مظلومان است. ما میخواهیم آنچنان که حافظ شاعر بزرگ ایران زمین سرود، فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم و اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد / من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم
جهان خیالانگیز ما، جهانی پر از رنگ، نور و شادی است. درست مثل پوستر امسال جشنواره که شاید شادابترین و رنگارنگترین پوستر در میان پوسترهای همه ادوار جشنواره باشد. ما مطمئن هستیم که میتوان با سینما جهان بهتری ساخت. در جهان خیالانگیز ما، وعدهها صادقاند و فرداها روشن.»
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.