آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۱۳۶۴۰

سرنوشت هوش مصنوعی روشن شد/ معاونت علمی در زمینه هوش مصنوعی مکلف است

پزشکیان بر عزم دولت برای حمایت و پشتیبانی از توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد و گفت معاونت علمی و فناوری در این زمینه مکلف است در تعامل با متخصصان حوزه هوش مصنوعی و مجلس شورای اسلامی، مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را به دقت تکمیل و برای سیاستگذاری و تدوین قانون ارائه کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور  و با دستور کار بررسی ابعاد مختلف هوش مصنوعی، چالش‌ها و الزامات توسعه آن برگزار شد.

رئیس جمهور پزشکیان در این جلسه پس از گزارش تفصیلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارکرد‌ها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در حکمرانی و موانع پیش‌روی توسعه آن در کشور، با اشاره به رقابت سنگین قدرت‌های جهانی در این حوزه، هرگونه تعلل و عقب‌ماندگی در توسعه هوش مصنوعی در کشور را خسارت‌بار و غیر قابل جبران دانست و گفت‌: ما در این رابطه نیازمندیم سیر تحولات و اقدامات صورت گرفته در دنیا در زمینه هوش مصنوعی را به دقت رصد و بررسی کنیم، در گام بعدی به سیاستگذاری، تدوین قانون و رفع چالش‌ها و تامین الزامات توسعه آن بپردازیم و در نهایت پیشبرد کار‌ها را در قالب برنامه‌ای مدون به ساختار ایجاد شده برای این مسئله بسپاریم.

دکتر پزشکیان در ادامه بر عزم دولت برای حمایت و پشتیبانی از توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد و گفت‌: معاونت علمی و فناوری در این زمینه مکلف است در تعامل با متخصصان حوزه هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها، فرهنگستان‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی، مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را به دقت تکمیل و برای سیاستگذاری و تدوین قانون به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه همچنین موضوع تاثیر معدل در کنکور نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از گزارش وزیر آموزش و پرورش در این رابطه مقرر شد، جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه بعدی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به رای گذاشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت برای رفع محرومیت و تبعیض از فضا‌های آموزشی و شیوه‌های آموزش در کشور گفت: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات کشور با اصلاح نظام آموزشی و تربیت انسان‌های خلاق، نقاد، مطالبه‌گر، با انگیزه و با اراده برای ساختن کشور در مدارس قابل حل خواهد بود، لذا برای تغییر کلی روش‌های آموزشی ناکارآمد فعلی و جایگزینی آن با روش‌های عادلانه و قابل ارزیابی در حال تلاش هستیم و بنده شخصا به صورت هفتگی روند کار‌ها در این زمینه را پیگیری می‌کنم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار