به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای اداری آستارا گفت: برگ برنده، متعلق به آن شهری است که وفاق و همدلی بین مسئولان آن وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: مطالبات مردم برای رفاه حال آنها و همچنین برای آبادانی نقاط محروم باید پیگیری شود. ناترازی وعدم توازن بین مصارف و درآمد کشور از جمله مشکلات اصلی کشور است.
وی ادامه داد: بسیاری از پروژههای نیمه تمام استان بر زمین مانده است و باید خسارت ناشی از سیل در آستارا پرداخت شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: به خانوادههای شهدا و جانبازان و ایثارگران توجه ویژهای شود و همه مسئولان باید به موقع برای رفع مشکلات تلاش کنیم.
وی ادامه داد: ترافیک تالش باعث آزار شهروندان و رانندگان شده است و این معضل در کمربندی تالش باید برطرف شود.
فلاحتی افزود: اجتناب از شتاب زدگی در مسائل سیاسی و عمرانی لازم است و مسئولان در مواجه با مردم باید سعه صدر و صبر داشته باشند.
وی تاکید کرد: آستارا پیشانی کشور در اروپای شرقی و استانهای شمال غرب است و آسیای میانه بستر مناسبی برای خرید کالای ایرانی و بخصوص مرکبات است و از این فرصت باید برای رونق صادرات استفاده شود.
فلاحتی گفت: ایران حلقه ارتباط است و برای راه آهن آستارا رشت باید تملک اراضی صورت بگیرد و در این مسیر اراضی مردمی وجود دارد و این امر هزینه زیادی میخواهد.
وی اظهار کرد: وفاق بین مدیران برای بهره برداری از این منابع نیاز است و باید به بندرآستارا توجه ویژهای شود و باید فضای منطقه طوری باشد که التهاب آفرین نباشد.
فرماندار آستارا هم در جلسه شورای اداری گفت: ۶۲۱میلیارد تومان خسارت از ناحیه سیل در سال گذشته به آستارا وارد شد و بسیاری از محل خسارتها به دلیل کمبود اعتبار مرمت نشده است.
محمدرضا شهاب زاده افزود: در پروژه تعریض آستارا اردبیل مصالح کوهی برداشت میشود و این مصالح صرف پروژههای مهم نظیر پایانه مرزی هفت هکتاری میشود.
وی گفت: خط ریلی آستارا_ رشت تکمیل نشده است و ۱۵کیلومتر آن در حوزه آستاراست که از این میزان ۹کیلومتر اراضی ریلی تملک شده است.
شهاب زاده افزود: ۲۶میلیارد تومان اعتبار برای تقویت سیگنال صدا و سیما در آستارا در نظر گرفته شده است، اما همچنان با مشکل دریافت سیگنال شبکه باران مواجه هستیم.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آستارا با تمام ظرفیتهایش دیده نشده است چرا که بندر آستارا قریب به ۱۰ماهه که تعطیل شده است.
ولی داداشی افزود: آستارا در کریدور تبادلات چین با اروپاست و باید با ترک فعلهایی که باعث کندی زیرساختهای اقتصاد آستارا میشود برخورد شود.
وی اضافه کرد: جاده آستارا به اردبیل قتلگاه است و اکثر کالاهایی که وارد آستارا میشود از طریق این جاده به سمت استانهای شمالی حمل میشود، اما از نظر ایمنی خوبی به آن نشده است.
وی ادامه داد: پایانه جدید آستارا ۶۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و پیگیریهای لازم در این راستا انجام میشود.