به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، براساس آمار منتشر شده توسط مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) سریال گردنزنی با ۱۲/۸ مخاطب در صدر پرمخاطبترین تولیدات نمایش خانگی در آبان ۱۴۰۳ جای گرفت. مجموعه تلویزیونی داریوش هم با ۱۲/۲ در جایگاه دوم قرار گرفت.
سریال قهوه پدری با ۹/۸ درصد مخاطب، رتبه سوم را کسب کرده و بازنده با ۷/۷ درصد بیننده، در جایگاه آخر فهرست رقابت سریالها ایستاده است و در این موج نیز نتوانسته به میزان مورد انتظار مخاطب جذب کند.
سریال «گردن زنی» با کارگردانی سامان سالور و تهیهکنندگی علی قربانزاده، به عنوان نخستین تجربههای سریالسازی این دو هنرمند، در دنیای درام جنایی پا به میدان گذاشت. گروه بازیگران این سریال، ستارهمحور نیستند، اما در آن حضور برخی از بازیگران چهره نیز دیده شد.
داستان آن این گونه روایت می شود که "جوانانی چون الیکا ناصری و کیسان دیباج در قسمت اول به طرز غافلگیرکنندهای کشته میشوند و امین شعرباف در نقش بازپرس، تلاش میکند تا واقعیت را به تصویر بکشد. محمد ولیزادگان نیز با بازی شرورانهاش در نقش بردیا نقش آفرینی می کند."
جزییات این سریال:
قسمت اول این سریال آن قدر شروع طوفانی ای داشت که در مدت کوتاهی ، فضای مجازی از واکنش ها ، سکانس ها و ماجرای آن پر شد؛ همچنین اشتراک این سریال با پرونده واقعی کشته شدن نازنین و بهزاد باعث شد جزییات این قسمت بیش از پیش پرمخاطب شود.
بازیگرانی همچون الیکا ناصری و کیسان دیباج که از بازیگران نوظهور در عرصه سینما و تلویزیون هستند نیز با انتشار فیلم ها و بازی هایی از خود در فضای مجازی از پشت صحنه ی ساخت گردن زنی در همان ابتدای پخش نیز به ازدیاد بازدید های این سریال کمک کردند.
هرچه بیشتر از قسمت های آغازین این سریال گذشت ، واکنش ها و رضایت های مخاطبان کمتر شد و به جایی رسید که انتقاد ها از محتوا ، فیلم نامه ، بازی های مصنوعی بازیگران و کارگردانی ضعیف در فضای مجازی پر شد. از حد نمایش خشونت بالا تا شباهت عجیب محتوایی به فیلم های ترکیه ای همه و همه در نهایت نتایج نامطلوبی را برای این سریال رقم زد.
با توجه به آمار بازید سریال گردن زنی میزان بازدید قسمت ها و پیگیری مخاطبان پس از موج انتقادات به ایرادات گسترده این سریال، کاهش یافته است.
خبرنگار مهلا رنجبران