کد خبر:۱۲۳۱۲۶۴
در گفت‌وگو با دانشجو مطرح شد؛

فرهادی: همیشه نگاه جدی و مستمر به محتوای کتب درسی وجود داشته

سخنگوی آموزش و پرورش گفت:معلمان در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت می‌کنند تا با تغییرات جدید کتاب‌ها آشنا شوند و بهترین روش‌های تدریس را به کار گیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: تغییرات محدودی که در برخی مدارس انجام شده‌ است، نمونه‌های اولیه‌ای از تلاش‌های آموزش و پرورش برای افزایش کیفیت کتب درسی هستند تا نتایج آن‌ها مشاهده و ارزیابی شود.

 علی فرهادی خاطرنشان شد: معلمان نیز در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت می‌کنند تا با تغییرات جدید کتاب‌ها آشنا شوند و بهترین روش‌های تدریس را به کار گیرند. این روال کارس سازمان سنجش است.

سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: به‌طور کلی، برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول ملی و تغییرات علمی، اجتماعی و فناوری تنظیم می‌شوند و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و شورای عالی آموزش پرورش وظیفه‌ی نظارت بر این تغییرات را بر عهده دارند. 

وی افزود: در همه ادوار نقدهایی به محتوای کتب درسی وجود داشته. عده‌ای گفتند باید محتوا افزایش پیدا کند و عده‌ای گفتند باید کاهش پیدا کند. اما این نقدها نمی‌توانند مبنای بسیار معتبری باشند و تنها چیزی که می‌توان به عنوان مبنا قبول کرد، یافته‌های علمی و پژوهشی دقیق است که از سوی سازمان‌ پژوهش وو پزوشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارائه می‌شوند.

فرهادی در پایان خاطر نشان شد: بنابراین، همیشه نگاه جدی و مستمر به محتوای درسی وجود داشته و خواهد داشت و نقدها و پیشنهادات پژوهشگران نیز در این فرآیند اهمیت بسیاری دارند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار