مازیار علی نیا دبیر اجرایی اجلاس سراسری یکصد واحد مشتری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: پنجمین اجلاس معرفی یکصد واحد مشتری مدار همچون دورههای قبل، به همت گروه پارسا نوین وسازمان متخصصین و مدیران ایران برگزار شد و طبق سنوات گذشته در این اجلاس سعی کردیم از بین ۷۰۰نفر از شرکتهای فعال کشور در کارگروههای مختلف، تعدادی را براساس نوع فعالیتها و عملکرد هایشان در یکسال گذشته و بر اساس مباحثی، چون مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و صدای مشتری، طبق ارزیابیهای میدانی مورد ارزیابی قرار دهیم و در نهایت از ۱۰۰ واحد مشتری مدار در این اجلاس تقدیر کنیم.
وی با بیان اینکه امسال برگزاری این اجلاس با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده مصادف شد افزود: از آنجا که یکی از مهمترین شاخصها برای هر شرکت، بحث مشتری مداری است از این رو سعی کردیم با برگزاری چنین اجلاسی در راستای ارائـــه و توجه به موضوع رضایت مندی مشتری و به تبع آن افزایش سطح تعالی سازمانها در بستر عملکردها و شایستگیهای شخصی، عمومی و تخصصی گامهای موثری برداریم.
علی نیا ادامه داد:در واقع در این اجلاس تلاش کردیم مسیری را مشخص نمائیم تا شرکتها بتوانند در راه عملکردهای خود در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری بیش تراز پیش، موازی و هم راستا با مدل تعالی سازمانهای بین المللی ویا همان استاندارد بین المللی حرکت کنند.
دبیر اجرایی این اجلاس، با بیان اینکه بیشترین و مهمترین نقطه قوت شرکتهای حاضر در این رویداد اقتصادی، میزان اشتغالزایی آنها بوده اظهار داشت: امیدوارم این اجلاسها بستری باشد تا کسب و کارها بیشتر به سمت استانداردسازی هدایت شوند و در واقع بیشتر بتوانیم تولید و خدماتشان را به استاندارد جهانی نزدیک کنیم؛ البته اگر روش تولید و خدمت به استاندارد نزدیک نشود قطعا محصول ما نیز قابلیت کیفی استاندارد نخواهد داشت بنابراین نخواهیم توانست در عرصه صادرات عملکرد موفق و خوبی را داشته باشیم. به هر حال به نظرم این گونه اجلاسها میتواند در استاندارد سازی خدمات و مبحث فروش و مشتری مداری ما را به استاندارد جهانی نزدیکتر کند.