به گزارش گروه اجتاماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمصطفی آذرکیش روز پنجشنبه در آیین اختتامیه گردهمایی راهبران سنجش ملی ایران در هتلی در سمنان افزود: عدالت، روابط بینبخشی، فناوری مناسب و مشارکت مردم، چهار اولویت دولت چهاردهم است و گروههای آموزشی حلقه واسط حوزه ستادی و کانونی کلاس هستند.
وی اضافه کرد: یادگیری مشترک یکی از عوامل کلیدی موفقیت و تحقق اهداف یک سازمان است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سنجش اگر منجر به تقویت یافتههای دانشآموزان شود، نشاندهنده موفقیت است.
وی بیان کرد: اصلاح روشهای تعلیم و تربیت با تاکید بر فعالیت خلاق و گروهی و متمرکز بر نقش معلمان، از تاکیدهای نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: تغییر انگارههای ذهنی از رویکرد سنتی به رویکرد نوین با توجه به حل مساله از موضوعهای مورد توجه رییس جمهور در حوزه نظام تعلیم و تربیت است.
آغاز استفاده از شبکه ملی یادگیری
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه فردی را مهمترین مسیر توسعه تخصصی و حرفهای افراد برشمرد و با اشاره به برگزاری گردهمایی راهبران سنجش ملی ایران ادامه داد: استاندارد برگزاری رویدادهای ملی در استان سمنان به نحو مطلوب رعایت شد.
آذرکیش اظهار کرد: شبکه ملی یادگیری برای دوره متوسطه تدوین و در ماه مبارک رمضان برای دانشافزایی حداکثری استفاده شود.
وی بیان کرد: ارتقای جایگاه و منزلت گروههای آموزشی و برگزاری کارگاههای آموزشی مورد توجه ویژه آموزش و پرورش است.
آذرکیش با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون هماهنگ، تصریح کرد: تغییر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون هماهنگ دوره متوسطه اول مدنظر است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به عوامل انگیزشی، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت و دوره مهارتآموزی برای همه دورههای تحصیلی مورد توجه است.