فرهادی: همیشه نگاه جدی و مستمر به محتوای کتب درسی وجود داشته
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: تغییرات محدودی که در برخی مدارس انجام شده است، نمونههای اولیهای از تلاشهای آموزش و پرورش برای افزایش کیفیت کتب درسی هستند تا نتایج آنها مشاهده و ارزیابی شود.
علی فرهادی خاطرنشان شد: معلمان نیز در دورههای آموزشی خاصی شرکت میکنند تا با تغییرات جدید کتابها آشنا شوند و بهترین روشهای تدریس را به کار گیرند. این روال کارس سازمان سنجش است.
سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: بهطور کلی، برنامههای آموزش و پرورش بر اساس سند تحول ملی و تغییرات علمی، اجتماعی و فناوری تنظیم میشوند و سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی و شورای عالی آموزش پرورش وظیفهی نظارت بر این تغییرات را بر عهده دارند.
وی افزود: در همه ادوار نقدهایی به محتوای کتب درسی وجود داشته. عدهای گفتند باید محتوا افزایش پیدا کند و عدهای گفتند باید کاهش پیدا کند. اما این نقدها نمیتوانند مبنای بسیار معتبری باشند و تنها چیزی که میتوان به عنوان مبنا قبول کرد، یافتههای علمی و پژوهشی دقیق است که از سوی سازمان پژوهش وو پزوشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارائه میشوند.
فرهادی در پایان خاطر نشان شد: بنابراین، همیشه نگاه جدی و مستمر به محتوای درسی وجود داشته و خواهد داشت و نقدها و پیشنهادات پژوهشگران نیز در این فرآیند اهمیت بسیاری دارند.