به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو حسین مهاجری، عضو شورای شهر کرج، در خصوص مشکلات مترو کرج اظهار کرد: سه ایستگاه چهارراه طالقانی، چهل و پنج متری گلشهر و سه راه گوهردشت تکمیل شدهاند و با دو رام قطار، خدماتی به شهروندان ارائه میشود، اما بهرهبرداری کامل از این خط مترو هنوز محقق نشده است.
وی با اشاره به محدودیتهای موجود افزود که مردم نمیتوانند بهطور روزانه یا با فاصله زمانی مناسب از قطار استفاده کنند.
مهاجری درباره ایستگاه شهید سلطانی نیز گفت: این ایستگاه طی دو سال گذشته با نظر شورا تکمیل شده است تا مسافران مترو تهران بتوانند با تغییر خط وارد خط ۲ مترو کرج شوند.
وی تصریح کرد: خطوط ریلی و ایستگاههای میانی تا شصت درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند، اما برای عبور قطار از این ایستگاهها باید حداقل پیشرفت فیزیکی در آنها صورت گیرد تا استانداردهای ایمنی و ریسکپذیری رعایت شود.
وی افزود: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای راهاندازی خط مترو کرده است، اما مشکل اصلی در خارج از این مجموعه قرار دارد.
مهاجری با اشاره به اینکه زمین دپو و تعمیرات باید به شهرداری کرج تحویل داده میشد تا محل ساخت مرکز دپو ایجاد شود، تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه خوارزمی که قرار بود ۱۵ هکتار زمین را به شهرداری تحویل دهد، این زمین را نداد.
مهاجری عنوان کرد: اگر همین امروز زمین دپو در اختیار شهرداری قرار گیرد، حداقل دو سال زمان نیاز است تا فاز اول این مرکز دپو تکمیل شود و خط دو مترو به بهرهبرداری برسد.
وی ادامه داد: با وجود تخصیص بودجه برای خرید رام قطار از سوی مدیریت شهری، دولت باید مسیر تأمین این قطارها را هموار کند.
عضو شورای شهر کرج در پایان بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع مالی برای تکمیل سیگنالینگ و توسعه امکانات دیگر تأکید کرد و خاطرنشن کرد: تا دستگاههای بالادستی برای تأمین زمین دپو و خرید رام قطار اقدام جدی نکنند، بهرهبرداری کامل از مترو کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر تقریبا غیرممکن خواهد بود.