آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۲۵۹۱۰

عضو هیات رئیسه مجلس: هرگونه انتقال آب بین حوزه‌ای ممنوع است

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: بر اساس قانون هر گونه انتقال آب بین حوزه‌ای ممنوع است و امیدواریم با کمک محیط زیست از این اقدام جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مجتبی یوسفی روز شنبه در آیین افتتاح یک هزار و ۷۰۳ طرح خدماتی، عمرانی و گردشگری با حضور رئیس سازمان محیط زیست در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: برای دولت آقای پزشکیان آرزوی موفقیت دارم و معتقدم که با همدلی و تلاش مشکلات کشور و استان قابل حل است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوای پاک و توسعه فضای سبز در استان خوزستان بیان کرد: در طی سال‌های اخیر ۴۶۲ طرح در زمینه توسعه فضای سبز با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در استان اجرا و همچنین ۱۱۳ طرح زیست محیطی با اعتبار ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در روستا‌های استان انجام شد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از بابت حق آلایندگی به خوزستان اختصاص یافت که برخلاف بسیاری از شایعات، تنها ۲۰ درصد این میزان برای دستمزد و حقوق پرسنل شهرداری و دهیاری‌ها هزینه شد.

وی افزود: در حوزه شهری ۳۸۵ طرح در بوستان‌ها انجام شد که اتفاق بزرگی است اگرچه شهر اهواز نیاز به فضای سبز مختص بانوان دارد و باید به این موضوع توجه شود.

یوسفی گفت: پیش از این در حوزه حمل و نقل تنها ۷۰ دستگاه اتوبوس در اهواز موجود بود که در ۲ سال اخیر این تعداد به ۲۴۰ دستگاه افزایش یافته و تا سال آینده ۱۱۰ دستگاه دیگر به ناوگان اتوبوسرانی اهواز اضافه خواهد شد و این موضوع به کاهش آلایندگی‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز ۱۵ سال بلاتکلیف بود که با تزریق سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید؛

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به موضوع بازچرخانی آب و استفاده شرکت‌ها و صنایع از پساب اشاره کرد و خطاب به رییس سازمان محیط زیست کشور افزود: شرکت‌ها و صنایع باید مکلف به استفاده از پساب شوند تا در حوزه کشاورزی با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

وی ورود اتوبوس و ون باکیفیت برای حمل و نقل عمومی از طریق منطقه آزاد اروند و دریافت حق آلایندگی از برخی شرکت‌ها را از دیگر خواسته‌های مردم استان دانست.

یوسفی در پایان به موضوع متروی اهواز اشاره کرد و گفت: بعد از ۱۷ سال پیمانکار مترو خلع ید شد و این طرح مجددا به حرکت درآمد، ما انتظار داریم که پیمانکار سابق غرامت ۱۷ سال عقب افتادگی را پرداخت کند نه اینکه با لابی منابع استان را خارج کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار