به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن هدایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۱۱ تهران گفت: منطقه۱۱ به دلیل بافت جغرافیایی اقتصادی و بازاری روزانه ۲ میلیون جمعیت شناور دارد که از این میزان بیشترین تردد در محدوده مرزی مناطق۱۱ و ۱۲ در حاشیه محوری حافظ و جمهوری است .
واقع شدن بورس موبایل و بازارهایی مثل چارسو و علاالدین و همجواری بیمارستان نجمیه و بورس لوازم صوت و تصویر و موسیقی منجر به مراجعه زیاد به این محدوده است .
او افزود: شهرداری با اجرای برخی اقدامات ترافیکی مثل خط کشی، اجرای جداساز میانی در محور، اصلاحات هندسی، نصب چراغ های جدید و تعبیه ایستگاه ها و توسعه حمل و نقل عمومی و آزاد سازی برخی پارکینگ ها اقدام به کنترل این بار ترافیکی کرده است اما با موانع جدی مثل عدم اجرای تعهدات افرادی مثل مالک پاساژ علاالدین هستیم .
هدایی تصریح کرد: واقعا جای تعجب دارد که با خودخواهی مالک علاالدین ۱۳۸۷ پارکینگ از حقوق شهر و مردم طی ۱۳ سال ساخته نشده در حالی که نیاز مبرم مردم در این محدوده پارکینگ است .
شهروندان اغلب بالای ۳۰ دقیقه در ترافیک این محدوده هستند و عرض معبر برای پارک دوبل اصلا مناسب نیست و پل حافظ هم نمیتواند از بار ترافیکی این مسیر کم کند.
بیشترین توقف های طولانی مدت را طبق گزارشات راهور و برداشت های ترافیکی از دوربین های شهری مقابل پاساژ علاالدین داریم که مالک باید پارکینگ هایش را تامین کند .
عدم تامین پارکینگ در محور جمهوری و حافظ توسط پاساژ علاالدین مردم را به ستوه آورده و بار ترافیکی شدیدی در محدوده ایجاد کرده است که شهرداری منطقه به جد پیگیر اجرای تعهدات است و پارکینگ ها باید به شهر برگردد .